خبرنگاران محدودیت های شرایط زرد کرونایی در قم ادامه می یابد

به گزارش کلوب آگهی، قم - خبرنگاران - استاندار قم با بیان اینکه فعلا شرایط کرونایی این استان زرد است گفت: محدودیت هایی که مصوب ستاد ملی کرونا است ادامه خواهد داشت و هر گونه بازگشایی و برطرف محدودیت ها نیز منوط به تصمیم گیری و ابلاغ از طرف این ستاد می باشد.

خبرنگاران محدودیت های شرایط زرد کرونایی در قم ادامه می یابد

بهرام سرمست روز شنبه در انتها جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا که به صورت ویدیو کنفرانس در آن شرکت نموده بود در گفت و گو با خبرنگاران گفت: در حال حاضر شاهد سیر نزولی بیماری کرونا در استان هستیم و این سیر نزولی با توجه به گزارشی که در ستاد ملی داده شد نباید موجب غفلت ما گردد.

وی اضافه نمود: در بعضی از استان ها از جمله مازندران شرایط کرونا به نوعی هشدار دهنده است و همچنان باید دقت، مراقبت و نظارت خود را بیشتر کنیم چرا که آغاز فصل سرما می تواند در تشدید این بیماری موثر باشد.

استاندار گفت: مباحثی که در سطح محافل و مجالس در رابطه با جهش نوع انگلیسی ویروس کرونا گفته می گردد نگران نماینده است.

وی ادامه داد: باید از سهل انگاری و همچنین سهل دریافت این موجی که می تواند در بهمن یا اسفند آغاز گردد پرهیز کنیم.

استاندار قم خاطر نشان کرد: در جلسه امروز ستاد ملی نیز روی اعمال نظارت های بیشتر بر رعایت پروتکل ها و تدام این موضوع تاکید شد.

وی یادآور شد: مهلت تسهیلات ودیعه مسکن و تسهیلاتی که برای حمایت از مشاغل آسیب دیده در نظر گرفته نیز تا تا انتها بهمن ماه تمدید شد که جزییات آن را در ابلاغیه های ستاد ملی به اطلاع همگان خواهیم رساند.

استاندار قم همچنین با اشاره به اینکه اعمال سختگیری ها و محدودیت ها و مهمتر از آن رعایت پروتکل ها از سوی شهروندان در کاهش بیماری خیلی موثر بود اضافه نمود: اصناف و کسبه برغم آنکه بیشترین آسیب را دیدند ولی برای حفظ جان خود و مردم واقعا متحمل خسارت شدند.

وی اضافه نمود: این شرایط به سادگی به دست نیامده از این رو باید قدردان مردم باشیم و برای ادامه کار نیز همچنان به این همراهی و همدلی احتیاج داریم.

استاندار قم بیان نمود: طبق تجربه ای که از گذشته داریم هر گونه عادی نشان دادن اوضاع می تواند شنماینده باشد و موج کرونا را بار دیگر بازگرداند.

وی بیان نمود: بزرگان، علما و روحانیت همواره از الزام داشتن رعایت پروتکل های بهداشتی پشتیبانی کردند و این نقطه قوتی بوده که در استان داشتیم و همچنان قدردان این همدلی و هم افزایی هستیم.

شرایط کرونا در قم از روز 6 دی ماه به حالت زرد درآمده است.

ویروس کرونا، موسوم به کووید 19 اواسط ماه دسامبر سال گذشته (24 آذر 98) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اظهار داشت.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در خصوص ویروس کرونا می توانند با شماره تلفن های 4030، 3136 و 190 تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه نمایند.

همه ایرانیان می توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1311

به "خبرنگاران محدودیت های شرایط زرد کرونایی در قم ادامه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران محدودیت های شرایط زرد کرونایی در قم ادامه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید