اوقاف و میراث برای تعمیر پشت بام بازارهنر اصفهان مساعدت نمایند

به گزارش کلوب آگهی، اسدالله شاه میوه در مصاحبه با خبرنگاران، با اشاره به اینکه تعمیرات زیر سقف بازار هنر توسط اداره اوقاف به خاتمه رسیده است و پشت بام آن قرار بود توسط خود بازاریان تعمیر گردد، گفت: ضروری است مسئولان اوقاف اصفهان در زمینه مرمت پشت بام بازار هنر اصفهان تعاملی با میراث فرهنگی انجام دهند چراکه کوچکترین اقدام ما در زمینه مرمتی در این بازار موجب اعتراض این سازمان خواهد شد.

اوقاف و میراث برای تعمیر پشت بام بازارهنر اصفهان مساعدت نمایند

جهت دریافت مشاوره خدمات ساخت بروشور از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ بروشور های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به قرارداد شورای بازار هنر با اوقاف ما درخواستی برای مرمت بام بازار هنر اصفهان به اداره اوقاف ارائه نموده ایم و منتظر جواب نهایی هستیم.

رئیس شورای اسلامی بازار هنر اصفهان با بیان اینکه شورای اسلامی بازار هنر برای تعمیر پشت بام این بازار بودجه ای جمع آوری نموده است، ادامه داد: حتی پیمانکاران برای انجام تعمیرات پشت بام این بازار تاریخی تعیین شده اند و نقشه و طرح تعمیر و هشدارهای لازم برای استفاده نکردن از هیلتی و مواردی که به بافت تاریخی بازار آسیب بزند نیز به پیمانکار گوشزد شده است.

وی افزود: من خود از دوست داران میراث فرهنگی هستم و از سوی میراث فرهنگی نامه ای در زمینه حراست از میراث فرهنگی دارم و بر این اساس به مبانی حفظ آثار تاریخی تاحدودی آشنا هستم.

شاه میوه با اشاره به اینکه میراث اصفهان بودجه ای برای تعمیر اختصاص نخواهد داد، بیان داشت: میراث فرهنگی در سال های گذشته در بخشی از این بازار تعمیراتی انجام داد که مورد بازخواست مسئولان تهرانی نهاده شد چرا که این اعتقاد وجود دارد که میراث فرهنگی باید هزینه خود را برای موارد مهم تری از بازار هنر اختصاص دهد.

میراث فرهنگی تنها بر تعمیرات بازار هنر نظارت دارد

وی ادامه داد: در واقع با توجه به اینکه بازار هنر محلی برای تجارت است و هزینه های تعمیراتی نیز زیاد است باید هزینه های این بازار توسط افرادی که در این بازار سرقفلی دارند نه سازمانی مانند میراث فرهنگی تامین گردد و این سازمان تنها بر این امور نظارت دارد.

رئیس شورای اسلامی بازار هنر اصفهان با اشاره به اینکه این بازار دارای مسائل دیگری نیز هست که نیازمند یاری سازمان های مسئول در این زمینه است، بیان داشت: یکی از این مسائل مسئله ساماندهی سیم های برق بازار هنراست که باید با مشارکت میراث فرهنگی و اوقاف و اداره برق برطرف گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 492

به "اوقاف و میراث برای تعمیر پشت بام بازارهنر اصفهان مساعدت نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوقاف و میراث برای تعمیر پشت بام بازارهنر اصفهان مساعدت نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید