جاستین ترودو: سیاست های مهاجرتی به نفع بخش تکنولوژی است

به گزارش کلوب آگهی، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا اخیرا گفته است که کوشش های دولت برای جذب استعدادهای داخلی و بین المللی در عرصه تکنولوژی اکنون مزیت منحصر به فرد اقتصاد کانادا است. آقای ترودو این سخنان را طی مصاحبه ای و قبل از آغاز کنفرانس ائتلاف 2019 در تورنتو به تاریخ 20 می بیان نموده است. این کنفرانس نخستین جلسه و ملاقات رهبران جهانی بخش تکنولوژی پس از پنج سال است؛ آخرین بار این جلسه در ایالات متحده برگزار شده بود.

جاستین ترودو: سیاست های مهاجرتی به نفع بخش تکنولوژی است

برگزار نمایندگان این کنفرانس تورنتو را از این رو به شهرهای امریکا ترجیح دادند که این شهر به قطب تکنولوژی تبدیل شده است و به لحاظ رشد مشاغل دارد به Silicon Valley کانادا تبدیل می گردد. ترودو طی این مصاحبه به شهرزاد رفعتی، موسس و مدیرعامل Broadband TV گفته است که کانادا باید آغوش خود را همچنان به روی استعدادهای بین المللی باز نگه دارد. وی به سیاست هایی نظیر افزایش سطح مهاجرت و ایجاد Global Skills Strategy اشاره کرد؛ این سیاست ها به کارفرمایان یاری می نمایند تا ظرف دو هفته برای کارگرانی که در بعضی مشاغل خاص شاغل هستند ویزای کار تهیه نمایند.

ترودو همچتین سخنان خود را با ذکر این نکته ادامه داده است که ما الان در برهه ای هستیم که سایر کشورهای دنیا در خود را به روی مهاجران بسته اند اما کانادا فهمیده است که باید در را به روی مهاجران باز کند؛ ما باید حتما به جذب برترین مهاجران و باهوشترین ها از سراسر دنیا ادامه دهیم. البته ما فقط به مهاجران فکر نمی کنیم، ما حتما با سرمایه گذاری در تحقیقات، نوآوری و سیستم آموزشی کانادا برای دانشجوها و کارگران کانادایی الاصل هم فرصت های زیادی فراهم می کنیم تا جهت شغلی خود را در بخش تکنولوژی پیدا نمایند.

مردمان سراسر دنیا الان خیلی مضطرب و نگران هستند و این نگرانی از خیلی جهات برای مردم دنیا ایجاد شده است: یا پوپولیسم سیاسی یا ناسیونالیسم. نکته این است که جا را برای موفقیت همه باز کنیم تا همه بدانند که برای آنها و فرزاندشان در بخش تکنولوژی جهت شغلی وجود دارد.

مردم کانادا از مهاجرت حمایت می نمایند

ترودو بعلاوه گفته است که کانادایی ها کماکان نسبت به مهاجرت و مهاجران دید مثبتی دارند و دولت وی دارد کوشش می نماید تا با جذب برترین ها و اطمینان از مفید بودن آنها برای جامعه و اقتصاد کشور این دیدگاه مثبت را حفظ کند.

کانادایی ها می دانند که ما وقتی مردم سراسر دنیا را جذب کنیم قوی تر می شویم، راه چاره ها و نوآوری بهتر پیدا می کنیم. به همین دلیل است که وضعمان، حتی در این عصر اضطراب، خوب است.

لازم به ذکر است سیاست های مهاجرتی کانادا به جذب رهبران بخش تکنولوژی از نقاط قدیمی تری نظیر Silicon Valley کالیفرنیا یاری می نماید. ترودو در ادامه سخنان خود در این رابطه گفته است ما مدت ها با Silicon Valley رقابت می کردیم، خیلی از کانادایی های فعال در عرضه تکنولوژی به آنجا می رفتند تا شانس خود را برای موفقیت امتحان نمایند و آنچه که ظرف سال های اخیر شاهد آن بوده ایم این است که مردم از آنجا دوباره بر می گردند به کانادا آن هم به خاطر کیفیت زندگی، ثبات، دسترسی به استعدادهای دنیای به وسیله مهاجرت، شهرهای سرزنده و خیلی از چیزهایی که کانادا به ان شهره است.

این واقعیت که کانادا همواره کشوری بوده که از تنوع استقبال می نموده - و می دانیم این نقطه قوت ماست نه نقطه ضعفمان - این مزیت را برای ما کانادایی ها به همراه دارد که یک فضای سرمایه گذاری رقابتی ایجاد نموده که مردم روز به روز به خاطر آن به کانادا چشم دوخته اند.

به گفته جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا اینجا برای ریشه دواندن جای خوبی است، اینجا برای تاسیس شرکت جای خوبی است، اینجا برای ساختن آینده جای خوبی است. ثبات اقتصادی-اجتماعی، اقتصادی، بانکی و حقوقی کانادا در کلاس دنیای است و علاوه بر این کشوری هستیم که همه اینها را به دو زبان انجام می دهیم.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلی بورسیه اخذ اقامت دائم احتیاج دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1739

به "جاستین ترودو: سیاست های مهاجرتی به نفع بخش تکنولوژی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاستین ترودو: سیاست های مهاجرتی به نفع بخش تکنولوژی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید