سخنرانی رئیس جمهوری تایوان در شروع سال نوی میلادی

به گزارش کلوب آگهی، رئیس جمهوری تایوان امروز (آدینه) در سخنرانی شروع سال نوی میلادی گفت، اگر چین تمایل داشته باشد تا تقابل با تایوان را کنار بگذارد، تایپه آماده مذاکرات معنادار با چین به صورت برابر است.

سخنرانی رئیس جمهوری تایوان در شروع سال نوی میلادی

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، چین مدعی مالکیت تایوان است و آن را یکی از استان های خود می داند و حتی وعده داده در صورت لزوم از قدرت و زور نظامی برای بازگرداندن آن استفاده می نماید.

چین که از یاری های فزاینده آمریکا به تایوان خشمگین است، اعلام نموده به تبانی تایوان و آمریکا واکنش نشان می دهد.

تسای اینگ ون، رئیس جمهوری تایوان در سخنرانی خود برای سال نوی میلادی گفت: در سال گذشته میلادی فعالیت نظامی چین در نزدیکی تایوان تهدیدی علیه صلح و ثبات منطقه هند-پاسیفیک بود. من تاکید می کنم وقتی مساله به روابط بین تنگه تایوان مربوط می گردد ما عجولانه تصمیم گیری نمی کنیم و به اولویت ها و اصول خود پایبند می مانیم.

وی اضافه نمود: اگر مقام های چینی به دنبال از بین بردن تضاد و بهبود روابط بین دو طرف بر اساس اصول شرافت و روابط متقابل باشند، ما هم به دنبال مذاکرات معنادار هستیم.

چین در سال 2016 و پس از روی کار آمدن تسای اینگ ون به عنوان رئیس جمهوری تایوان مکانیسم مذاکرات رسمی را متوقف کرد و مکررا پیشرفت های وی را رد می نماید و می گوید، این زن باید نخست بپذیرد که تایوان بخشی از چین است اما تسای اینگ ون، این مساله را قبول نمی نماید.

رئیس جمهوری تایوان همچنین ابراز امیدواری کرد زمانیکه پاندمی کرونا تحت کنترل دربیاید، تبادلات عادی و با نظم برای افزایش درک و کاهش سوءتفاهم ها بین مردم دو طرف تنگه تایوان از سر گرفته می گردد.

این در حالیست که شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین در سخنرانی سال نوی میلادی خود که پنجشنبه عصر انجام شد، اشاره ای به تایوان نداشت.

تسای اینگ ون به انگلیسی هم گفت، به شدت بابت حمایت ادامه دار جامعه بین الملل از تایوان قدردان است و ادامه داد: دموکراسی ما به خاطر حمایت های شما، قوی تر شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 بهمن 1399 بروزرسانی: 19 بهمن 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1250

به "سخنرانی رئیس جمهوری تایوان در شروع سال نوی میلادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنرانی رئیس جمهوری تایوان در شروع سال نوی میلادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید