خروج از فهرست سیاه و آزادی زندانیان؛ محور گفت وگوی سران طالبان با پامپئو

به گزارش کلوب آگهی، وزیر خارجه آمریکا و معاون سیاسی رهبر طالبان درباره خروج سران این گروه از فهرست سیاه سازمان ملل و نیز آزادی زندانیان به جامانده این گروه گفت وگو کردند.

خروج از فهرست سیاه و آزادی زندانیان؛ محور گفت وگوی سران طالبان با پامپئو

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان با انتشار بیانیه ای بیان کرد که ملا عبدالغنی برادر معاون سیاسی رهبر طالبان و رئیس دفتر سیاسی این گروه و نیز مولوی عبدالحکیم رئیس تیم مذاکراه طالبان و هیئت همراه آنها با مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا ملاقات کردند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی اضافه کرد که در این نشست بر اهمیت پایبندی دو طرف به توافقنامه قطر تاکید شد و همچنین درباره خروج سران طالبان از فهرست سیاه سازمان ملل، آزادی زندانیان به جامانده این گروه و دیگر موضوعات مربوط به مذاکرات بین الافغانی گفت وگو شد.

پامپئو و زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان همچنین با شماری از اعضای تیم مذاکره کننده دولت افغانستان ملاقات کردند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در این ملاقات سید سعادت منصور نادری وزیر دولت در امور صلح و عضو تیم مذاکره کننده دولت خواهان تدوام همکاری های آمریکا و افغانستان پس از توافق های صلح شد.

اعضای تیم مذاکره کننده دولت همچنین تاکید کردند که مردم افغانستان خواهان حفظ دستاوردهای دو دهه اخیر هستند و افزایش خشونت پس از آزادی 5 هزار زندانی را قابل قبول ندانسته و آن را در تناقض با توافقنامه قطر می دانند.

براساس بیانیه منتشر شده توسط تیم مذاکره کننده دولت افغانستان، پامپئو نیز در این ملاقات گفت که صلح پایدار هدف مشترک افغانستان و آمریکا است.

وی اضافه کرد که حمایت این واشنگتن برای تحقق صلح پایدار در افغانستان ادامه دارد و همچنین تعهدات درازمدت در قبال مردم افغانستان پابرجا خواهد بود.

وزیر خارجه آمریکا در حساب توئیتری خود نیز درباره این ملاقاتها نوشت: از هر دو طرف بخاطر ادامه مذاکرات و پیشرفتی که در این باره داشته اند تقدیر می کنم؛ من تسریع مذاکرات پیرامون نقشه راه سیاسی و آتش بس دائمی و جامع را تشویق می کنم.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 دی 1399 بروزرسانی: 2 دی 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1115

به "خروج از فهرست سیاه و آزادی زندانیان؛ محور گفت وگوی سران طالبان با پامپئو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج از فهرست سیاه و آزادی زندانیان؛ محور گفت وگوی سران طالبان با پامپئو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید