ایران به دنبال ادامه همکاری با آژانس در شرایط عادی و در چارچوب مقررات بین المللی است

به گزارش کلوب آگهی، وزیر امور خارجه با بیان اینکه جمهوری اسلامی به دنبال ادامه همکاری با آژانس در شرایط عادی و در چارچوب مقررات بین المللی است، ابراز امیدواری کرد با حل اختلافات موجود براساس اعتماد متقابل، همکاری های دو طرف در چارچوب مقررات پادمانی و بر مبنای حسن نیت ادامه یابد.

ایران به دنبال ادامه همکاری با آژانس در شرایط عادی و در چارچوب مقررات بین المللی است

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی که در رأس هیأتی به تهران سفر نموده، بعدازظهر امروز (سه شنبه) با محمدجواد ظریف رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران ملاقات و تبادل نظر کرد.

ظریف در این ملاقات توضیح داد که آژانس باید اصول بیطرفی و حرفه ای گری را در تعاملات خود رعایت کند.

وزیر امور خارجه اعلام کرد که جمهوری اسلامی به دنبال ادامه همکاری با آژانس در شرایط عادی و در چارچوب مقررات بین المللی است.

در ملاقات ظریف وزیر امور خارجه با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، همکار ی های جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی اتمی مورد بحث و تبادل نظر نهاده شد.

وزیر امور خارجه در این ملاقات تأکید کرد همکاری های ایران و آژانس همیشه بر مبنای تعهدات بین المللی و در چارچوب فنی و حرفه ای بوده است.

ظریف اضافه نمود:همانطور که آژانس نیز بار ها تایید نموده است بیشترین همکاری ها در حوزه پادمانی بین ایران و آژانس وجود دارد و این جهت می تواند در همین چارچوب ادامه پیدا کند.

وزیر امور خارجه کشورمان ابراز امیدواری کرد با حل اختلافات موجود بر اساس اعتماد متقابل، همکاری های دو طرف در چارچوب مقررات پادمانی و بر مبنای حسن نیت ادامه یابد.

* گروسی همکاری های بین ایران و آژانس در گذشته به نفع دو طرف بوده

در این ملاقات گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی تأکید کرد که آژانس وظایف خود را بر اساس اصول بیطرفی و حرفه ای گری و همچنین در چارچوب صرف ملاحظات فنی انجام می دهد.

وی اضافه نمود: همکاری های بین ایران و آژانس در گذشته به نفع دو طرف بوده و با غلبه بر بعضی مسائل، می توان این همکاری ها را ادامه داد.

به گزارش فارس، در این ملاقات سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه، بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی، سعید خطیب زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی و کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس حضور داشتند.

گروسی پیش از ظهر امروز نیز با علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در محل این سازمان ملاقات و تبادل نظر کرد. این ملاقات در حدود دو ساعت به طول انجامید و در سرانجام دو طرف در نشست خبری مشترک به تشریح مذاکرات پرداخته و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

رئیس سازمان انرژی اتمی پس از ملاقات با گروسی، تبادل نظر ها بین دو طرف را سازنده خواند و گفت: قرار شد آژانس حرفه ای و مستقل کار خود را پیش ببرد و ما هم در چارچوب تعهداتمان عمل کنیم و بیانیه ای قرار است صادر گردد که طرفین در حال کار بر روی آن هستند.

گروسی هم پس از این ملاقات عنوان نمود که هیچ تغییری در رویکرد آژانس ایجاد نشده و همکاری ایران و آژانس سازنده بوده است.

گروسی در این سفر با حسن روحانی رئیس جمهور نیز ملاقات خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 960

به "ایران به دنبال ادامه همکاری با آژانس در شرایط عادی و در چارچوب مقررات بین المللی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران به دنبال ادامه همکاری با آژانس در شرایط عادی و در چارچوب مقررات بین المللی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید