ایران میزبان مسابقات جهانی رباتیک فیرا شد

به گزارش کلوب آگهی، به گزارش خبرنگاران به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سروش صادق نژاد در نشست سالیانه هیئت رئیسه فدراسیون جهانی رباتیک فیرا با اشاره به حمایت های وزارت علوم تحقیقات و فناوری و دانشگاه صنعتی امیرکبیر در توسعه فعالیت های رباتیک و هوش مصنوعی در چندسال گذشته در کشور اضافه کرد: سال جاری توانستیم در جلسه هیئت رئیسه فدراسیون جهانی رباتیک فیرا در زمان برگزاری مسابقات جهانی سال 2018 در کشور تایوان حضور داشته باشیم.

ایران میزبان مسابقات جهانی رباتیک فیرا شد

وی اضافه نمود: با ارائه پیشنهادی قوی از سوی کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران فیرا و دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران)، ایران با توجه به سابقه حضور پیروز گروه های مختلف ایرانی در بخش های دانش آموزی و دانشجویی و فعالیت های علمی و پژوهشی کشور ایران در این حوزه، به عنوان میزبان رقابتهای بیست و پنجمین دوره مسابقات جهانی رباتیک فیرا 2020 برگزیده شد.

صادق نژاد افزود: این افتخار بزرگی برای جامعه علمی کشور است که با حضور کشورهای قدرتمند عضو فدراسیون جهانی رباتیک فیرا از مناطق مختلف جهان از جمله کانادا، ژاپن، انگلستان، آلمان، روسیه، ترکیه، چین، مالزی، کره جنوبی، سنگاپور، برزیل، مکزیک، تایوان، اندونزی و فیلیپین، ایران را به عنوان میزبان این رقابت ها در سال 2020 و در 25 سالگرد تاسیس فدراسیون برگزید تا ایران در مرداد ماه 1399 میزبان این رقابتها در جزیره کیش باشد.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی رباتیک فیرا اضافه نمود: برگزاری این رقابتها در ایران زمینه ساز ورود تیمهای مطرح رباتیک جهان به کشور ما و شکل گیری فعالیت های مشترک با دانشگاه ها و مراکز علمی دیگر کشورها است.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه علم رباتیک و هوش مصنوعی در کشور افزود: این علم روز در جهان که بسیاری از صنایع مختلف را در برمی گیرد؛ علاوه بر توسعه اقتصاد دانش بنیان و ایجاد خودکفایی در بسیاری از صنایع، به نخبگان ایرانی برای راه-اندازی کسب و کارهای نوپا نیز یاری خواهد نمود.

وی اضافه نمود:خوشبختانه برنامه های مختلفی در این حوزه مسابقاتی در سطح کشور توسط دانشگاه های مختلف برگزار می گردد اما برگزاری مسابقاتی در این سطح برای اولین بار در کشور می تواند زمینه ساز ایجاد نگرشی جدید در فعالیت های علمی و پژوهشی و همچنین توسعه دانشگاه های نسل سوم کشور داشته باشد.

به گفته صادق نژاد، نگاه ویژه کشورهای منطقه به این علم و همچنین راه اندازی وزارتخانه هوش مصنوعی در بعضی از کشورهای همسایه، نشان دهنده اهمیت این حوزه در صنعت و توسعه کشورها بوده و ما را ملزم می نماید که می بایست برنامه ریزی، سیاست گذاری و سرمایه گذاری درستی در این بخش انجام داد.

وی به توانمندی های محققان کشور در عرصه های فراوری نرم افزار و سخت افزار اشاره نمود و اضافه نمود: در حال حاضر شرکتهای مختلف دانش بنیان در سطح کشور و در مراکز رشد و پارکهای علمی و فناوری داخل مستقر هستند که می بایست با شناسایی ظرفیتها و زمینه سازی فعالیت گسترده این مجموعه ها به حمایت از آنها پرداخت. با پذیرفتن قابلیت ها و توانمندی های جوانان محقق ایرانی در این حوزه،جوانگرایی و سیاست گذاری درست، میتوان امید داشت تا این حوزه، کشور را از مسیرخام فروشی رهایی بخشد.

رئیس اداره انجمن های علمی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به تمرکز کشور بر حمایت از فراوریات داخل و با توجه به شعار امسال در حمایت از کالای ایرانی گفت: فراوریات با کیفیت و قیمت مناسب در داخل در حوزه رباتیک و هوش مصنوعی امکان پذیر بوده و برگزاری مسابقات بهانه ای برای تشویق، ترغیب، ترویج و بالابردن اطلاعات محققین این حوزه، حمایت از کسب مهارت پژوهشگران و در نهایت محلی برای تبادل این دانش با جهانست.

صادق نژاد گفت: با برنامه های جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در توسعه این علم و حمایت و پشتیبانی دولت ، دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان پیشتاز توسعه پایدار در کشور و یکی از پیشگامان این حوزه، بتواند با همکاری سایر دانشگاههای مطرح کشور، نهادهای دولتی و خصوصی این رویداد را به بهترین نحو ممکن برگزار کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 250

به "ایران میزبان مسابقات جهانی رباتیک فیرا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران میزبان مسابقات جهانی رباتیک فیرا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید