برای اجاره آپارتمان اداری به چه نکاتی باید توجه کرد؟

به گزارش کلوب آگهی، اگر ایده راه اندازی کسب و کار جدید اداری را در ذهن خود دارید یا اینکه صاحب یک کسب وکار هستید؛ به طور یقین از اولین مواردی که باید برای آن برنامه ریزی کنید خرید، رهن یا اجاره ملک اداری است. کیفیت و چگونگی اجاره آپارتمان اداری در راستای اجرا و مدیریت کسب و کارتان نقش مهم و تأثیرگذاری دارد، چون مراجعین به دفتر کارتان شاکله اصلی فرایند و روش رفتاری سازمان شما را در بدو ورود با توجه به فضا و چیدمان دفترکارتان پیش بینی خواهند کرد.

برای اجاره آپارتمان اداری به چه نکاتی باید توجه کرد؟

جهت دریافت خدمات انواع آلاچیق باغی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

اجاره آپارتمان اداری برای دفتر کار چالش ها و باید و نبایدهای مرتبط با خود را دارد و اگر در راستای مشاوره و انتخاب خود اشتباهی مرتکب شوید، قطعاً هزینه زیادی برای جبران و پوشش آن متحمل خواهید شد؛ از این رو زمانی که تصمیم به اجاره آپارتمان اداری یا دفتر کار را دارید، هوشیارانه و هوشمندانه عمل کنید.

قبل از مطالعه این نوشتار ضروری است شرح کوتاهی در خصوص دو مفهوم که می تواند در تصمیم گیری و انتخاب شما برای اجاره دفتر کار یا هر ملک دیگری راهگشا باشد، ارائه گردد.

برای اجاره املاک دو نوع شرایط وجود دارد ملک آرمانی و ملک مناسب، که این دو واژه تفاوت معنایی زیادی با یکدیگر دارند. با این شرح که شرایط آرمانی شامل جمیع جوانب مثبت و مناسب است و معمولاً به سختی یافت می گردد، و در صورت یافت گران بها و بسیار ارزشمند است. شرایط مناسب نیز شرایطی است که آیتم های مثبت در حد ایدئال وجود دارد، و از همه مهم تر قابل دستیابی و دسترسی است.

در ادامه این نوشتار قصد داریم شما را با ویژگی های اجاره آپارتمان اداری در سطح ایدئال و مناسب، با توجه به بودجه در اختیارتان که همیشه شامل محدودیت هایی نیز هست، آشنا کنیم.

  • نکات مهم در اجاره ملک اداری چیست؟
  • امکان استفاده از دفاتر کار اشتراکی بین دو یا چند کسب و کار

در حین اجاره ملک اداری باید بدانید که این نوع ملک معمولاً به صورت آپارتمانی دیده می گردد و مجوز مربوط به صدور فعالیت این واحدها از طرف سازمان شهرداری در مناطق مختلف شهر ارائه می گردد. صدور این مجوزها باعث می گردد که ملک اداری اجازه نصب تابلو را در محل داشته باشد. البته املاک دیگری برای اجاره دفتر کار با موقعیت اداری وجود دارند، ملک هایی که مسکونی بوده اما موقعیت آن ها در نزدیکی خیابان های شلوغ و مکان های پر تردد است. این ملک ها علاوه بر استفاده مسکونی می توانند برای برخی مشاغل که احتیاجی به مجوز اداری و یا تجاری احتیاج ندارند هم مورد استفاده قرار گیرد.

واضح و روشن است که اجاره دفتر کاری با این شرایط تا حد متوسطی می تواند هزینه و بودجه مناسب تری را بر دوشتان بگذارد؛ چرا که اگر تصمیم به اجاره ملک اداری و تجاری یا اجاره دفتر کار برای آغاز کسب درآمد خود دارید، مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه کنید موجودی جیبتان است. آنالیز این نکته که میزان نقدینگی شما چقدر است و قصد راه اندازی کسب و کار با چه رویکردی را دارید. بعد از آن می توانید تصمیم بگیرید که اجاره آپارتمان اداری در کجای شهر و با چه خصوصیات و امتیازی باشد.

نکات مهم در اجاره آپارتمان اداری چیست؟

فضای عظیم و کاربردی

ملک اداری ایدئال و مناسب ملکی است که ضمن برخورداری از شرایطی که در ادامه متن خواهید خواند، مساحت و فضای کاربردی آن عظیم و وسیع باشد و امکان چیدمان درست اداری را برای شما فراهم کند. از طرفی فضایی برای انتظار ارباب رجوع داشته باشد تا به گونه ای تجهیز گردد که در مواقع لزوم ارباب رجوع شما مجبور به سرپا ایستادن حتی برای زمان کوتاهی نگردد.

نکته مهمی که می تواند به شکیل بودن و ساختار پرستیژ محیط تیم اداری و مجموعه شما بیفزاید وجود فضایی برای صرف ناهار برای کارکنانتان است. وجود این فضا به حفظ ساختار اداری دفتر کار شما یاری خواهد نمود.

نور مناسب در طی روز و روشنایی کافی

اصطلاحاً به ساختمان هایی که در اغلب ساعات روز روشنایی طبیعی دارند نورگیر یا آفتاب گیر گفته می گردد. یکی از مزیت های ملک اداری نور مناسب و یا نورپردازی متناسب با فضا است. تابش نور خورشید در طی روز حس شادابی و سرزند گی را بین پرسنل دفتر کار شما جاری خواهد نمود. اما اگر فضای دفتر کارتان به هر دلیلی این چنین نبود باید بتوانید نور مناسب را برای فضای کاری کارمندان با یاری فرد متخصص ایجاد کنید چرا که فضای تاریک همیشه در کارمندان شما ایجاد رخوت و خمود گی می نماید.

همچنین در صورتیکه نوری که از پنجره ها وارد می گردد زیاد باشد، احتمال ایجاد مزاحمت و انعکاس در صفحه نمایش کارمندان وجود دارد، در این صورت نیز باید با استفاده از پرده های مناسب فضای اداری یا لوردراپه ها نور طبیعی را مدیریت کنید.

تعدد اتاق ها

در اجاره ملک اداری تعداد اتاق های موجود می تواند بین واحدهای متفاوت مجموعه شما مرزی ایجاد نموده و ساز و کار عملکرد و دکوراسیون هر واحد را تفکیک کند. بنابراین در زمان اجاره آپارتمان اداری به این گزینه دقت کنید چون وجود چند اتاق کار، حتی در ابعاد کوچک تر در کیفیت ملک اداری تان نقش مهمی ایفاء می نماید.

شیک و چشم نواز

باید بگوییم که امروز و در قرن بیست و یکم هنوز هم عقل مردم به چشمشان است و حتی عده غریب به اتفاقی از مردم تصمیم های عظیم زندگی شان را بر اساس آنچه می بینند، می گیرند. بنابراین بهتر است ملک اداری مورد اجاره تان ظاهری مناسب، ایدئال و در شرایط آرمانی داشته باشد. طبق یک قانون نانوشته در این صورت می توان ضریب موفقیت و سودآوری در کسب و کارتان را بیشتر پیش بینی کرد. پس در زمینه ویژگی های ظاهری سلیقه و ریزبینی را در معیارهای انتخاب ملک اداری بگنجانید.

سکوت و آرامش

در زمان اجاره آپارتمان اداری توجه داشته باشید که استرس ها و احیاناً تنش های جاری در فرایند اداری به هر روی وجود خواهد داشت، بنابراین از وظایف مدیران باتجربه ای که به دنبال بهره وری و موفقیت پیش فراینده هستند، ایجاد آرامش برای پرسنل است. اینکه در زمان اجاره دفتر کار به میزان سکوت و آرامش حاکم بر فضای واحد و ساختمان دقت نظر ویژه ای داشته باشید، می تواند در فرایند کسب و کارتان مؤثر واقع گردد. لحظه ای تصور کنید همسایه دیوار به دیوار ملک اداری شما یک متخصص بچه ها باشد و در روزهای زمستان محل رفت و آمد تعداد زیادی از والدین و بچه ها سرماخورده باشد که مدام بهانه می گیرند، گریه می نمایند و جیغ می کشند. بدتر اینکه همسایه واحد روبه رویی ملک اداری تان آکادمی موسیقی باشد و محل تمرین هنرمندان جوانی باشد که همه کوشش خود را برای درآوردن صدای دلنشینی از ویلون یا نی می نمایند.

موقعیت مکانی مناسب و دسترسی آسان

اینکه ملک اداری که قصد رهن یا اجاره آن را دارید، در محل، منطقه و محدوده مناسبی واقع شده باشد تا برای رفت و آمد ارباب رجوع شرایط خوبی را فراهم کند، از مزایای املاک اداری خواهد بود. موقعیت ساختمان اداری باید علاوه بر دسترسی مناسب، در بین خطوط مترو، اتوبان ها و عظیمراه های های اصلی واقع شده باشد و ترجیحاً در خیابان های عریض شهر باشد.

نکته بسیار شایان توجه که می تواند در تعدد رفت و آمد مشتریان و متقاضیان به ملک اداری شما به میزان چشم گیری تأثیرگذار باشد، این است که آیا ملک اداری تان در محدوده طرح های ترافیک و زوج فرد واقع نشده باشد.

جای پارک خودرو و برخورداری از پارکینگ

اگر در زمان اجاره آپارتمان اداری برای جای پارک خودروی مشتریانی که از خودروی شخصی شان استفاده می نمایند، اهمیت قائل شوید یکی دیگر از گزینه های یک ملک اداری خوب را نیز تیک مثبت زده اید. این گونه است که می توانید منتظر بازگشت دوباره ارباب رجوعی که با خودروی شخصی اش به شما مراجعه می نماید، باشید.

فضای مناسب برای اتاق کنفرانس

با اجاره آپارتمان اداری که در ساختار آن فضایی برای تجهیز اتاق کنفرانس و پرده نمایش یا صفحه نمایش در نظر گرفته شده است، گل دقیقه نود را به حریف زده اید. وجود این اتاق در ملک اداری شما می تواند فضای مناسبی را برای جلسات گروهی و میهمانان عالی رتبه شما با امکان پذیرایی در خور شان فراهم کنید. در چنین فضایی می توانید جلساتی که احتیاج به آنالیز و ارائه نظر گروهی دارد را برگزار کنید و با استفاده از صفحه نمایش، اصل موضوع را در معرض دید میهمانان و صاحبان نظر قرار دهید.

برخورداری ملک اداری از واحد نگهبانی و دوربین مدار بسته برای کنترل رفت و آمد مشتریان در فضاهای اشتراکی

اینکه دفتر کارتان در ساختمانی واقع شده باشد که دارای واحد یا کیوسک نگهبانی باشد در کنترل رفت و آمد افراد، و امنیت واحد ها تأثیر خوبی دارد. باز اینکه اجاره آپارتمان اداری در ساختمانی باشد که لابی شیک و زیبایی دارد نیز در شکوه و پرستیژ ملک اداری مؤثر خواهد بود.

امکان استفاده از دفاتر کار اشتراکی بین دو یا چند کسب و کار

اگر تا اینجای نوشتار ما را خوانده اید و پیش خودتان فکر نموده اید که شرایط بودجه شما رهن یا اجاره آپارتمان اداری با شرایط مذکور را پشتیبانی نمی نماید ما گزینه پیشنهادی دیگری را برایتان روی میز ارائه خواهیم کرد. البته پیشنهاد ما برای ملک اداری در صورتی برای شما گره گشای خواهد بود که در دفتر کارتان کارمندان و رفت و آمد زیادی نداشته باشید و یک واحد اداری کوچک احتیاج شما را برای دفتر کار مرتفع کند، در این صورت می توانید در آغاز کار خود از دفتر کارهای مشترک اداری بهره بگیرید. به این صورت که یک اتاق از ملک اداری را جایگزین اجاره آپارتمان اداری کنید و از دفتر کارهای مشترک اداری بهره بگیرید. اجاره دفتر کار اشتراکی می تواند دست شما را در انتخاب منطقه مناسب برای اجاره ملک اداری به لحاظ صرفه جویی در هزینه های جاری و رقم اجاره پرداختنی ، بیشتر باز بگذارد.

برای پیدا کردن چنین دفاتری می توانید به اپلیکیشن های ارائه دهنده املاک اداری و تجاری سر بزنید و یا صفحات مربوط به اجاره املاک اداری قسمت آگهی روزنامه ها را بخوانید.

همان طور که در ابتدای مقاله هنگام اجاره آپارتمان اداری به چه نکاتی باید توجه کرد؟ خاطر نشان کردیم اجاره آپارتمان اداری احتیاج به آنالیز های هوشمندانه و هوشیارانه ای دارد تا که سود آوری و بهره وری بلند مدتی را برایتان به ارمغان بیاورد. بنابراین دقت و تمرکزی که در انتخاب ملک اداری می کنید اولین قدم از نقشه گنج پیش روی شماست و بخشی از سازوکار حرفه ای کسب و کارتان خواهد بود، پس نهایت دقت خود را به کار بگیرید تا بی گدار به آب نزنید.

منبع: هومینگ
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 753

به "برای اجاره آپارتمان اداری به چه نکاتی باید توجه کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای اجاره آپارتمان اداری به چه نکاتی باید توجه کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید