ایده های جذاب تزیین اپن آشپزخانه در منازل قدیمی و جدید

به گزارش کلوب آگهی، امروزه دیگر بیشتر خانه ها از آشپزخانه های اپن و پلان باز استفاده می نمایند. طوریکه آشپزخانه تقریبا با اتاق نشیمن یکی است. از این رو تزیین اپن آشپزخانه می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی دکوراسیون و حال و هوای کلی خانه بگذارد. همچنین عموما مهم ترین بخشی که آشپزخانه را از اتاق نشیمن جدا می نماید، همین اپن آشپزخانه است. هر چه تزیین و طراحی اپن هوشمندانه تر انجام گردد، آشپزخانه به شکل زیباتری از بقیه اتاق ها جدا می گردد.

ایده های جذاب تزیین اپن آشپزخانه در منازل قدیمی و جدید

همانطور که می دانید اپن آشپزخانه هم جنبه کاربردی دارد و هم جنبه زیبایی. جنبه کاربردی آن مثل میز ناهارخوری یا میز آماده سازی غذا و حتی میز کار است. جنبه زیبایی آن هم شامل فرم میز اپن، جنس صفحه روی اپن، مدل آرک، چراغ های آویز و … است. از آنجایی که اپن فضای نسبتا کمی از آشپزخانه اشغال می نماید، باید در طراحی و تزیین آن نهایت دقت را بکار برد تا در همان فضای کم هم به نتیجه ای عالی برسیم. در این مطلب به معرفی روش هایی جذاب برای تزیین اپن آشپزخانه در منازل قدیمی و مدرن و امروزی می پردازیم. لطفا تا انتهای مطلب همراه ما در وبسایت اتاق باشید.

ابتدا به مهم ترین بخش طراحی آشپزخانه در نظر ما ایرانی ها، یعنی آرک آشپزخانه می پردازیم. آرک چه به طرح گچبری باشد چه با سقف کاذب و پی وی سی، آشپزخانه را تبدیل به نقطه کانونی دکوراسیون منزل می نماید. بنابراین اگر شما هم قصد بازسازی یا طراحی دوباره آرک آشپزخانه خود را دارید، حتما به این موضوع توجه داشته باشید که آشپزخانه تان در حال تبدیل شدن به مهم ترین نقطه تزیینی در کل دکوراسیون منزل شماست. شکل های زیر تعدادی از طرح های جذاب از مدل های مدرن و امروزی تا مدل های کلاسیک و قدیمی را شامل می گردد.

صفحه جدید ما را دنبال کنید

دنبال می کنم

نکات طراحی ویلای مدرن

فریم های چوبی دور میز اپن، یکی از زیباترین، ساده ترین و کارآمدترین گزینه ها برای تزیین اپن آشپزخانه است. این فریم چوبی می تواند نقش یک آرک مدرن برای آشپزخانه را نیز ایفا می نماید. این مدل ها خصوصا در آپارتمان های مدرن و امروزی بسیار عالی جواب می دهد.

چراغ های آویز بالای میز اپن آشپزخانه تاثیر بسیار شگرفی در زیباسازی این محیط مهم از خانه می گذارند. در حقیقت اگر اهمیت چراغ آویز را از آرک و فریم ورودی آشپزخانه بیشتر ندانیم، این مورد قطعا کمتر از آن نیست. چراغ های آویز همانند هر تمام لوازم خانه، در سبک های متنوعی از مدرن و امروزی گرفته تا آنتیک و روستیک نیز عرضه می شوند. برای آشپزخانه های ساده و مدرن، معمولا از چراغ آویزهای میله ای یا لایت بار استفاده می گردد. شکل های زیر چند نمونه جذاب از این آویزهای مدرن را نشان می دهد.

کاور کوسن شیک سرمه ای

برای تزیین اپن آشپزخانه های قدیمی باید از چراغ های آنتیک و پر زرق و برق استفاده کرد. این چراغ ها معمولا دارای کلاهک های فلزی براق طلایی، برنجی یا مسی هستند و حتی در حالت خاموش نیز درخشش بسیار خاصی دارند. همچنین لامپ های آویز طرح ادیسونی نیز گزینه مناسبی برای تزیین و روشنایی میز اپن هستند. شکل های زیر تعدادی از این ایده های جذاب و جدید را نشان می دهد.

مورد مهم بعدی برای تزیین اپن، که اتفاقا یکی از ساده ترین و کم هزینه ترین روش های موجود است، استفاده از دکوری های جذاب است. خصوصا اگر در اطراف اپن آشپزخانه خود، از شلف و قفسه های طبقه بندی شده استفاده می کنید. البته اگر بدون وجود شلف هم می توان با قرارگیری صحیح دکوری بر روی میز اپن، جذابیت این قسمت از آشپزخانه را تا حد زیادی افزایش داد. شکل های زیر چند نمونه دکوری جذاب برای تزیین اپن آشپزخانه را نشان می دهند.

چیدمان آپارتمان 30 متری | دو نمونه بسیار زیبا بهمراه پلان

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد، اغلب خانه های آپارتمانی از میز اپن، بعنوان میز ناهارخوری یا حداقل میز صبحانه خوری استفاده می نمایند. از این رو جایگاه میز اپن همواره در این ناحیه قرار می گیرند. جایگاه های اپن، باید مطابق با سبک طراحی آشپزخانه انتخاب شوند. همچنین می توانید برای هارمونی بیشتر رنگ کابینت آشپزخانه را با رنگ جایگاه ها ست کنید. یا اینکه رنگ های قوی و جذاب را با استفاده از این المان جذاب به دکوراسیون منزل خود اضافه کنید. رنگ هایی مانند سبز، قرمز و آبی یا فیروزه ای، ظاهر جالبی به دکوراسیون اپن آشپزخانه می دهند. شکل های زیر طرح های مدرن و کلاسیک جایگاه های اپن آشپزخانه را نشان می دهد.

نمی گردد در خصوص همه اجزای اپن آشپزخانه صحبت کرد اما حرفی از صفحه روی کابینت نزد. صفحه کابینت میز اپن معمولا با صفحه کابینت داخل آشپزخانه یکسان انتخاب می گردد. اما در مواردی می گردد صفحه این قسمت را متفاوت از خود آشپزخانه انتخاب کرد. خصوصا اگر قرار است از میز اپن برای آماده سازی غذا و ناهارخوری استفاده گردد، صفحه کارآمدتر مثل چوب گزینه بهتری خواهد بود. چوب بخاطر گرمایی که دارد و همچنین خاصیت ضد لک بودن، احساس بهتری در افراد ایجاد می نمایند. همچنین چوب بنوعی عایق صدا بوده و سر و صدای ایجاد شده بخاطر جابجایی یا افتادن ظروف را به کمترین میزان می رساند. لازم نیست بگوییم که زیبایی ظاهری چوب نیز قابل مقایسه با صفحه های سنگی و ام دی اف نیست.

منبع: اتاق
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1371

به "ایده های جذاب تزیین اپن آشپزخانه در منازل قدیمی و جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های جذاب تزیین اپن آشپزخانه در منازل قدیمی و جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید