فراوری ثروت و افزایش درآمد مردم؛ مهم ترین پیامد طرح هاب منطقه ای شتر

به گزارش کلوب آگهی، خبرنگاران/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: فراوری ثروت و افزایش درآمد مردم از مهم ترین پیامدهای اجرایی شدن طرح هاب منطقه ای شتر در استان است.

فراوری ثروت و افزایش درآمد مردم؛ مهم ترین پیامد طرح هاب منطقه ای شتر

محمدصادق معتمدیان، امروز پنج شنبه 4 اردیبهشت در جلسه آنالیز آخرین شرایط تفاهم نامه هاب شتر اظهار کرد: طرح هاب منطقه ای شتر از سال گذشته و طی تفاهم نامه ای فی مابین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، وزارت جهاد کشاورزی و استانداری در استان خراسان جنوبی عملیاتی شد.

به گزارش خبرنگاران، وی با اشاره به اقدامات مطلوب استان از ابتدای آغاز طرح توضیح داد: با زیرساخت های مناسبی که از سال گذشته به واسطه هماهنگی دستگاه های اجرایی اجرا شده، سرعت کار در امسال افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: فرایند اجرا و پیشرفت فیزیکی کار در نهبندان، حکایت از جدیت همه حوزه ها در نهایی شدن مفاد تفاهم نامه دارد.

استاندار خراسان جنوبی، مهمترین مؤلفه های مدنظر در این تفاهم نامه را بالفعل کردن بخشی از ظرفیت های بالقوه استان برشمرد و گفت: اقلیم مناسب استان، تسلط مردم به شغل آباء و اجدادی و انگیزه آنها به ادامه این حرفه از جمله عواملی است که می تواند به موفقیت طرح یاری کند.

معتمدیان با تأکید بر اینکه تحقیقات علمی نشان داده که از شیر شتر می توان 70 فرآورده فراوری کرد، یادآور شد: با استفاده از همین پتانسیل می توان ثروت ایجاد کرد و مهم ترین دغدغه فعلی که همانا کم درآمد بودن مردم استان است را برطرف کرد.

وی، حذف بروکراسی های اداری و تسهیل شرایط برای بهره مندی افراد متقاضی از خدمات طرح را از مهمترین تکالیف مدیران دستگاه های اجرایی در جریان تحقق طرح هاب شتر مطرح کرد.

وی بیان نمود: تحقق این طرح و همچنین واردات دام اصلاح نژاد شده، غنی سازی ذخیره دام استان را در پی خواهد داشت.

استاندار خراسان جنوبی، از متولیان امر در اجرای طرح هاب منطقه ای شتر خواست ؛ ضمن سرعت بخشیدن به فرایند اجرای کار در شهرستان نهبندان، نسبت به تأمین زیرساخت های لازم برای ادامه پروژه و اجرای فاز بعدی در شهرستان زیرکوه نیز اقدام نمایند.

لازم به ذکر است؛ در طرح هاب منطقه ای شتر، زنجیره کاملی از احداث مزارع پرورش شتر تا ایجاد واحدهای فراوریی گوشت، شیر، شیرخشک، روغن، صابون و حتی ریسندگی پشم شتر دیده شده که در صورت تحقق کامل، می تواند خراسان جنوبی به عنوان قطب پرورش شتر و فراوری محصولات فرآوری شده تبدیل کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 744

به "فراوری ثروت و افزایش درآمد مردم؛ مهم ترین پیامد طرح هاب منطقه ای شتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری ثروت و افزایش درآمد مردم؛ مهم ترین پیامد طرح هاب منطقه ای شتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید