هرآنچه از رویداد معرفی سری آیفون 15 اپل انتظار داریم

به گزارش کلوب آگهی، درحالی که در این رویداد گوشی های سری آیفون 15 در مرکز توجه خواهند بود، باید منتظر معرفی محصولات دیگری هم باشیم.

هرآنچه از رویداد معرفی سری آیفون 15 اپل انتظار داریم

اپل شب گذشته با انتشار یک دعوتنامه از برگزاری رویداد بعدی اش با نام Wonderlust در تاریخ 12 سپتامبر (21 شهریورماه) ساعت 20:30 به وقت تهران اطلاع داد. در این رویداد شاهد رونمایی از گوشی های سری آیفون 15 خواهیم بود، اما چه محصولات دیگری در این مراسم حضور خواهند داشت؟

از مدت ها قبل شایعات به برگزاری رویداد بعدی اپل در تاریخ 12 سپتامبر اشاره می کردند تا اینکه بالاخره اپل دیشب چنین موضوعی را تأیید کرد. در این رویداد احتمالاً با چندین محصول روبه رو می شویم که مهم ترین آن ها، گوشی های سری آیفون 15 آن هم با پورت USB-C خواهد بود.

گوشی های سری آیفون 15

مهم ترین محصول حاضر در رویداد 21 شهریورماه اپل، گوشی های سری آیفون 15 خواهد بود. تا به امروز شاهد انتشار شایعات مختلفی درباره این محصولات بوده ایم. سال جاری هم مانند سال گذشته میلادی، این گوشی ها در چهار مدل شامل آیفون 15، آیفون 15 پلاس، پرو و پرو مکس روانه بازار می شوند که البته شاید بالاترین مدل یعنی پرو مکس با نام اولترا هم از راه برسد.

اگر شایعات صحت داشته باشند، نباید منتظر تغییر چندانی در طراحی نسل بعدی آیفون ها باشیم، البته سال جاری تمام مدل ها به داینامیک آیلند یا جزیره پویا در بالای نمایشگر مجهز می شوند و دیگر خبری از ناچ نخواهد بود. احتمالاً نسل بعدی آیفون SE آخرین آیفون دارای ناچ نمایشگر باشد.

میزان نمایشگر آیفون ها سال جاری تغییر نمی نماید، اما گفته می گردد حاشیه صفحه نمایش مدل های پرو فوق العاده باریک خواهد بود. آیفون 15 و 15 پرو به پنل 6.1 اینچی و مدل های پلاس و پرو مکس به نمایشگر 6.7 اینچی مجهز می شوند.

همانطور که گفتیم، سال جاری اپل پورت لایتنینگ را کنار می گذارد و به سراغ پورت USB-C می رود، البته ظاهراً سرعت این پورت برای مدل های استاندارد و پلاس با نسخه های پرو متفاوت خواهد بود. بااین وجود، همچنان با یک تغییر قابل توجه و مهم روبه رو هستیم.

اپل سال جاری تفاوت میان مدل های استاندارد و پرو را افزایش خواهد داد. یکی از این تفاوت ها، حاشیه نمایشگر کمتر خواهد بود. تغییر دیگر که می تواند برای کاربران اهمیت داشته باشد، استفاده از فریم تیتانیومی خواهد بود که باعث کاهش اندک وزن، اما افزایش چشمگیر استحکام دستگاه می گردد.

یکی دیگر از تفاوت ها مربوط به تراشه مورد استفاده در آن ها می گردد. درحالی که مدل های استاندارد و پلاس چیپ A16 Bionic خواهند داشت، مدل های پرو با تراشه 3 نانومتری A17 Bionic از راه می رسند. بعلاوه ظاهراً قیمت مدل های پرو نسبت به نسل قبلی 100 تا 200 دلار افزایش می یابد، درحالی که خبری از این موضوع برای دو مدل دیگر نخواهد بود.

علاوه بر این موارد، ظاهراً مدل پرو مکس با مدل پرو تفاوتی بزرگ خواهد داشت: دوربین پریسکوپی. اپل سال جاری تنها در مدل پرو مکس یا اولترا از دوربین پریسکوپی با قابلیت زوم بالاتر از دوربین تله فوتو عادی استفاده خواهد نمود و احتمالاً سال آینده این دوربین به مدل پرو هم راه پیدا می نماید.

اپل واچ سری 9

انتظار می رود سال جاری اپل از ساعت های هوشمند اپل واچ سری 9 هم در رویداد 21 شهریورماه رونمایی کند. احتمالاً این بار کوپرتینویی ها روی تراشه سری S تمرکز می نمایند و عملکرد این محصولات را به طور چشمگیری افزایش می دهند. بااین وجود، سایر بخش ها تفاوتی نخواهند داشت و برای مثال با طراحی مشابه اپل واچ سری 8 روبه رو خواهیم شد.

طبق گزارش ها، تراشه S9 مورد استفاده در سری اپل واچ سری 9، مبتنی بر چیپ A15 Bionic خواهد بود؛ همان تراشه ای که قدرت سری آیفون 13 و مدل های استاندارد آیفون 14 را تأمین می نماید؛ بنابراین باید منتظر افزایش چشمگیر عملکرد و البته بهره وری انرژی تراشه نسل بعدی اپل واچ باشیم.

اپل واچ اولترا 2

اپل واچ اولترا گران ترین ساعت هوشمند اپل در بازار است که البته بزرگ ترین آن ها هم محسوب می گردد. انتظار می رود در رویداد آینده اپل از نسل تازه این ساعت هوشمند رونمایی گردد و در پاییز در اختیار خریداران قرار بگیرد. طبق بعضی شایعات، اپل در ساخت این محصول از قطعات پرینت سه بعدی شده استفاده خواهد نمود.

یکی از تغییرات احتمالی این محصول، وزن کمتر آن خواهد بود. ظاهراً این کاهش وزن در پی استفاده از قطعات پرینت سه بعدی شده رخ می دهد. علاوه براین، شاید با رنگ تازهی هم برای این ساعت هوشمند روبه رو شویم.

ایرپاد با کیس مجهز به پورت USB-C

طبق بسیاری از شایعات، اپل در رویداد ماه جاری از ایرپاد تازهی رونمایی می نماید که از کیس دارای پورت USB-C بهره می برد. این تغییر در راستای استفاده از USB-C در آیفون ها رخ می دهد، بااین حال نمی دانیم ابتدا این پورت به کیس ایرپاد استاندارد می آید یا نسخه پرو.

لوازم جانبی

باید منتظر لوازم جانبی تازه هم برای آیفون ها و اپل واچ باشیم. این احتمال وجود دارد که با کیس های تازه برای آیفون ها، کابل های USB-C هم رنگ با آیفون ها و کابل تاندربولت برای مدل های پرو آیفون 15 روبه رو شویم. بعلاوه شاید اپل از بند های تازهی برای اپل واچ رونمایی کند.

درنهایت احتمالاً نباید منتظر معرفی تبلت، مک بوک یا تراشه تازهی باشیم. طبق شایعات، اپل یک رویداد در اکتبر برای معرفی این محصولات برگزار خواهد نمود.

منبع:دیجیاتو

منبع: فرارو
انتشار: 9 شهریور 1402 بروزرسانی: 9 شهریور 1402 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 2251

به "هرآنچه از رویداد معرفی سری آیفون 15 اپل انتظار داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هرآنچه از رویداد معرفی سری آیفون 15 اپل انتظار داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید