اگر این 3 احساس را با همسر خود تجربه می کنید، احتمال دوام آوردن ازدواجتان بیشتر است؟

به گزارش کلوب آگهی، در طول دوران زناشویی، زوج ها دنیایی از احساسات مختلف و گاه و متضاد را تجربه می نمایند. همسرمان می تواند ما را خرسند، خشمگین یا مغرور کند و حتی از دید جسمانی، خودانگاره های متفاوتی در ما ایجاد کند.

اگر این 3 احساس را با همسر خود تجربه می کنید، احتمال دوام آوردن ازدواجتان بیشتر است؟

با این وجود، سه احساس وجود دارد که زوج های خوشبخت زیاد احساس می نمایند.

1- امنیت

شادی، لذت و ارتباط عمیق در بستری از امنیت و اعتماد رخ می دهند. وفاداری، عدم داشتن رازهای پنهان، امکان بیان احساسات، حتی احساسات دردناک و همکاری به عنوان یک تیم، همه اینها، به احساس امنیت بین زوج ها یاری می نمایند. برترین راه برای دستیابی به این نوع امنیت، تمرین گوش دادن فعال و متمرکز است.

ما باید به همسرانمان یاری کنیم که زمانی که در شرایط استرس هستند به آرامش برسند، و حتی وقتی که آنها در حالت خنثی هستند، آنها را بالا بکشیم. همسری که احساس می نماید که درک شده است، همان همسری است که احساس امنیت دارد و به آسانی می تواند خود باشد.

2- شجاعت

شجاعت احساسی لازم است که به ما یاری می نماید اقدامات لازم برای ایجاد یک رابطه پر از شاید و خوشبختی و پرانرژی را انجام بدهیم. با شجاعت، شما می توانید کارهای نو با شریک خود چه در محدوده روابط جسمانی و چه در حوزه کار و تعامل با دیگران انجام بدهید. با شجاعت، دنیای داخلی خود را به شریک نشان می دهید و به شریک خود علاقه مند می شوید. این منجر به احساس نزدیکی و مثبتی می گردد که روابط را زنده می نماید. همه ما می دانیم که برای موفقیت در کار و کسب و کار به اندازه قابل توجهی شجاعت مداوم احتیاج داریم. تعامل دو همسر با هم می تواند از آنها یک زوج محافظه کار بسازد که فقط به حریم امن خود راضی هستند یا با شجاعت با هم رشد می نمایند و کارهای غیرممکن می نمایند!

3. هیجان

زوج ها می توانند زندگی روتین و کاملا برنامه ریزی شده داشته باشند یا می توانند گاه همدیگر را غافلگیر نمایند و ارتباطی ایجاد نمایند که تحریک نماینده، خنده دار و لذت بخش باشد. این افسانه وجود دارد که هیجان فقط برای زوج های نو است. با این حال، اگر یک رابطه امن داشته باشید هنوز می توانید هیجان را در زندگی القا کنید چه در یک شوخی ساده، چه در روابط جسمانی و چه در یک خرید غیرمنتظره یا تغییری در ظاهر خانه.

پس فرق بسیاری وجود دارد بین زوج هایی که می توانند بدون پرده پوشی با احساس امنیت هر چیزی را به همسرشان بگویند و گوش شنوا داشته باشند و از بیان ناکامی و افسردگی خود، نترسند یا به عنوان یک تیم بتوانند خطرهای منطقی را تجربه نمایند و زندگی شان پر از شوخی و روابط نشاط آور باشد. با زوجی که به همدیگر عشق می ورزند ولی مواظبند که با هم دیپلماتیک صحبت نمایند، ناکامی مالی خود را پنهان نمایند. شجاعت یک اقدام نو از آنها سلب گردد و حتی در مقام شوخی در اتاق خواب و خارج از آن کسل نماینده باشند و فقط به روتین ها بپردازند!

منبع: یک پزشک
انتشار: 9 تیر 1403 بروزرسانی: 9 تیر 1403 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 2278

به "اگر این 3 احساس را با همسر خود تجربه می کنید، احتمال دوام آوردن ازدواجتان بیشتر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر این 3 احساس را با همسر خود تجربه می کنید، احتمال دوام آوردن ازدواجتان بیشتر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید