اتهام زنی آشکار ترامپ علیه ایران درباره حادثه دریای عمان

به گزارش کلوب آگهی، رئیس جمهور آمریکا بدون ارائه هرگونه دلیل و مدرک قاطع، انگشت اتهام در قضیه انفجار دو فروند نفتکش در دریای عمان را متوجه ایران کرد.

اتهام زنی آشکار ترامپ علیه ایران درباره حادثه دریای عمان

با همراهی تور گردشگری عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا صبح روز آدینه به وقت محلی در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز مدعی شد ایران عامل حادثه روز پنج شنبه در دریای عمان بوده است.

ترامپ در این مصاحبهی تلفنی گفت: من فکر می کنم قطعاً ایران این کار را انجام داده است. شما تصاویر مین منفجرنشده را روی بدنه نفتکش دیدید و قایقی که سعی داشت آن مین را از بدنه نفتکش جدا کند و پیروز به این کار شد.

وی در مورد احتمال بسته شدن تنگه هرمز در صورت افزایش تنش ها با ایران نیز مدعی شد: این اتفاق رخ نخواهد داد و اگر هم رخ دهد مدت زیادی طول نخواهد کشید.

ترامپ در ادامه بار دیگر بحث مذاکره با ایران را پیش کشید و گفت: آنها این را می دانند و ما قویاً به آنها اعلام نموده ایم که می خواهیم به پای میز مذاکره برگردند. هرگاه آنها برای مذاکره آماده باشند، ما نیز آماده خواهیم بود.

ترامپ در حالی ایران را به مذاکره فرا خوانده است که ایران بارها تأکید نموده است که هرگز به مذاکره تحت فشار با کشوری که تعهدات خود را زیر پا می گذارد، تن نخواهد داد.

از طرفی آمریکا بار دیگر با متهم کردن ایران به دست داشتن در حادثه ای که هنوز تحقیقات در زمینه آن کامل نشده، نشان داده است که تمایلی به مذاکره واقعی ندارد و تنها میخواهد با جوسازی علیه ایران در مجامع بین المللی، به زعم خود ایران را در شرایطی قرار دهد که مجبور به پذیرش هر خواسته ای گردد.

روز پنج شنبه دو فروند کشتی نفتکش شامل نفت کش Front Altair که با پرچم جزایر مارشال متعلق به نروژ از قطر اتانول بارگیری نموده بود و نفت کش Kokuka Courageous که با پرچم پاناما از الجبیل عربستان به مقصد سنگاپور محموله متانول حمل می کرد، دچار سانحه شده و آتش گرفتند که بنا بر ادعای رسانه های غربی هدف حمله قرار گرفته اند.

با توجه به سابقه ادعاها علیه جمهوری اسلامی ایران که از ماجرای فجیره شروع شد، پیش بینی این موضوع سخت نبود که احتمالاً رسانه ها و حتی مقامات غربی درصدد خواهند بود که پای ایران را نیز به موضوع باز نمایند؛ همان طور که در ماجرای فجیره نیز این رخ داد امّا در نهایت معین شد در گزارشی که اماراتی ها با یاری نروژ و قاعدتاً دوستان آمریکایی و انگلیسی خود تهیه و به شورای امنیت سازمان ارسال کردند نتوانستند هیچ استدلال و سندی مبنی بر اینکه ایران در این ماجرا نقش داشته ارائه نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 399

به "اتهام زنی آشکار ترامپ علیه ایران درباره حادثه دریای عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتهام زنی آشکار ترامپ علیه ایران درباره حادثه دریای عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید