خبرنگاران نگرانی دهلی از عبور کشتی آمریکا از منطقه انحصاری هند

به گزارش کلوب آگهی، تهران- خبرنگاران- هند روز آدینه اعلام نمود که نگرانی ها در خصوص عبور و گشت زنی کشتی نیروی دریایی آمریکا در منطقه مالی انحصاری هند (EEZ) را به ایالات متحده منتقل نموده است.

خبرنگاران نگرانی دهلی از عبور کشتی آمریکا از منطقه انحصاری هند

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران از روزنامه اکونومیک تایمز، وزارت امور خارجه هند در بیانیه ای گفت که کشتی نیروی دریایی آمریکا جان پل جونز به طور مداوم در حال عبور از خلیج فارس به سمت تنگه های مالاکا است.

واکنش هند پس از آن صورت گرفت که نیروی دریایی ایالات متحده در اقدامی غیرمعمول گفت که یکی از کشتی های این کشور بدون جلب رضایت هند از این هفته به گشت زنی در منطقه مالی انحاری هند می پردازد.

در همین مورد وزارت خارجه هند در بیانیه خود متذکر شد که کشتی آمریکایی جان پل جونز به طور مداوم در حال عبور از خلیج فارس به سمت تنگه های مالاکا است. ما نگرانی های خود را در خصوص این عبور از منطقه انحصاری هند را به وسیله کانال های دیپلماتیک به ایالات متحده انتقال دادیم.

گفته می گردد که موضع اعلام شده هند این بوده است که کنوانسیون حقوق دریای سازمان ملل به سایر کشورها اجازه انجام تمرینات نظامی یا مانور در منطقه انحصاری هند و در فلات قاره را بدون موافقت کشور ساحلی نمی دهد.

نیروی دریایی ایالات متحده در بیانیه ای گفت که بدون جلب رضایت قبلی این کشور، حقوق ناوبری و آزادی های داخل منطقه انحصاری هند را تأیید می نماید.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 فروردین 1400 بروزرسانی: 28 فروردین 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1521

به "خبرنگاران نگرانی دهلی از عبور کشتی آمریکا از منطقه انحصاری هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نگرانی دهلی از عبور کشتی آمریکا از منطقه انحصاری هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید