رسالت شاعر از مردم بودن و برای مردم نوشتن است

به گزارش کلوب آگهی، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در ارومیه، توحید منصور فر شاعر، ناشر و کتابدار متولد سال 1370 اهل شهرستان ارومیه است که سه مجموعه شعر از او به نام های آن سوی مقصد، دیدگانی از جنس بلور و خیال سپید و 5اثر علمی در حوزه زمین شناسی از او به چاپ رسیده است. در ادامه گفت گویی با وی ترتیب داده ایم که از نظر مخاطبان می گذرد.

رسالت شاعر از مردم بودن و برای مردم نوشتن است

-چه شد که شاعر شدید؟

من از زمانی که یادم است به کتاب و نوشتن کتاب علاقه مند بودم، به علت اینکه فردی درونگرا هستم زیاد رفیق ندارم و بیشتر در کنج خودم به سر می برم. بنابراین برترین رفیقم کتاب است. به واسطه شغلم و اطرافیان که اکثرا شاعر اهل کتاب و قلم بودند پیشنهاد شد که اشعاری که در فضای مجازی منتشر کردم بصورت کتاب جامع چاپ کنم گرچه اصلا ادعای شاعری ندارم اما با استقبال و پذیرش خوانندگان روبرو شد.

-در این 8 اثری که خلق نموده اید کدام یک با استقبال خوبی رو برو شده و مورد قبول خودتان است؟

محتوای سه کتاب شعرم انتظار، دوست داشتن، زنان، جنگ، عشق و طبیعت است و آن سوی مقصد و دیدگانی از جنس بلور به چاپ دوم نیز رسیده اند و بیشترشان شعر سپید آزاد، ساده و کوتاه هستند.

-به عنوان ناشر، اعتماد به نویسندگان جوان را چگونه ارزیابی می کنید؟

شعر، رمان یا هر نوشته ای که به انتشاراتی می رسد، کارها قبل از چاپ زیر نظر مدرس و کارشناس حرفه ای بارها آنالیز، بازنویسی و بازبینی می گردد. این اعتمادها خیلی خوب و سازنده است و اگر مورد قبول باشد به چاپ می رسد، چون معتقدم در صورت عدم آنالیز، خود ناشر و انتشاراتی زیر سوال خواهد رفت.

-چقد نوشتن برایتان اهمیت دارد؟ و از کدام شاعر ایرانی یا غیر ایرانی متاثر بوده اید؟

نوشتن از دغدغه های مردم برای مردم خوب است، اندیشه هایی که نویسنده دارد را روی کاغذ بنویسید و نوشتن حس خوب و آرامش بخشی به من می دهد که واقعا برایم با هیچ چیز دیگری قابل قیاس و قابل معاوضه نیست.

به همه شاعران احترام قائلم و اکثرشان را دوست دارم اما به شخصه احساس می کنم اشعارم از لحاظ ساده و کوتاه بودن اشعار نزدیک به نزار قبانی باشد.

-آینده شعر نو را در ایران چگونه می بینید؟

بسیار روشن، پیشرفت هایی که شعر نو داشته است و شاعران تازه و البته قوی به این عرصه وارد شده اند که باعث افتخار است.

- به عنوان یک نویسنده و ناشر چه انتظاراتی از ارگان ها دارید؟

در حوزه تهیه کاغذ واقعا مشکل داریم، و قیمت بالای کاغذ باعث شده است که قیمت کتاب نیز بیشتر گردد و قدرت خرید مردم پایین می آید. الان در استان آذربایجان غربی انجمن صنفی ناشران راه اندازی شده است و اگر کاغذ تحویل انجمن داده گردد و ما از این طریق تهیه کنیم ارزان خواهد بود. در غیر اینصورت با هزینه های زیاد باربری و غیره نمی توانیم تهیه کنیم و در این راستا مجبوریم چاپ کتاب ها را به صورت برون سپاری انجام دهیم.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 3 خرداد 1402 بروزرسانی: 3 خرداد 1402 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 2213

به "رسالت شاعر از مردم بودن و برای مردم نوشتن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسالت شاعر از مردم بودن و برای مردم نوشتن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید