احتمال منفی شدن دوباره قیمت نفت آمریکا، کاهش فراوری آمریکا تنها راه درمان

به گزارش کلوب آگهی، به گفته تحلیلگران، ازآنجایی که ذخیره سازی هنوز حل نشده و آمریکا به فراوری خود ادامه می دهد، احتمال اینکه این فشار های کاهشی قیمت بر قرارداد های ماه ژوئن اعمال گردد، وجود دارد، مگر اینکه آمریکا فراوری نفت خود را کاهش دهد یا متوقف کند.

احتمال منفی شدن دوباره قیمت نفت آمریکا، کاهش فراوری آمریکا تنها راه درمان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک راستا تاریخی در بازار های نفتی، قیمت نفت آمریکا را تا منفی 40 دلار در هر بشکه سقوط داد، به طوری که تاجران کوشش کردند با توجه به لبریز شدن مخازن ذخیره سازی در بحبوحه کاهش تقاضا ناشی از شیوع ویروس کرونا، از دست این ذخیره های ناخواسته رهایی یابند.

به گزارش رویترز، نفت وست تگزاس اینترمیدیت (WTI) آمریکا برای تحویل در ماه می، مقداری از کاهش های خود را در معاملات امروز از دست داد و فقط به محدوده مثبت بازگشت و بازیگران بازار را با ارزیابی پیامد های گسترده تر رها کرد.

اینجا به آنالیز بعضی از آنچه تحلیلگران در خصوص واکنش بازار انتظار دارند، می پردازیم:

* بانک گلدمن ساکز

چنین حرکت قیمتی می تواند تا سرانجام روز 21 آوریل، آخرین روز مبادله قرارداد ماه می ادامه یابد. پس از آن، واقعیت فیزیکیِ بازار نفتِ هنوز به شدت، لبریزِ از عرضه، احتمالا فشار کاهشی را بر قرارداد ماه ژوئن WTI اعمال خواهد نمود.

اما با توجه به یک مقدار محدود ذخیره سازی باقی مانده، به زودی احتیاج می گردد که فراوری به میزان چشمگیری برای متعادل کردن بازار، کاهش یابد، در نهایت صحنه برای افزایش قیمت به محض ترمیم تدریجی تقاضا چیده می گردد.

* سوشان گوپا، مدیر تحقیقات پایین دستی موسسه وود مکنزی

با توجه به شرایط برتری عرضه، کاهش تاریخی قیمت WTI پیامد فشار کاهشی است که بسیاری از انواع دیگر نفت خام می توانند با آن روبرو شوند.

همچنین این شرایط، فرصتی برای کشور های عظیم مصرف کننده در آسیا نظیر چین و هند فراهم می نماید تا پر کردن ذخایر نفتی خودشان را سرعت ببخشند. ظرفیتی که این دفعه باقی مانده است، بسیار کمتر از زمان افت قیمت در سال 15-2014 است.

* هوی لی اقتصاددان بانک OCBC

سرانجام جهان نیست و قیمت های منفی منعکس کننده شرایط تمام بازار نیست.

آیا دوباره این اتفاق می افتد؟ من نمی توانم قول بدهم. کمبود فضای ذخیره سازی در مخازن گران بعید است که حل شده باشد، مگر اینکه تقاضا افزایش یابد یا آمریکا فراوری نفت خود را کاهش دهد.

زمان بندی بازگشایی اقتصاد آمریکا همچنان تعیین نیست؛ هرچند یک دیدگاه محافظه کارانه از ماه جولای خواهد بود. همزمان، آمریکا تمایلی برای کاهش فراوری به وسیله برنامه ریزی متمرکز ندارد چراکه برخلاف دیدگاه های نظام سرمایه داری است.

* اقتصاددان های بانک ING

سوال اساسی این است که آیا ما شاهد تکرار این شرایط در سرانجام قرارداد ماه ژوئن در ماه آینده خواهیم بود. محتمل است این بار در ماه بعد، موضوع ذخیره سازی حتی بیشتر مد نظر باشد و در نبود بهبود معنادار تقاضا، قیمت های منفی برای ماه ژوئن بازگردد.

* بانک ANZ

نفت WTI در ساعات اولیه مبادلات آسیایی ترمیم شد، اما ما تردید داریم که این نوع نفت برای تحویل در ماه ژوئن تحت فشار قرار نگیرد، مگر اینکه توقف فوری عرضه داشته باشیم. این امر احتمالا با تعطیلی اجباری یا حتی اعلام ورشکستگی صنعت شیل آمریکا اتفاق می افتد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 736

به "احتمال منفی شدن دوباره قیمت نفت آمریکا، کاهش فراوری آمریکا تنها راه درمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال منفی شدن دوباره قیمت نفت آمریکا، کاهش فراوری آمریکا تنها راه درمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید