روحانی: صندلی ایران بین کشور ها و ملت های دنیا روز به روز ارتقا می یابد

به گزارش کلوب آگهی، رئیس جمهور گفت: روز به روز صندلی جمهوری اسلامی ایران در بین کشور ها و ملت های دنیا بیش از گذشته ارتقا یافته است.

روحانی: صندلی ایران بین کشور ها و ملت های دنیا روز به روز ارتقا می یابد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، حسن روحانی رئیس جمهور که به منظور شرکت در هجدهمین اجلاس سران کشور های عضو جنبش عدم تعهد به باکو سفر می نماید پیش از عزیمت به آذربایجان در فرودگاه مهرآباد گفت: این سفر برای شرکت در هجدهمین اجلاس کشور های عضو جنبش عدم تعهد است که بنا به دعوت رئیس جمهور محترم آذربایجان جناب آقای الهام علی اف صورت می گیرد.

وی ادامه داد: برای ما بسیار مهم است در شرایطی که آمریکایی ها بر طبل یکجانبه گرایی می زنند و می خواهند در امور همه مناطق دنیا مداخله نمایند و دشمنی های شان نسبت به ملت ایران از همواره روشن تر و آشکارتر است، باید در همه اجلاس های منطقه ای و اجلاس های سنتز دنیای و سازمان های بین المللی حضور فعالی داشته باشیم.

رئیس جمهور گفت: آمریکایی ها از اول دنبال این بودند که جمهوری اسلامی ایران را منزوی نمایند و (ایران) کشوری باشد که تنها بماند، اما به حمدالله روز به روز صندلی جمهوری اسلامی ایران در بین کشور ها و ملت های دنیا بیش از گذشته ارتقا یافته است.

روحانی تاکید نمود: امروز دیگر برای هیچکس تردید باقی نمانده که جمهوری اسلامی ایران یک کشور بسیار مهم و تاثیرگذار در منطقه است و باز برای کسی تردید باقی نمانده است که این ملت بزرگ در برابر توطئه های دشمنان و به ویژه آمریکا و تحریم و حصر آن ها به زانو در نمی آید و راه خود را ادامه می دهد.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: بنابراین در این شرایط حضور ما در این گونه اجلاس ها با اهمیت تر از گذشته است و خوشحالم که جمهوری اسلامی ایران در سال های اخیر حضور فعال تری در اتحادیه های منطقه ای داشته است.

روحانی گفت: اخیراً با اتحادیه اوراسیا یک توافق موقت امضا کردیم و در اجلاس سران آن ها در ارمنستان شرکت کردیم. در اکو بوده ایم و حضور داریم. دیدار هایی که بر اساس روند آستانه بین ایران، روسیه و ترکیه ایجاد می گردد و اجلاسی که بین آذربایجان، ایران و روسیه تشکیل می گردد و اجلاس هایی که بین ایران و هندوستان و افغانستان تشکیل می گردد و سایر اجلاس هایی که در سطح منطقه داریم همه بر این مبناست که جمهوری اسلامی باید حضور فعال تر در منطقه و در سطح دنیای داشته باشد.

روحانی اظهار کرد: تامین منافع و امنیت ملی ما در رابطه با کشور ها بهتر تامین می گردد تا با فاصله دریافت با آنها.

وی با اشاره به میزبانی هجدهمین اجلاس سران کشور های عضو جنبش عدم تعهد از سوی کشور آذربایجان گفت: در این اجلاس علاوه بر سخنرانی، ملاقات های دوجانبه ای با روسای کشور های شرکت نماینده در اجلاس خواهم داشت همچنین امروز اختصاصا برنامه های ما در باکو با مقامات کشور میزبان است.

رئیس جمهوری با اشاره به سابقه دیرینه همکاری های ایران و آذربایجان خاطر نشان کرد: علاوه بر آن چه که ما با آذربایجان همسایگی و برادری داریم، ایران، آذربایجان و عراق سه کشور شیعه منطقه محسوب می شوند؛ ما با آذربایجان پیوند و ریشه عمیق تاریخی و فرهنگی داریم و روابطمان با یکدیگر به سمت روابط راهبردی در حال حرکت است.

وی اضافه نمود: ایران در حوزه دریای خزر توافقات بسیار مهمی با آذربایجان به امضا رسانده است و همچنین در فعالیت مشترک اکتشاف و استخراج در نفت و گاز و همچنین در حوزه ترانزیت همکاری های خوبی با یکدیگر در دست انجام داریم.

روحانی اضافه نمود: محور آستارا-آستارا وصل شده و پایانه های مربوطه در آن جا راه اندازی شده و همچنین فعالیت ما برای اتصال رشت به آستارا با همه توان در حال پیگیری است و این راه ترانزیتی برای ما بسیار مهم است. همچنین روابط صنعتی، داروسازی، پزشکی و علمی با کشور آذربایجان داریم روابط بسیار خوبی است که همه آن ها امروز بعد از ظهر در دیدار های دوجانبه ای که با مقامات آذربایجانی داریم مورد پیگیری قرار می گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 246

به "روحانی: صندلی ایران بین کشور ها و ملت های دنیا روز به روز ارتقا می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روحانی: صندلی ایران بین کشور ها و ملت های دنیا روز به روز ارتقا می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید