برترین محصولاتی که در نمایشگاه CES 2022 معرفی گردید

به گزارش کلوب آگهی، نمایشگاه CES 2022 قرار بود به طور کاملا حضوری برگزار گردد. اما به علت افزایش آمار مبتلایان به کووید 19، بعضی شرکت ها از حضور انصراف دادند و بعضی دیگر اعلام کردند که به صورت مجازی حضور پیدا می نمایند و در نهایت این نمایشگاه هم یک روز زودتر به کار خود خاتمه داد. اما در این میان، محصولات مجذوب کنندهی در این نمایشگاه معرفی شدند. طی دو سال گذشته CES به حدی از رمق افتاده بود که بعضی می گفتند اصلا چرا چنین رویدادی برگزار می گردد. اما در هر صورت نمی توانیم مجذوب کننده بودن نمایشگاه CES 2022 را کتمان کنیم و امیدواریم این فرایند در سال آینده هم ادامه پیدا کند.

برترین محصولاتی که در نمایشگاه CES 2022 معرفی گردید

مطابق رسم همیشگی، سال جاری هم قصد داریم در یک مطلب به برترین محصولات معرفی شده در این نمایشگاه بپردازیم. باید خاطرنشان کنیم این انتخاب ها به وسیله سایت معتبر The Verge صورت گرفته است.

برترین از همه نظر - مانیتور سامسونگ Odyssey Ark

طی دو سال گذشته، مانیتور کامپیوتر بار دیگر در مرکز توجهات قرار گرفته است. یک مانیتور خوب، کار کردن از خانه را راحت تر می نماید، انواع بازی ها را به طور مجذوب نماینده تری نشان می دهد و بیشتر اوقات به عنوان محور اصلی چیدمان دفتر کار خانگی انجام وظیفه می نماید. در این میان، سامسونگ با مانیتور Odyssey Ark توانسته بسیاری از ترندهای روز را به طور مجذوب نمایندهی در کنار یکدیگر قرار دهد.

اول از همه باید بگوییم که با یک مانیتور غول پیکر 55 اینچی سروکار داریم. ضمناً نباید رزولوشن 4K آن را از قلم بیندازیم که برای محتواهای مختلف کیفیت فوق العاده ای ارائه می نماید. علاوه بر این، تا حد زیادی خمیده شده است. این اولین مانیتور خمیده سامسونگ نیست، ولی با فاصله زیادی بزرگ ترین آن ها محسوب می گردد. اگرچه سامسونگ هنوز قیمت و تاریخ عرضه این محصول را ارائه ننموده، ولی بدون شک چنین مانیتوری می تواند یک تجربه فراگیر مشابه واقعیت مجازی را برای محتواهای مختلف ارائه دهد.

برترین لپ تاپ - ROG Zephyrus G14

طی سال های گذشته Zephyrus G14 به علت عدم بهره گیری از وب کم مورد نقدها زیادی قرار می گرفت و بالاخره ایسوس با معرفی نسل نو این لپ تاپ نشان داد که به نقدها توجه نموده است. در این لپ تاپ نو به جای گرافیک RTX 3060 از Radeon 6800S استفاده شده است. با توجه به ویژگی های آن، به نظر می رسد با برترین لپ تاپ گیمینگ 14 اینچی روبرو می شویم که احتمالا مانند نسل های قبلی عمر باتری فوق العاده ای هم ارائه می نماید.

در چند سال گذشته، سری Zephyrus G14 در بسیاری از فهرست ها به عنوان برترین لپ تاپ CES شناخته شده است. نسل های قبلی با وجود اینکه از نمایشگر 16:9 استفاده می کردند و فاقد وب کم بودند، ماه ها در فهرست برترین ها قرار گرفتند و حالا که در نسل نو این دو مشکل رفع شده، بدون شک با محصول مجذوب نماینده تری روبرو هستیم. البته در این میان امیدواریم ایسوس قیمت عجیب و غریبی را برای این لپ تاپ مشخص نکند.

برترین تلویزیون - سونی A95K QD-OLED 4K

معمولا در نمایشگاه CES فناوری های نو مربوط به تلویزیون که معرفی می شوند، حداقل چند سال بعد به دست کاربران می رسند. اما حالا بعد از مدت ها انتظار، نمایشگرهای QD-OLED سامسونگ در سال 2022 راهی تلویزیون ها و مانیتورها خواهند شد. اما از سوی دیگر، این سونی است که توانسته در زمینه عرضه تلویزیون های QD-OLED زودتر دست به کار گردد.

سونی در نمایشگاه CES 2022 از تلویزیون A95K QD-OLED 4K رونمایی کرد که در دو مقدار 65 و 55 اینچ راهی بازار می گردد. در کنار بهره گیری از فناوری پنل های نو، باید به پردازش تصویر فوق العاده و سیستم اسپیکر فوق العاده هم اشاره کنیم. اما از سوی دیگر، چنین تلویزیون هایی اگرچه به مقدار تلویزیون های مبتنی بر پنل های Micro-LED گران قیمت نخواهند بود، اما از سوی دیگر مطمئنا قیمت پایینی هم نخواهند داشت. این تلویزیون بر روی کاغذ مجذوب نمایندهیت زیادی دارد و بعد از عرضه به بازار، می توانیم در خصوص کیفیت و پتانسیل های آن با خیال راحت صحبت کنیم.

برترین مانیتور - سامسونگ Odyssey Ark

این مانیتور در نگاه اول یکی دیگر از محصولات پر زرق وبرق بی مصرف در نظر گرفته می گردد ولی سامسونگ به حدی از جزئیات توجه نشان داده که بتواند انواع و اقسام احتیاجها را پوشش دهد. از بین ویژگی های جالب این مانیتور می توانیم به امکان استفاده به صورت افقی و عمودی اشاره کنیم. از سوی دیگر، هنوز از نظر سخت افزاری سوالاتی زیادی در خصوص این مانیتور وجود دارد و بعلاوه قیمت آن اعلام نشده است. در هر صورت این مانیتور حداقل بر روی کاغذ و در فضای نمایشگاه تمام ویژگی های لازم برای موفقیت را دارد و امیدواریم محصول نهایی هم بتواند توجه کاربران علاقه مند را جلب کند.

برترین کانسپت - تغییر رنگ بدنه در خودرو BWM iX

در دنیای خودروسازی، شرکت های مختلف در نمایشگاه ها از خودروهای موسوم به کانسپت رونمایی می نمایند تا بتوانند توانایی های فنی خود را به رخ رقبا و طرفداران بکشند. اما در این میان آنچه یک کانپست را مجذوب نماینده و برترین می نماید، بحث اجرا است. بسیاری از شرکت ها کانپست های مختلفی را به صورت رندرهای سه بعدی نشان می دهند اما وقتی این مفاهیم مجذوب نماینده عملی می شوند، توجهات زیادی را جلب می نمایند زیرا حالا حداقل کمی ملموس هستند.

در این میان، باید به اتومبیل iX Flow اشاره کنیم که از قابلیت تغییر رنگ بدنه بهره می برد. تکنولوژی به کار گرفته شده برای این کار اساسا همان جوهر الکترونیکی موجود در کتابخوان های الکترونیکی است. این فناوری در حال حاضر محدودیت های زیادی دارد. مثلا چنین خودرویی در صورت تصادف معمولی، از نظر تغییر رنگ با مشکل جدی روبرو می گردد. بعلاوه جوهر الکترونیکی در زمینه رنگ های مختلف هنوز حرف زیادی برای گفتن ندارد و به همین دلیل این خودرو کانپست هم فقط به رنگ سیاه و سفید در می آید. اما در هر صورت BMW آینده را ترسیم نموده که در آن ممکن است با فشار یک دکمه، رنگ خودرو به سرعت تغییر پیدا کند. شاید چنین چیزی تا سال ها عملی نگردد، اما این موضوع چیزی از مجذوب نمایندهیت این ایده کم نمی نماید.

برترین ربات - Labrador Retriever

در نمایشگاه CES شرکت ها معمولا از ربات های عجیبی رونمایی می نمایند که البته تقریبا هیچکدام از آن ها به دست کاربران نمی رسند. اما در نمایشگاه CES 2022 با توجه به اینکه شمار شرکت نمایندگان بسیار کمتر شده بود، این شرکت ها دیگر انگیزه چندانی برای نمایش ایده های عجیب و غریب خود در زمینه رباتیک نداشتند. اما در این میان می خواهیم به یک ربات کاربردی اشاره کنیم که اگرچه به این زودی ها عرضه نمی گردد، اما به حدی ساده و کاربردی است که شانس موفقیت بیشتری نسبت به دیگر طرح های این چنینی دارد.

این ربات Labrador Retriever نام دارد و اساسا یک طاقچه مجهز به چرخ است که می تواند مثلا به یخچال شما سر بزند و یک نوشیدنی بردارد و برای شما بیاورد. برای ساخت این محصول از هیچ تکنولوژی عجیب و غریبی استفاده نشده ولی برای افرادی که مشکل حرکت دارند، گجت بسیار مفیدی محسوب می گردد. این شرکت به جای اینکه در پی ایده های عجیب و غریب باشد، محصولی را ساخته که مشکل واقعی تعدادی از افراد را به خوبی حل می نماید.

برترین گجت پوشیدنی - ساعت هوشمند گارمین Vivomove Sport

گارمین طی چند سال گذشته کوشش نموده که به غیر از ورزشکاران حرفه ای، به کاربران معمولی هم توجه نشان بدهد. در این میان، سری ساعت های هیبریدی Vivomove شرایط عجیبی داشته اند. از یک طرف برای کاربران معمولی بسیار گران قیمت محسوب می شوند و از طرف دیگر برای ورزشکاران حرفه ای هم مجذوب نمایندهیت چندانی ندارند. اما حالا باید به Vivomove Sport اشاره کنیم که توانسته تعادل خوبی بین یک ساعت آنالوگ و دیجیتال ایجاد کند.

برترین گجت برای خانه هوشمند - درب هوشمند Masonite

این درب هوشمند تمام گجت های هوشمند مورد احتیاج را در یک مکان جمع آوری نموده است. قفل هوشمند، چراغ مبتنی بر سنسور حرکتی و زنگ در مجهز به دوربین از جمله این موارد هستند. ضمناً این درب هوشمند به برق خانه وصل می گردد و به همین دلیل دیگر لازم نیست نگران منبع تامین انرژی آن باشید. چنین محصولی پتانسیل زیادی دارد و با توسعه همکاری با شرکت های دیگر، می تواند امکانات مجذوب نماینده تری پیدا کند.

برترین اتومبیل برقی - شورلت Equinox

در نمایشگاه CES 2022 چندین اتومبیل برقی معرفی شدند. اما در این میان شورلت Equinox را به عنوان برنده انتخاب کردیم که البته ماه ها قبل از این مراسم از آن رونمایی شده است. بیشتر اتومبیل های برقی با قیمتی در حدود 50 هزار دلار راهی بازار می شوند اما شورلت Equinox سال آینده با قیمت 30 هزار دلار عرضه می گردد. امیدواریم جنرال موتورز این اتومبیل را با همین قیمت راهی بازار کند و در ابتدا با بهره گیری از روینمودهای بازاریابی و اعمال بعضی تغییرات، در پی تغییر قیمت آن نباشد.

رونمایی های شایسته تقدیر

پشتیبانی تلویزیون های سامسونگ از NFT

سری 2022 تلویزیون های سامسونگ از امکانات مجذوب نمایندهی بهره می برند اما در این میان باید به پشتیبانی از خرید و فروش NFT اشاره کنیم. به غیر از قابلیت نمایش NFT های مختلف، کاربران با استفاده از این تلویزیون ها می توانند به راحتی به پلتفرم های خرید و فروش این توکن ها سر بزنند و NFT های موردنظر خود را بخرند یا بفروشند. چنین مشخصه ای به احتمال زیاد چندان با استقبال روبرو نمی گردد اما در هر صورت نمی توانیم جالب بودن چنین کاری را کتمان کنیم.

قفل درب Schlage Encode Plus

در نمایشگاه CES 2022 از یک قفل درب موسوم به Schlage Encode Plus رونمایی شده که از قابلیت کلید الکترونیکی اپل پشتیبانی می نماید. به زبان ساده، فقط با استفاده از اپل واچ خود می تواند قفل درب را به راحتی باز کنید. علاوه بر این یک کی پد هم بر روی قفل واقع شده است که با مشخص رمز عبور، قادر به باز کردن قفل خواهید بود.

تلویزیون LG C Series 42-inch OLED

بسیاری از کاربران به تلویزیون های غول پیکر علاقه ندارند ولی از طرف دیگر می خواهند از برترین امکانات موجود استفاده نمایند. اما در این میان، ال جی از یک تلویزیون اولد 42 اینچی رونمایی نموده که امکانات مجذوب نماینده زیادی را ارائه می دهد و به عنوان مثال می توانید از آن به عنوان مانیتور گیمینگ هم بهره ببرید.

روتر TP-Link Archer AXE200 Omni

آیا جهت قرارگیری آنتن های روتر اهمیت بسیار زیادی دارد؟ در این زمینه اطلاعات مختلفی ارائه شده اما حالا روتر Archer AXE200 قرار است چنین کاری را به صورت اتوماتیک انجام دهد تا برترین سیگنال ممکن در اختیار کاربران قرار بگیرد. در کنار آنتن های متحرک، باید به پشتیبانی از وای فای 6E و باند 6 گیگاهرتز هم اشاره کنیم.

ویدیو پروژکتور Freestyle سامسونگ

ویدیو پروژکتورهای پرتابل ایده نوی محسوب نمی شوند اما در این میان نوترین پروژکتور سامسونگ آنقدر ساده و مجذوب نماینده است که آن در در فهرست برترین های نمایشگاه CES 2022 قرار داده ایم. اول از همه باید به وزن و مقدار بسیار پایین آن اشاره کنیم که حمل و نقل آن را بسیار ساده و راحت می نماید. علاوه بر این، می تواتید مقدار تصویر را بین 30 تا 100 اینچ تنظیم کنید و ضمناً باید به قابلیت فوکوس اتوماتیک هم اشاره کنیم. علاوه بر این، سامسونگ لوازم جانبی مختلفی را برای آن فراوری نموده که مجذوب نمایندهیت این محصول را افزایش می دهند. با وجود تمام این امکانات مجذوب نماینده، نمی توانیم قیمت بالای این محصول را کتمان کنیم. با داشتن قیمت 899 دلاری، احتمالا کمتر کاربری چنین پروژکتوری را می خرد.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 بهمن 1400 بروزرسانی: 28 بهمن 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1928

به "برترین محصولاتی که در نمایشگاه CES 2022 معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین محصولاتی که در نمایشگاه CES 2022 معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید