همایش فعالان مالی کشور چین-اروپا ـ آسیا با ایران در کرمان برگزار می گردد

به گزارش کلوب آگهی، در نشست تخصصی آنالیز فرصت های سرمایه گذاری مالی در کشور ایران برگزاری همایش فعالان مالی کشور چین-اروپا ـ آسیا با ایران در کرمان مطرح شد.

همایش فعالان مالی کشور چین-اروپا ـ آسیا با ایران در کرمان برگزار می گردد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران ازکرمان و به نقل ازروابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور نشست تخصصی آنالیز فرصت های سرمایه گذاری مالی در کشور ایران از سوی سازمان همکاری های مالی با حضور دکتر لین رئیس این سازمان، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی و علیرضا رزم حسینی استاندار استان کرمان برگزار گردید.

دکتر لین رئیس سازمان همکاری های مالی چین-اروپا و آسیا گزارشی از نحوی تاسیس و راه اندازی این سازمان واهداف آن را ارائه کرد.

وی با اشاره به تصمیمات اخیر این کشور در گسترش فعالیت های مالی در کشورهای آسیایی بیان نمود: این سازمان با سرمایه گذاری دو بانک اصلی این کشور شامل بانک چین و بانک صادرات و واردات آن با سرمایه گذاری 5 میلیارد دلار تاسیس شده است و البته با تاکید رئیس جمهور چین قرار است این سرمایه گذاری مستمرا افزایش یابد.

وی بیان داشت: نحوی سرمایه گذاری این سازمان در کشورهای مورد نظر در پروژه های دارای توجیه مالی بوده وبه شکل مستقیم به وسیله شرکت های دولتی ویا به شکل غیرمستقیم به وسیله شرکت های بزرگ بخش خصوصی انجام می گردد.

رئیس سازمان همکاری های مالی چین-اروپا و آسیا با بیان اینکه یکی از کشورهای مورد نظر چین برای انجام سرمایه گذاری مالی کشور ایران است گفت: آمادگی داریم در دو مرحله تعریف پروژه های سرمایه گذاری ونیز ارزیابی فنی ومالی نسبت به انتخاب نهایی پروژه های سرمایه گذاری اقدام کنیم.

وی حداکثر سقف مشارکت در پروژه های مالی را برای هر پروژه 150 میلیون دلار عنوان و بیان داشت: مایل هستیم در تعداد پروژه های بیشتری سرمایه گذاری کنیم.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی باقدردانی از دعوت اجرا شده و برگزاری این نشست تخصصی بیان نمود: با توجه به توافقات اجرا شده بین دولت جمهوری اسلامی ایران با کشور چین در ملاقات اخیر روسای جمهوری دو کشور ودر راستای تحقق عملی این توافقات فرصت مناسبی جهت همکاری های مالی بین دو کشور فراهم شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت های گسترده در بخش های مختلف مالی ایران و نیز ماموریت های آن سازمان امکان اجرای طرح های مالی در حوزه های متنوع در کشور ایران فراهم است.

رئیس کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی گفت:کشور چین یکی از کشورهای مهم مالی جهان است که همیشه با جمهوری اسلامی ایران تعاملات مثبت مالی داشته و حتی در دوران تحریم نیز همکاری های مالی خود را متوقف نساخت.

پورابراهیمی به تشریح اقدامات اخیر کشور ایران در مورد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی پرداخت و توضیح داد: در راستای اجرای عملی این سیاست ها یکی از اقدامات اجرا شده مشخص سه استان توسعه ای به عنوان استان های پایلوت است و در این خصوص سه استان کرمان، لرستان وآذربایجان به عنوان استان های مورد نظر انتخاب شدند تا فرایند توسعه با تسهیل ویژه امور در آنها اجرایی گردد.

وی گفت: با توجه به این تصمیم استان کرمان در این نشست فهرست کامل طرح های مختلف سرمایه گذاری خود را ارائه تا به بتوانیم به عنوان مدل سرمایه گذاری برای کل کشور تصمیم گیری کنیم.

علیرضا رزم حسینی استاندار استان کرمان نیز در این نشست به تشریح فرصت های سرمایه گذاری در این استان پرداخت.

وی با اشاره به وسعت وتنوع اقلیمی این استان گفت: استان کرمان یکی از منحصرترین استان های کشور بوده و همزمان با دارا بودن بزرگ ترین معادن کشور بزرگ ترین ظرفیت های کشاورزی ونیز گردشگری را به خود اختصاص داده است .

استاندار کرمان بیان داشت: با توجه به اقدامات اخیر در این استان فهرست کامل پروژه های مالی دارای توجیه در بخش های مختلف تهیه شده وآماده ارائه است.

رزم حسینی گفت این پروژه ها در بخش های مختلف معدن، کشاورزی ، زیر ساخت و پتروشیمی است.

در انتها پس از بحث وتبادل نظر مقرر شد همزمان با ارائه اطلاعات مورد درخواست حداکثر تا 3 ماه دیگر همایش فعالان مالی دو کشور با حضور مسئولان سازمان همکاری های مالی چین-اروپا ـ آسیا و با حمایت وهمراهی کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی به میزبانی استانداری استان کرمان در این استان برگزار گردد تا این اقدام آغازی بر همکاری های گسترده مالی دو کشور باشد.

این اجلاس دو روزه که با حضور نمایندگان کشور های مختلف درکشور چین برگزار می گردد امروز به کار خود انتها می دهد.

منبع: تسنیم
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 442

به "همایش فعالان مالی کشور چین-اروپا ـ آسیا با ایران در کرمان برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش فعالان مالی کشور چین-اروپا ـ آسیا با ایران در کرمان برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید