تعلل اتحادیه جهانی در اعلام میزبان ها؛ مسابقات تجمیع شده یا المپیک به تعویق می افتد؟

به گزارش کلوب آگهی، اتحادیه جهانی کشتی و هیچ فدراسیون جهانی دیگری این روزها به تنهایی قادر به تصمیم گیری در مورد مسابقات لغو شده گزینشی المپیک نخواهد بود و همه نگاه ها به IOC است.

تعلل اتحادیه جهانی در اعلام میزبان ها؛ مسابقات تجمیع شده یا المپیک به تعویق می افتد؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، این روزها فدراسیون کشتی، کادر فنی تیم های ملی و کشتی گیران آزاد و فرنگی کار کشورمان در انتظار اعلام زمان و مکان برگزاری مسابقات گزینشی المپیک در قاره آسیا هستند.

چین اولین میزبانی بود که به علت شیوع بیماری کرونا در کشورش، میزبانی این گزینشی را از دست داد. چینی ها بیماری شان را به سایر کشورها نیز سرایت دادند و از همین رو در ابتدا خطر در محدوده آسیا بیشتر از سایر قاره ها احساس شد. بنابراین وزارت ورزش قرقیزستان هم از برگزاری این رقابت ها انصراف داد.

حالا همه در انتظار اعلام برنامه جدید برای گزینشی ها، در پی شرایط جدید از سوی نناد لالوویچ هستند، اما مشخصاً رئیس اتحادیه جهانی کشتی نمی تواند در این خصوص به تنهایی تصمیم بگیرد.

هرچند تمام اظهارنظرها از سوی کمیته بین المللی المپیک، تأکید بر برگزاری المپیک در موعد مقرر است، اما شرایط کنونی جهان در شرایطی نیست که به واقع در این مقطع بشود مسابقه ای در راستای المپیک برگزار کرد.

از این رو، نهاد تصمیم گیرنده درباره مسابقات گزینشی المپیک، اتحادیه جهانی کشتی نیست و به نظر، این IOC خواهد بود که باید تکلیف فدراسیون های جهانی عضو را در این خصوص روشن کند. یا باید برنامه جدیدی برای گزینشی ها و به حداقل رساندن مسابقات داشت و یا اینکه در همین روزها خبر تعویق المپیک اعلام خواهد شد.

محمد بنا در گفت وگوی اخیرش با خبرنگاران پیشنهاد تجمیع دو مسابقه گزینشی را ارائه کرد، پیشنهادی که معتقد بود می شود آن را به اتحادیه جهانی نیز گفت.

در هر صورت شرایط امروز جهان نشان می دهد که کار و تصمیم گیری خارج از عهده اتحادیه جهانی است و حالا یک سؤال بزرگ، می تواند در سرنوشت مسابقات گزینشی مؤثر باشد: آیا المپیک پیش رو به تعویق خواهد افتاد؟

اغلب رؤسای فدراسیون های جهانی در عضویت رسمی یا افتخاری کمیته بین المللی المپیک هستند، از این جهت قطعاً هماهنگی لازم در مواقع این چنینی بین رؤسا وجود دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 626

به "تعلل اتحادیه جهانی در اعلام میزبان ها؛ مسابقات تجمیع شده یا المپیک به تعویق می افتد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعلل اتحادیه جهانی در اعلام میزبان ها؛ مسابقات تجمیع شده یا المپیک به تعویق می افتد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید