ملاقات سران ژاپن، چین و کره جنوبی

به گزارش کلوب آگهی، نخست وزیران ژاپن و چین با رئیس جمهور کره جنوبی روابط سه جانبه و نگرانی های منطقه ای را آنالیز کردند.

ملاقات سران ژاپن، چین و کره جنوبی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سران کره جنوبی، چین و ژاپن امروز سه شنبه در ملاقات خود بر تقویت مشارکت سه جانبه در زمینه های مختلف تاکید نمودند.

مون جائه-این رئیس جمهور کره جنوبی در این ملاقات بر لزوم همکاری هماهنگ با قدرت های منطقه ای تاکید نمود و گفت این کشورها رویای مشترک پیشبرد جهانی باثبات را دنبال می نمایند.

وی در ابتدای نشست سه جانبه با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن و لی کیکیانگ نخست وزیر چین اضافه کرد: ما از لحاظ مالی عضو یک جامعه هستیم که سرنوشت مشترکی داریم.

مون جائه-این در شهر چنگدوی چین تاکید نمود: اقتصادهای سه کشور با زنجیره ارزش ها به هم پیوسته است. امیدوارم مشارکت مالی در میان سه کشور بیشتر تقویت گردد تا بتوانند در زمینه های نیرو کار و همکاری توسعه یابد.

این ملاقات سه جانبه در حالی برگزار می گردد که تنش ها میان کره شمالی و آمریکا با نزدیک شدن به سرانجام امسال میلادی بالا گرفته است. کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در ماه آوریل ضرب الاجلی معین کرد که بر اساس آن آمریکا باید پیشنهادی قابل توجه برای مذاکرات تا انتهای 2019 ارائه کند. آمریکا این ضرب الاجل را رد نموده و در روزهای اخیر لفاظی ها میان دو طرف افزایش داشته است به گونه ای که رهبر کره شمالی از هدیه کریسمس که به نظر تحلیلگران احتمالا آزمایش های موشکی جدید است، خبر داده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 دی 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 300

به "ملاقات سران ژاپن، چین و کره جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات سران ژاپن، چین و کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید