تامین 80 درصد کاغذ مورد احتیاج کشور از ظرفیت های داخلی

به گزارش کلوب آگهی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از کارخانه چوب و کاغذ مازندران گفت: در پی این هستیم که در 1.5 سال آینده بتوانیم 80 درصد تامین کاغذ کشور را با قرارداد های داخلی تامین کنیم.

تامین 80 درصد کاغذ مورد احتیاج کشور از ظرفیت های داخلی

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، محمدمهدی اسماعیلی صبح امروز در بازدید از کارخانه چوب و کاغذ مازندران در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از برنامه های اصلی دولت حرکت به سمت خودکفایی است که در بخش تامین کاغذ مورد احتیاج نیز همین جهت را دنبال می نماید.

وی با بیان اینکه 300 هزار تن کاغذ مورد احتیاج در حوزه چاپ و نشر و روزنامه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: یکی از برنامه های اصلی دولت حرکت به سمت خودکفایی است، در ماه های اخیر در بخش چاپ و نشر با مشکلاتی روبرو بودیم و در دولت مجبور شدیم کار های فوق العاده انجام بدهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه برای سال آینده در پی این هستیم که مجموعه های فراوریات داخل استفاده کنیم و باید به این اطمینان برسیم که شرکت های داخلی می توانند این احتیاج ها را رفع نمایند.

وی ادامه داد: اشکالاتی برای کارخانه چوب و کاغذ مازندران پدید آمده و با همتی که نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی دیده می گردد و بخش های دولت در وزارت صمت، آموزش و پرورش و ارشاد اسلامی امیدواریم به راه چاره مناسبی برسیم تا از سال آینده کاغذ مورد احتیاج کشور را از داخل تامین کنیم.

اسماعیلی میزان کاغذ مورد احتیاج در بخش روزنامه را 30 هزار تن، در چاپ و نشر 270 هزار تن برشمرد و گفت: در مجموع 300 هزار تن کاغذ مورد احتیاج این وزارتخانه است و در آموزش و پرورش نیز 40 هزار تن احتیاج دارند که با یک جدول دقیق باید بتوانیم میزان احتیاج های کشور را با ظرفیت های استان های مختلف تامین کنیم.

وی با بیان اینکه در پی این هستیم که در 1.5 سال آینده بتوانیم 80 درصد تامین کاغذ کشور را با قرارداد های داخلی تامین کنیم، اضافه نمود: در پی این هستیم که با قرارداد و تضمین های که اتفاق می افتد، مشکل نقدینگی این کارخانه را حل کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه وزارت آموزش و پرورش می تواند کاغذ مورد احتیاج خود را از کارخانه چوب و کاغذ مازندران تهیه کند، اضافه نمود: در دولت شخص رئیس جمهور و معاون اول مصمم هستند از ظرفیت و فراوری داخل حمایت نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 بهمن 1400 بروزرسانی: 6 بهمن 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1904

به "تامین 80 درصد کاغذ مورد احتیاج کشور از ظرفیت های داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین 80 درصد کاغذ مورد احتیاج کشور از ظرفیت های داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید