آمادگی برای همکاری علمی در حوزه های میراث فرهنگی و گردشگری

به گزارش کلوب آگهی، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری در نشستی با سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که با حضور معاونان و مدیران دو دستگاه برگزار گردید، گفت: در سطح شهر بناهای تاریخی زیادی وجود دارد که بعد از بازسازی تغییر کاربری دادند، معاونت آمادگی کامل دارد تا هزینه بازسازی این بناهای تاریخی را با نظارت وزارت میراث فرهنگی پرداخت کند تا ضمن حفظ این بناهای تاریخی، تبدیل به مرکز نوآوری و خلاق شوند.

آمادگی برای همکاری علمی در حوزه های میراث فرهنگی و گردشگری

وی اضافه کرد: علاقه زیادی به حوزه مأموریت های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دارم و با توجه به اهمیت این حوزه ها تمام امکانات معاونت علمی در اختیار توسعه مأموریت های این وزارتخانه قرار خواهد گرفت.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری در این نشست بعلاوه تاکید نمود: تمرکز اصلی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر روی فعالیت ها و ماموریت هایشان است. امید دارم این جلسه نتایج پرباری را در پی داشته باشد.

وی با بیان اینکه علاقه شخصی به حوزه گردشگری دارم و میراث فرهنگی و گردشگری از قدمت دیرینه ای برخوردارست، گفت: هر کشوری که اقتصادش به فناوری های تازه متصل گردد می تواند محصولات مجذوب نماینده تری فراوری کند، بنابراین دولت ها در پی این هستند که فناوری ها و تکنولوژی را وارد صنایع و اقتصاد نمایند.

دهقانی ادامه داد: فناوری های نوین و تکنولوژی های تازه رفته رفته به حوزه گردشگری اضافه شد، این در حالی است که صنایع دستی و میراث فرهنگ از قدیم وجود داشته و اکنون با فناوری های تازه آمیخته شده است، از این رو اعتقاد داریم همکاری های مشترک حوزه علمی و فناوری با این سه حوزه، بکر و دارای ظرفیت ها بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: علاقه مندم با این وزارتخانه همکاری کنم، اعتقاد دارم کارهای بزرگی را می توان با این وزارتخانه انجام داد. تمام امکانات و ظرفیت های ما در اختیار توسعه مأموریت های سه گانه این وزارتخانه قرار خواهد گرفت.

دهقانی یادآورشد: هرجایی که فناوری باعث شکوفایی این سه حوزه گردد ما آن را حوزه خلاق می دانیم و اعتبارات بسیار خوبی نیز برای این کار در نظر گرفته ایم. اعتقاد داریم در این وزارتخانه اتفاقات بسیار خوبی روی خواهد داد از این رو باید یک تفاهم نامه همکاری در این زمینه امضا کنیم.

وی اضافه کرد: مسائل و فرصت هایی که در کشور وجود دارد باید شناسایی و از آن ها استفاده گردد. حوزه های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای ما اهمیت زیادی دارد و آمادگی کامل را برای همکاری در این حوزه با وزارت میراث فرهنگی داریم.

دهقانی در سرانجام تاکید نمود: بسیار خوش بین هستم و اعتقاد دارم این حوزه بکر و خلاق یک ثروت بزرگ است که باید در تأمین منافع کشور از آن استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 تیر 1402 بروزرسانی: 5 تیر 1402 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 2228

به "آمادگی برای همکاری علمی در حوزه های میراث فرهنگی و گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی برای همکاری علمی در حوزه های میراث فرهنگی و گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید