دفاع از حقوق بشر به روش آمریکا؛ حنایی که دیگر رنگی ندارد

به گزارش کلوب آگهی، وقتی حقوق بشر به روش استعماری آمریکا و بعضی از سیاستمداران تبدیل گردد، کارت حقوق بشر دیگر نمی تواند مردم را فریب دهد.

دفاع از حقوق بشر به روش آمریکا؛ حنایی که دیگر رنگی ندارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رادیو بین المللی چین، سیاستمداران ضد چین آمریکا مانند مایک پامپئو وزیر امور خارجه و رابرت اوبراین مشاور امنیت کشور آمریکا که همیشه دروغ پردازی می نمایند، اخیرا به بهانه حقوق بشری آغاز به بدنام سازی سیاست چین درباره شین جیانگ (سین کیانگ) نموده اند و دروغ هایی مانند حبس گروهی، کار اجباری و کنترل جمعیت ساخته اند. آنان نمی توانند هیچ مدرکی ارایه دهند و دروغ هایشان مدام افشا شده و آبروی خود را می برند.

تنها چند روز پیش، سفارت آمریکا در چین با انتشار توییتی در حساب رسمی توییتر خود مطرح کرد، دولت چین در شین جیانگ حقوق بشر را نقض می نماید و همراه با این خبر، یک عکس را منتشر کرد که در توضیح آن نوشته بود، کالاهای چین توسط کارگران برده ساخته می گردد. ولی مخاطبان اینترنتی افشا کردند که این خبر جعلی است. مخاطبان این اقدام را تمسخر کردند و گفتند که آیا شایعه پراکنی و دروغ پردازی به وظایف عمده سفارت آمریکا در چین تبدیل شده است؟ به نظر می رسد سیاه نمایی چین با اخبار جعلی به امری عادی برای سیاستمداران آمریکایی تبدیل شده است.

براساس آنالیز های گِرِی زون از پایگاه اینترنتی مطبوعاتی بی طرف آمریکا، دروغ به اصطلاح کار اجباری اویغورها، از عملیات سازماندهی دقیق نیروهای ضد چین استرالیاست و هیچ مدرکی در این باره وجود ندارد. اما دروغ حبس حدود یک میلیون مردم از قومیت اویغور، نتیجه مضحک شبکه مدافعان حقوق بشر چین حامی دولت آمریکا است که تنها با مصاحبه با 8 نفر به دست آمده است.

تهمت اوبراین درباره کنترل جمعیت قومیت اویغور در شین جیانگ توسط حکومت چین نیز پر از حدس و گمان های غیر منطقی و تهمت های مخرب است. طی بیش از 40 سال گذشته، جمعیت قومیت اویغور از 5.55 میلیون نفر به 116.8 میلیون نفر افزایش یافت. به اصطلاح کنترل جمعیت چه پایه ای دارد؟

در حقیقت، سیاست چین درباره شین جیانگ که هدف انتقاد و تهمت بعضی از سیاستمداران آمریکا قرار گرفته، بهترین سیاست برای دفاع از حقوق بشر است. به دلیل سیاست دولت چین برای مبارزه با تروریسم و نابودی افراط گرایی، به مدت سه سال متوالی است که هیچ حادثه تروریستی خشونت بار در شین جیانگ رخ نداده است. حق زندگی مردم نیز مورد تضمین قرار گرفته، این درحالیست که دول محلی شین جیانگ تا حد امکان حقوق کار و اشتغال افراد از اقوام مختلف شین جیانگ را تضمین می نمایند. این به طور کامل نشان می دهد که خود مردم چین باید درباره شرایط حقوق بشری چین قضاوت نمایند، نه این که سیاستمداران آمریکا در این مورد اظهار نظر نموده و براساسا دروغ ها قضاوت داشته باشند.

طی 71 سال پس از تاسیس جمهوری خلق چین، حزب حاکم چین همیشه بر ایده آل موضوع مردم پافشاری نموده و با رهبری مردم، چین فقیر و عقب مانده را به دومین جامعه مالی دنیا تبدیل نموده است و نیز سال هاست که سهم چین برای اقتصاد دنیا از 30 درصد فراتر رفته است. طی بیش از 40 سال از زمان اجرای سیاست اصلاحات و درهای باز، درآمد سرانه مردم چین 25 برابر شده و 850 میلیون نفر از مردم از فقر رها شده اند. بانک دنیای سال گذشته با انتشار گزارش گفت، اجرای همه جانبه پیشنهاد کمربند و جاده چین می تواند 32 میلیون نفر را در دنیا از فقر نجات دهد.

هر آن کس که دیدگاه تبعیض آمیز نداشته باشد، با این حقیقت موافق است که تجربیات چین در زمینه حقوق بشر که همیشه به روش صلح آمیز توسعه خود را تحقق می بخشد، عظیمترین سهم در امر حقوق بشر دنیا است.

اما مسایل حقوق بشر در آمریکا برای همه معلوم است. به اصطلاح مدافع حقوق بشر در واقع، عظیم ترین حمله نماینده به حقوق بشر در دنیا است. بر اساس آمار، در بیش از 240 سال تاریخ آمریکا، تنها 16 سال جنگ نبوده است. طی 20 سال اخیر، آمریکا به طور غیر قانونی به کشورهایی مانند عراق، لیبی، سوریه و افغانستان حمله کرد و یا عملیات نظامی بر پا نموده است که منجر به بحران انسانی جدی و نقض جدی حقوق بشر شده است. در داخل آمریکا، اموال 0.1 درصد ثروتمندترین خانواده های آمریکا، برابر با اموال کل 90 درصد از فقیرترین خانواده ها است. فاصله بسیار بین فقرا و ثروتمندان بر بهره مندی و تحقق حقوق بشر در آمریکا تاثیرات منفی ایجاد نموده است. به ویژه، از زمان شیوع ویروس کرونا، به دلیل ناکامی دولت آمریکا در کنترل این ویروس، مسایل مربوط به حقوق بشر مانند افزایش شکاف بین فقرا و ثروتمندان، تبعیض قومی و نابرابری به طور بارزی آشکار شده است.

وقتی که حقوق بشر به روش استعماری آمریکا و بعضی از سیاستمداران تبدیل گردد، کارت حقوق بشر دیگر نمی تواند مردم را فریب دهد. همان طور که ماریو فردیناند پسین مدیر مرکز تحقیقات راهبرد کشورهای گروه بریکس فیلیپین گفته است، دروغ آمریکا درباره حقوق بشر شین جیانگ و آسیب رسانی به نفوذ و اعتبار چین در جامعه بین المللی با استفاده از آن پیروز نخواهد شد، بلکه بدینوسیله خود را احمق می سازد. در چهل و چهارمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل، 46 کشور با انتشار بیانیه مشترک فعالانه ضمن ارزیابی عالی شرایط حقوق بشر در شین جیانگ چین، از آمریکا انتقاد کردند که با سوء استفاده از مساله حقوق بشر چین را تهدید می نماید. این نشان می دهد که مردم از دروغ های آمریکا آگاهند.

اگر سیاستمداران آمریکا مانند پامپئو بخواهند با شرایط توسعه شین جیانگ آشنا شوند، باید به شناخت مشترک جامعه بین المللی برسند و یا بهتر است شخصا به شین جیانگ سفر نموده و با چشم خود شاهد شرایط باشند. بستن چشم و گوش و دستکاری سیاسی تنها به خود آن ها آسیب می رساند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 902

به "دفاع از حقوق بشر به روش آمریکا؛ حنایی که دیگر رنگی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفاع از حقوق بشر به روش آمریکا؛ حنایی که دیگر رنگی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید