ب ام و 24 میلیارد دلار باتری خرید

به گزارش کلوب آگهی، تهران (پانا) - نگاهی به سفارش گذاری شرکت های خودروسازی به خوبی روندها را نشان می دهد. به زودی نایاب شدن بعضی از عناصر مثل کبالت و نیکل هم به کمبود تراشه افزوده خواهد شد.

ب ام و 24 میلیارد دلار باتری خرید

به گزارش جهانی اقتصاد، ب ام و ای جی، خود را با افزایش 11 درصدی تحویل خودروهای برقی به مشتریان در نیم سال اول 2021 وفق داده و بر اساس این توسعه تقاضا در بازار، به ثبت سفارش و ایجاد آمادگی پرداخته است.

اولیور زیپسه، مدیر عامل ب ام و در مصاحبه با بلومبرگ گفته است که سال گذشته خرید باتری به وسیله ب ام و فقط 12 میلیارد یورو بود و سال جاری به 20 میلیارد یورو [معادل 8/ 23 میلیارد دلار] رسیده است. مقصد نهایی این باتری ها، خودروهای سدان i4، شاسی بلند iX و سایر مدل های برقی است که تا سال 2024 به دست مشتری می رسند. سال آینده هم نسل جدیدی از باتری ها در محصولات این شرکت به کار خواهند رفت.

زیپسه می گوید: ما بازار را دنبال می کنیم. نیمه اول سال جاری [2021] نشان داد که سهم ما از بازار [خودروهای برقی] رو به افزایش است. ما درست در نیمه راه گذار از خودروهای بنزینی به برقی هستیم. حالا که به تدریج خودروسازان عظیم جهان کمبود شدید و فلج کننده تراشه ها و نیمه هادی ها را به سختی پشت سر می گذارند، کمبود در سایر قطعات و مجموعه های خودرو رخ نشان می دهد. در دوران گذار به خودروهای برقی، پیل و باتری ها، عناصری همانند کبالت، نیکل و... به تدریج به معضل خودروسازان تبدیل خواهند شد، چون بعید است که تدارک و تهیه آنها، پا به پای فراوری افزایش پیدا کند و دیر یا زود کمبود این عناصر شبیه به کمبود تراشه به نقل اخبار تبدیل خواهد شد.

پیشگام و پیشاهنگ خودروسازان برقی، شرکت تسلا است که قراردادهای تامین با معدنچیان را پیش از بقیه خودروسازان شروع نموده است. تمام باتری های مورد احتیاج ب ام و را فقط یک کمپانی نمی تواند تامین کند و از این رو کمپانی های امپرکس تکنولوژی، ایو انرژی از چین، سامسونگ اس دی آی کره جنوبی و نورثولت ای بی سوئد با این شرکت همکاری دارند. ارزش سهام شرکت باتری سازی کاتل CATL چین هم با انتشار خبر سفارش گذاری ب ام و 5/ 6 درصد رشد کرد. ارزش سهام ایو انرژی در شنزن چین هم تقریبا همین میزان افزایش پیدا کرد. زیپسه می گوید: ما چند هفته پیش گفته بودیم که نیمه دوم سال 2021 سخت تر از نیمه اول خواهد بود و حالا شاهد این شرایط هستیم. این مشکل به این زودی برطرف نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 19 شهریور 1400 بروزرسانی: 19 شهریور 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1748

به "ب ام و 24 میلیارد دلار باتری خرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ب ام و 24 میلیارد دلار باتری خرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید