صنعت کشتیرانی مسافربری دنیا به گل نشست!

به گزارش کلوب آگهی، صنعت کشتیرانی مسافربری از سال 2018 فرایند بهبود را تجربه کرد، اما شیوع ویروس کرونا حالا کمر این صنعت را خم نموده است.

صنعت کشتیرانی مسافربری دنیا به گل نشست!

از پروفایل ما bestcanadatours دیدن نمایید.

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، از سال 2018 صنعت کشتیرانی مسافربری در دنیا فرایند بهبود را تجربه کرد، اما از زمان شیوع ویروس کرونا خسارت های سنگینی به این صنعت بین المللی وارد شده است.

به گزارش اسپوتنیک، در ماه مارس پس از آنکه معین شد چند مسافر در کشتی های مسافربری به کرونا مبتلا هستند هزاران نفر در این کشتی ها در حوزه آمریکای لاتین، دریای کارائیب و خاور دور در این کشتی ها قرنطینه شده و محبوس ماندند.

انجمن بین المللی خطوط کشتیرانی مسافری اعلام نموده که محدودیت های اعمال شده ناشی از شیوع ویروس کرونا 50 میلیارد دلار در سراسر دنیا به این صنعت آسیب زده و باعث شده که 334 هزار نفر شغل خود را از دست بدهند.

شیوع ویروس کرونا باعث لغو شدن گسترده رزرو بلیت کشتی های مسافری شد و نشانه های کمی از بهبود اوضاع برای فصل زمستان دیده می گردد.

یکی از شرکت هایی که در این جهت آسیب جدی دیده کاستا کروز بود که 180 نفر از مسافران فرانسوی اش و خانواده سه نفر از مسافران که در یکی از کشتی های این شرکت به نام مجیکا جان خود را از دست داده اند علیه اش اعلام دعوی نموده است.

شرکت های کشتیرانی مسافری حالا برای فعالیت خود پروتکل های جدیدی را اعمال نموده و مسافران باید پیش از سوار شدن به کشتی ها باید تست کرونا بدهند و یک پرسشنامه درباره شرایط سلامت خود ارائه داده و دمای بدن آن ها هم به صورت منظم چک خواهد شد.

خدمه این کشتی ها، اما نه تنها باید آزمایش کرونا بدهند بلکه باید 14 روز هم در قرنطینه باشند.

بسیاری از این کشتی ها برای آنکه هزینه قرار دریافت در نزدیکی بنادر را پرداخت نکنند در فاصله دورتری از بنادر لنگر انداخته اند.

ایتالیا بزرگترین صنعت کشتیرانی مسافری در اروپا را در اختیار داشته و 53 هزار نفر ایتالیایی در این کشور در مشاغل مرتبط با این صنعت مشغول به کار هستند.

درآمد ایتالیا از محل کشتیرانی مسافری 17 میلیارد دلار در سال برآورد می گردد.

صنعت کشتیرانی مسافری در آمریکا هم تعطیل شده و البته بسیاری از شرکت ها به صورت داوطلبانه موافقت کردند فعالیت های خود تا ماه اکتبر را به حالت تعلیق دربیاورند.

انجمن بین المللی خطوط کشتیرانی مسافری اعلام نموده که در آمریکا 421 هزار نفر در مشاغل مربوط به صنعت کشتیرانی مسافری مشغول به کار هستند و هر روز تعطیلی این صنعت 110 میلیون دلار به اقتصاد آمریکا آسیب می زند.

ایالت های فلوریدا، آلاسکا، واشنگتن و نیویورک بیشترین وابستگی را به صنعت کشتیرانی مسافری در میان ایالت های آمریکا دارند.

این صنعت در آمریکا برای فرایند بهبود مسائل جدی داشته، اما هنوز نشانه هایی از ورشکست شدن شرکت های بزرگی نظیر کارناوال و رویال کریبین، به چشم نمی خورد.

در ماه جولای شرکت آمریکایی کارناوال، طی بیانیه ای اظهار داشت که شیوع ویروس کرونا تاثیر شدید را بر شرایط اقتصادی و عملکرد این شرکت داشته و انتظار می رود در آینده هم داشته باشد.

در این بیانیه آمده این مسئله بر توانایی شرکت برای دسترسی به منابع اقتصادی اثرگذار بوده و باعث شده که برای ادامه فعالیت خود با کاهش نقدینگی روبرو گردد.

لنگر انداختن کشتی های مسافری در حاشیه سواحل به جایی رسیده که افرادی که برای گذران تعطیلات به مناطق پر هوادار ساحلی در کشور هایی نظیر انگلیس می فرایند با این کشتی ها روبرو می شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 آبان 1399 بروزرسانی: 1 آبان 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 985

به "صنعت کشتیرانی مسافربری دنیا به گل نشست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت کشتیرانی مسافربری دنیا به گل نشست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید