ادامه توسعه موستانگ mach e در گاراژ منزل مهندسان فورد

به گزارش کلوب آگهی، وقتی آلینا کاپور به دلیل همه گیری ویروس کرونا دورکاری را از خانه خودش آغاز کرد، باید چیزهایی را از دفترش به خانه می برد: لپ تاپش، چند کابل و یک فورد موستانگ mach e الکتریکی.

ادامه توسعه موستانگ mach e در گاراژ منزل مهندسان فورد

جهت دریافت خدمات مهندسی ساختمانی با گروه ساختمانی در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای ساخت، بازسازی، معماری، محوطه سازی و خرید مصالح ساختمانی را از ما بخواهید.

موستانگ mach e به عنوان اولین شاسی بلندی که نام موستانگ روی آن خواهد بود، در ماه نوامبر رونمایی شد. این کراس اوور الکتریکی که تمرکز تیم سازنده آن روی مقرون به صرفه بودن و عملکرد عالی آن است، برای رقابت با تسلا وارد بازار خواهد شد. فورد گفته بود فروش مک-ای از پاییز سال جاری شروع خواهد شد. اما چند ماه بعد، در 13 مارس، همه گیری ویروس کرونا فورد را مجبور کرد به کارکنانش دستور دهد کار خود را از داخل خانه ادامه دهند.

پس کاپور و همکارانش چندین نمونه اولیه از شاسی بلندهای مک-ای و تجهیزات کامپیوتری و دیگر وسایل را به خانه بردند تا در زیرزمین، اتاق پذیرایی، گاراژ و خیابان های اطراف خانه خودشان ساخت این مدل را ادامه دهند.

آماده کردن این خودرو برای ورودش به خط فراوری هنوز احتیاجمند کوشش زیادی است، اما همه کارکنان مایل هستند تمام کوشش خودشان را برای وقوع این امر به کار بگیرند.

کاپور یک کالیبراتور است. شغل او این است که مطمئن گردد نرم افزارهای کامپیوتری کنترل نماینده موتورهای الکتریکی مک -ای تحت هر شرایطی درست کار می نمایند. اگر این بخش درست کار نکند شاید روشن و خاموش کردن خودرو دچار مشکل گردد، رانندگی با آن سخت گردد یا بعضی قطعات بیش از حد گرم شده یا در هوای بد اشکالی در عملکرد آن ها به وجود بیاید.

کاپور شرح داده: هزاران خط کد وجود دارد که می نویسیم تا مطمئن شویم خودرو تحت هر شرایطی درست عمل می نماید.

شاید بیشتر افرادی که امروزه در خانه کار خود را انجام می دهند فقط به یک لپ تاپ، گوشی هوشمند و اینترنت احتیاج داشته باشند. اما کاپور و همکارانش روی یک شاسی بلند 2 تُنی کار می نمایند که باتری هایی با 100 کیلووات ساعت انرژی دارد.

موستانگ mach e اولین مدل فورد است که کاملا به شکل یک خودرو الکتریکی طراحی و مهندسی شده است. در گذشته، مدل های الکتریکی فورد در واقع نسخه الکتریکی خودروهایی بودند که قبلا نسخه بنزینی آن ها ساخته شده بود.

کاپور گفته نیمی از زمان کارش را در حال کار روی کدها و نیمی از زمانش را در حال رانندگی با مک-ای در محله است، در حالی که داده های عملکرد آن را ثبت و ضبط می نماید. البته گاهی اوقات او طی یک روز اصلا میزش را ترک نمی نماید و تمام روز در حال کار روی کدها است.

کامپیوتری که او در محل کار از آن استفاده می نماید بسیار قدرتمندتر از کامپیوتر او در خانه است، اما او برای تحلیل داده های مهم تر می تواند با اینترنت به کامپیوترش در محل کار متصل گردد.

قبل از همه گیری کرونا، وقتی کاپور و تیمش در حال کار در دفتر بودند هر کسی می توانست سوار هر کدام از خودروهای آزمایشی گردد. بعضی از این مک- ای ها دیفرانسیل عقب، بعضی تمام چرخ محرک و بعضی عظیمتر و دارای باتری قدرتمندتری نسبت به بقیه هستند. هر نسخه احتیاجمند کالیبره شدن مخصوص خودش است.

حالا که تیم سازنده در حال دورکاری هستند، هر خودرو آزمایشی در یک گاراژ است، پس برقراری ارتباط بین اعضای تیم اهمیت زیادی دارد. آن ها باید از یکدیگر بخواهند تست های خاصی را روی خودرویی که در اختیار بقیه اعضاست انجام دهند تا اطلاعات نسخه ای که پیش آن ها نیست را به دست بیاورند.

بقیه مهندسان در حال کار روی سیستم سرگرمی رسانه ای مک-ای هستند، نمایشگرهای کامپیوتری داخل خودرو که مسیریابی، سرگرمی و تنظیمات آب و هوایی را کنترل می نمایند. آن ها ماکت های رومیزی از این نمایشگرها به خانه آورده اند که شامل نمایشگر عمودی عظیم موستانگ mach e همراه با دستگیره ای است که در پایین آن قرار گرفته است. آن ها می توانند این نمایشگرها را مثل زمانی که داخل خودرو هستند، از روی میز کار خود کنترل نمایند.

طراحان و مهندسان باید شادمان باشند که قانون ماندن در خانه در این مرحله از فرآیند توسعه ماک-ای اجرایی شده است. نمونه های اولیه خودرو قبل از همه گیری کرونا ساخته شده بودند و ماک-ای در بیشتر بخش ها فقط به کمی اصلاحات احتیاج دارد.

البته تست هایی هم وجود داشتند که احتیاجمند آزمایش خودرو در پیست بودند. درن پالمر رئیس بخش توسعه خودروهای الکتریکی فورد گفته حتی با اینکه کارخانه میشیگان تعطیل بوده، فورد پیروز شده بعضی از این تست ها را در جای دیگری انجام دهد. پالمر در این باره گفته:

ما در همه جای جهان کارخانه هایی داریم. با توجه به اینکه در نقاط مختلف جهان رویکردهای مختلفی نسبت به کرونا وجود دارد، ما توانستیم از این شرایط به بهترین شکل بهره ببریم.

وقتی این تست ها انجام شوند، فقط آزمایش های مهمی مثل تست تصادف باقی می مانند که احتیاجمند محیط کنترل شده است. در مدلسازی های کامپیوتری، این تست ها همان چیزی را تایید می نمایند که مهندسان انتظارش را دارند، اما این آزمایش ها باید در شرایط واقعی هم تکرار شوند.

مهندسان و طراحان حین انتظار برای به وجود آمدن چنین محیط کنترل شده ای، می توانند کارهای دیگری را از خانه انجام دهند. بعضی کارها زودتر تمام می شوند، چون مهندسان همواره به کامپیوترها و خودروها دسترسی دارند. کارکنان می توانند در روزهای آخرهفته روی این خودروها آزمایشاتی را انجام دهند که در شرایط عادی چنین فرصتی در اختیارشان نبود.

اما اگر شرایط قرنطینه بیشتر از آن چیزی که انتظار می رفت ادامه پیدا کند، شاید تاریخ شروع فراوری موستانگ ماک-ای از پاییز 2020 به زمان دیگری موکول گردد.

منبع: cnn

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 4 خرداد 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 687

به "ادامه توسعه موستانگ mach e در گاراژ منزل مهندسان فورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه توسعه موستانگ mach e در گاراژ منزل مهندسان فورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید