اعزام دومین کشتی حفاری ترکیه به دریای سیاه

به گزارش کلوب آگهی، ترکیه بدنبال بزرگترین کشف گاز طبیعی که تا به امروز داشته، دومین کشتی حفاری را اوایل سال میلادی آینده راهی دریای سیاه می نماید.

اعزام دومین کشتی حفاری ترکیه به دریای سیاه

به گزارش خبرنگاران، فاتح دونمز، وزیر انرژی ترکیه در مصاحبه ای با خبرگزاری دولتی آنادولو گفت: این کشتی که کانونی نام دارد، به کشتی حفاری دیگری ملحق می گردد که سرگرم اکتشاف میادین نفت و گاز بیشتری است.

رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه در اوت از اکشف یک میدان گازی به ظرفیت 320 میلیارد متر مکعب در دریای سیاه اطلاع داد و خاطرنشان کرد فراوری این میدان ممکن است در سال 2023 شروع گردد. کشتی که این اکتشاف را انجام داد، فاتح نام دارد و همچنان در حال اکتشاف میدان ساکاریا در دریای سیاه است.

ترکیه می گوید این میدان 320 میلیارد متر مکعب گاز قابل برداشت دارد و وزیر انرژی ترکیه دو ماه گذشته گفت: آمار نشان می دهد با ادامه فعالیت حفاری، کشف بیشتری انجام خواهد گرفت. در حالی که مصرف گاز ترکیه با وجود حرکت به سوی استفاده از انرژی تجدیدپذیر و گزینه هایی مانند نیروی هسته ای افزایش پیدا خواهد نمود، اما کشف اخیر این میدان عظیم گازی در دریای سیاه راه را به سوی فراوری داخلی گگردده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ترکیه در سالهای اخیر با توسعه اکتشاف انرژی در دریای سیاه و آبهای مورد مناقشه شرق مدیترانه، سه کشتی حفاری خریداری نموده است. کشتی کانونی که اکنون برای تعمیرات در بندر مدیترانه ای مرسین واقع شده است، در سال 2012 توسط کره جنوبی ساخته شد و پیش از این تحت اداره شرکت پتروبراس بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1029

به "اعزام دومین کشتی حفاری ترکیه به دریای سیاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعزام دومین کشتی حفاری ترکیه به دریای سیاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید