برگزیت چه چیزهایی را برای بریتانیایی ها تغییر می دهد؟

به گزارش کلوب آگهی، به گزارش خبرنگاران، ایندیپندنت در گزارش خود می نویسد: بیش از چهار سال پس از همه پرسی که در آن مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا رای دادند، دوره انتقالی برگزیت به طور رسمی انتها یافت و بریتانیا دیگر موظف به رعایت قوانین اروپایی نخواهد بود اما این فرایند از روز نخست ژانویه 2021 چه تغییراتی در زندگی متعارف شهفرایندان این کشور ایجاد خواهد نمود؟

برگزیت چه چیزهایی را برای بریتانیایی ها تغییر می دهد؟

درمان های پزشکی

انگلیسی ها دیگر قادر نخواهند بود حین سفر در اروپا از کارت بیمه درمانی اروپایی (ای اچ آی سی) استفاده نمایند، اما کارت های موجود تا تاریخ انقضای آن ها همچنان قابل استفاده اند. با انقضای کارت های ای اچ آی سی می توانید کارت های بیمه درمانی دنیای جی اچ آی سی را خریداری کنید که به شما امکان می دهد به درمان های اضطراری عمومی (نه خصوصی) حین سفر در همه نقاط دنیا دسترسی داشته باشید.

در این میان، هرچند کارت های ای اچ آی سی و جی اچ آی سی در اغلب نقاط دنیا پذیرفته می گردد اما کشورهای نروژ، ایسلند، لیختن اشتاین یا سوئیس از این قاعده مستثنی هستند و هنگام سفر به این نقاط باید بیمه درمانی جداگانه تدارک ببینید.

نشریه بریتیش مدیکال ژورنال پیش تر پیش بینی نموده بود که از روز اول ژانویه بریتانیا با کمبود دارو روبه رو خواهد شد. مقررات جدید مرزی و کاغذبازی های مربوط به آن، از ساعت 11 شب 31 دسامبر که بریتانیا بازار مشترک اروپا را ترک می نماید، احتمالاً در ابتدا موجب اختلال در مرز بریتانیا و فرانسه خواهد شد و می تواند به کمبود دارو منجر گردد. دولت بریتانیا از شرکت ها خواسته بود به منظور اجتناب از نبود دارو برای بیماران، داروهای اروپایی را انبار نمایند.

مواد غذایی

توافق بازرگانی که در آخرین لحظات میان انگلیس و اروپا امضا شد، به معنی آن است که تبادل مواد غذایی میان دو طرف از تعرفه های بازرگانی مستثنا خواهد بود. بنابراین در حال حاضر دلیلی برای افزایش بهای مواد غذایی در بلندمدت وجود ندارد، اما فدراسیون مواد غذایی انگلیس هشدار داده است که ماهیت توافق بازرگانی که در آخرین لحظات ضرب الاجل برگزیت به آن دست یافته اند، به معنی آن است که موانع جدید گمرکی همراه با هرج ومرج های اخیر در مرز به خاطر همه گیری کرونا همچنان می تواند به افزایش قیمت ها منجر گردد.

کالاهای خریداری شده در اروپا که به بریتانیا آورده می گردد، اگر کمتر از 390 پوند ارزش داشته باشند، از مالیات های گمرگی معاف خواهد بود.

آزادی مسافرت و حرکت در اروپا

پس از سرانجام دوره انتقالی (در نیمه شب 31 دسامبر) انگلیس دیگر مشمول قوانین اروپا در خصوص حرکت آزاد شهروندان نخواهد بود. محدودیت سفر برای شهروندان انگلیسی به معنی آن است که آن ها اکنون می توانند تنها سه ماه از هر شش ماه را در یک کشور اروپایی سپری نمایند. برای اقامت طولانی تر در یک کشور عضو اتحادیه اروپا، کار، تحصیل یا سفرهای تجارتی احتمالاً به ویزا یا مجوز خاص احتیاج خواهد بود؛ البته قوانین کشورهای بلغارستان، کرواسی، قبرس و رومانی در این زمینه متفاوت است.

بعضی از تغییرات در خصوص سفر شهروندان انگلیسی به توضیح زیر است:

اقامت طولانی تر در اروپا به منظور تحصیل، کار یا سفرهای تجارتی احتیاجمند ویزا یا مجوز خاص است.

شهروندان بریتانیا همچنان آزاد خواهند بود بدون مجوز در جمهوری ایرلند زندگی، کار و تحصیل نمایند.

دارندگان گذرنامه بریتانیایی دیگر قادر نخواهند بود به آزادی در کشورهای اروپایی اقامت نمایند و بسیار از آن ها باید برای کار یا اقامت مجوز داشته باشند.

مسافرانی که برای خرید شخصی به اروپا سفر می نمایند، با محدودیت ورود الکل و دخانیات روبه رو خواهند شد. محدودیت ورود دخانیات 200 نخ سیگار است.

نرخ استفاده از تلفن همراه

شبکه های تلفن همراه آزاد خواهند بود نرخ استفاده از خدمات مکالمه، فرستادن پیامک یا دسترسی به اینترنت را برای مسافران انگلیسی در اروپا تغییر دهند و هزینه های رومینگ را به آن بیفزایند؛ اما تعدادی از شبکه های تلفن همراه در بریتانیا پیش تر اعلام نموده اند که پس از نهایی شدن برگزیت، هیچ گونه طرحی برای بازگرداندن هزینه های رومینگ و افزایش نرخ استفاده از تلفن های همراه یا اینترنت در اروپا را ندارند.

حیوانات خانگی

همراه بردن حیوانات خانگی در سفرهای اروپایی اکنون مستلزم اخذ جواز سلامت حیوان است که ثابت می نماید ورود حیوان خانگی به اروپا امن است. دولت به شهروندان توصیه نموده که برای روال دریافت این مجوز و هرگونه واکسن مورد احتیاج برای حیوانات خانگی، یک ماه زمان در نظر بگیرند.

تحصیل

انگلیس از این پس عضوی از اراسموس، برنامه مبادله دانشجوی اروپا، نخواهد بود. این برنامه به دانشجویان بریتانیایی امکان می داد بخشی از تحصیلات خود را با استفاده از یاری هزینه دانشجویی در اروپا بگذرانند.

دولت گفته است برنامه دیگری موسوم به طرح تورینگ با 100 میلیون پوند بودجه جایگزین اراسموس خواهد نمود که از ماه سپتامبر به 35 هزار دانشجوی بریتانیایی امکان خواهد داد بخشی از تحصیلات خود را در دیگر نقاط دنیا بگذرانند.

راهنمای دولت در خصوص سفر به اروپا می گوید ممکن است تحصیل در کشورهای اروپایی مستلزم اخذ ویزا باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 بهمن 1399 بروزرسانی: 19 بهمن 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1268

به "برگزیت چه چیزهایی را برای بریتانیایی ها تغییر می دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزیت چه چیزهایی را برای بریتانیایی ها تغییر می دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید