قطاری که به یاری زباله حرکت می نماید

به گزارش کلوب آگهی، مهندسان یک شرکت انگلیسی نمونه اولیه واگن قطاری را توسعه داده اند که ظرفیت 60 نفر را دارد و با گاز زیستی حرکت می نماید.

قطاری که به یاری زباله حرکت می نماید

گروهی از مهندسان شرکت اولترالایت ریل پارتنرز معتقدند قطارها به جای گازوئیل می توانند با گاز فراوری شده از زباله های انسانی، حیوانی و همچنین غذاهای دورریز حرکت نمایند.

این طرح واگن بیواولترا نام دارد و می تواند 120 مسافر را حمل کند. چنین واگنی با 20 متر طول و حداکثر سرعت 50 مایل برساعت می تواند گاز بیومتان را به برق تبدیل و در نهایت باتری های قطار را شارژ کند. به این ترتیب موتورهای قطار به حرکت در می آیند.

آژانس تأمین بودجه تحقیقات Innovate UK در انگلیس با پرداخت 60 هزار پوند از این طرح پشتیبانی نموده است. البته این دومین کمکی است که به تیم تحقیقات تعلق می گیرد. در اوایل امسال بودجه ای 350 هزار دلاری برای ساخت یک واگن کوچکتر 60 نفر به این شرکت تعلق گرفت.

نمونه اولیه این قطار که 10 متر طول و 12 تن وزن داشت در ماه جولای آزمایش شد.در حال حاضر به دلیل شیوع کووید19 در قطار جدید تغییراتی اعمال خواهد شد تا نسخه جدیدبه ویژگی هایی مانند نور فرابنفش، سطوح مسی ویروس کش، سپر پلاستیکی و تهویه قوی مجهز گردد.

قطار بیواولترا جایگزینی برای واگن های ریلی گازوئیلی آلاینده، پر سر و صدا و کم بازده است.

انگلیس میخواهد قطارهای گازوئیلی را تا سال 2040 از خطوط راه آهن انگلیس حذف کند و منابع سوختی جایگزین مانند زیست گازها، هیدروژن و قطارهای مجهز به باتری را به کار گیرد.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1370

به "قطاری که به یاری زباله حرکت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطاری که به یاری زباله حرکت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید