تسلا در سال 2020 بیش از نیم میلیون خودروی الکتریکی فراوری کرد

به گزارش کلوب آگهی، شرکت خودروسازی تسلا که تحویل 500 هزار دستگاه را برای سال 2020 درنظر داشت، اگرچه 99.91 درصد به این هدف دست یافت اما پیروز شد بیش از نیم میلیون خودروی الکتریکی فراوری کند.

تسلا در سال 2020 بیش از نیم میلیون خودروی الکتریکی فراوری کرد

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا (Tesla) اعلام نموده بود که این شرکت در سال 2020 میلادی، 500 هزار دستگاه خودرو تحویل خواهد داد اما با اختلاف کمی از دستیابی کامل به این هدف بازماند. این شرکت اعلام نمود که با تحویل 499 هزار و 550 دستگاه در سال گذشته به یک رکورد دست یافته است و 99.91 درصد از هدف شرکت محقق شده است. البته تسلا تأکید کرد که تعداد نهایی می تواند تا 0.5 درصد هم اختلاف داشته باشد و بنابراین ممکن است در گزارش کامل سال 2020 که در سرانجام ژانویه اعلام می گردد، رقم 500 هزار هم پوشش داده گردد.

در هر صورت، این رقم دو برابر بیشتر از عظیمترین فروشندگان وسایل نقلیه الکتریکی مانند BYD چین یا فولکس واگن آلمان است و با درنظر دریافت تأثیری که همه گیر ویروس کرونا در عملکرد شرکت در نیمه نخست سال داشت، این رقم نشان دهنده یک پیروزیت چشمگیر برای تسلا است. در حالی که تسلا در ژانویه 2020 اعلام نمود که انتظار دارد از هدف ایلان ماسک برای تحویل 500 هزار دستگاه تا سرانجام سال فراتر رود، این شرکت با شیوع ویروس ناچار شد، کارخانه جدید خود را در چین و همچنین کارخانه موتورسازی خود را در کالیفرنیا برای چندین هفته تعطیل کند.

با این وجود ماسک تأکید کرد که حتی با این شرایط، تسلا هنوز هم می تواند به هدف خود برسد و شرکت هم به ویژه پس از آن که مدل Y SUV را پیش از موعد تحویل ماه مارس به بازار عرضه کرد، در همین جهت نهاده شد. تسلا در سه ماهه اول سال 88 هزار و 400 دستگاه خودرو و در سه ماهه دوم 90 هزار و 650 دستگاه به مشتریان سراسر دنیا تحویل داد. در ماه اکتبر (مهر)، تسلا از تحویل 139 هزار و 300 دستگاه خودرو در سه ماهه سوم سال اطلاع داد که کمی بهتر از پیش بینی 137 هزار دستگاهی وال استریت بود. همچنین در سه ماهه سوم، تسلا پنجمین فصل متوالی سودآوری خود را پشت سر گذاشت. همه این موارد موجب رشد چشمگیر ارزش سهام این شرکت شد و آن را به با ارزش ترین خودروساز کره زمین تبدیل کرد.

  • ایلان ماسک دومین فرد ثروتمند دنیا شد

تسلا ظاهرا دستیابی به فراوری 500 هزار خودرو را با یک فشار کلاسیک سه ماهه سرانجامی محقق نموده است. خود ماسک هفته گذشته به کارکنان تسلا گفت که تمام کوشش خود را به کار بگیرند. او نوشت: این یک نقطه عطف عظیم برای دستیابی به اهداف شرکت است. همه منتقدانی که تنها دو سال پیش گفتند که ما هرگز پیروز به این کار نخواهیم شد و هدف ما را برای رسیدن به نیم میلیون دستگاه در سال 2020 غیرممکن خواندند، می بینند که ما به هر حال انجامش می دهیم.

تسلا اعلام نمود که در سه ماهه چهارم سال در نهایت 179 هزار و 757 دستگاه خودرو فراوری نموده و 180 هزار و 570 دستگاه هم تحویل داده است که مجموع را به ترتیب به 509 هزار و 747 و 499 هزار و 550 دستگاه برای سال 2020 رسانده است. بنابراین شرکت با فروش 130 هزار دستگاه بیشتر از سال 2019 فعالیت خود در سال گذشته را سرانجام داد.

هدف گذاری فروش 500 هزار خودرو بخشی از کوشش ماسک برای کشاندن صنعت خودروسازی به عصر انرژی پاک است. هرچند که این هدف نسبت به چیزی که او یک بار گفته بود، کمی متعادل تر است. ماسک یک بار پیش بینی نموده بود که تسلا در سال 2020، 1 میلیون دستگاه خودرو تحویل خواهد داد. اما پس از آنکه این شرکت با مشکل در افزایش فراوری نخستین خودروی الکتریکی خود، تسلا مدل 3، در بازار انبوه روبه رو شد، از این گفته عقب نشینی کرد و 500 هزار دستگاه را هدف قرار داد.

ماسک به مناسبت دستیابی به هدف خود در توییتی نوشت: برای رسیدن به این مهم بسیار به تیم تسلا افتخار می کنم! در شروع تسلا، من فکر کردم که ما در حالت خوش بینانه، 10 درصد احتمال باقی ماندن در صنعت را داریم. تسلا دو سوم از دغدغه های کل زندگی شخصی و شغلی من را تشکیل می دهد، اما ارزشش را داشت.

  • با تغییر رویکرد تسلا پلتفرم خودروهای الکتریکی دگرگون می گردد

ایلان ماسک هنگام معرفی شاسی بلند تسلا مدل Y

Credit: STR/Getty Images

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1356

به "تسلا در سال 2020 بیش از نیم میلیون خودروی الکتریکی فراوری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسلا در سال 2020 بیش از نیم میلیون خودروی الکتریکی فراوری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید