183 هزار ابتلا فقط در 24 ساعت ، حمله موج دوم کرونا به آلمان و پیشتازی برزیل در تعداد کشته ها

به گزارش کلوب آگهی، سازمان بهداشت جهانی از ابتلای 183 نفر از مردم جهان به بیماری کووید-19 در 24 ساعت گذشته اطلاع داد؛ رقمی تکان دهنده که نشان دهنده ادامه داشتن موج اول کرونا با سهم 60 درصدی قاره آمریکاست.

183 هزار ابتلا فقط در 24 ساعت ، حمله موج دوم کرونا به آلمان و پیشتازی برزیل در تعداد کشته ها

با تور ارزان برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش خبرنگاران از بی بی سی، برزیل با داشتن بیش از 50 هزار بیمار تازه کرونا در رده اول آلوده ترین کشورهاست و آمریکا و هند پس از آن قرار دارند. مقام های سازمان بهداشت جهانی معتقدند افزایش تعداد آزمایش های تشخیص کرونا در اوج دریافت آمار مبتلایان کووید-19 بی تاثیر نیست. در این میان، برزیل که پیش تر به رکورد یک میلیون بیمار کرونا رسیده و پس از آمریکا به این باشگاه پیوسته بود، حالا دومین کشور پس از ایالات متحده است که از مرز 50 هزار کشته کرونا هم می گذرد.

با وجود شدت دریافت فرایند ابتلا به کرونا در برزیل، طرفداران رئیس جمهوری جنجالی این کشور همراه ژاییر بولسونارو روز یکشنبه هم به خیابان ها آمدند تا علیه مخالفان راهپیمایی نمایند. بحران کرونا از یک سو و فساد نزدیکان و اعضای خانواده از سوی دیگر به بولسونارو را زیر فشار گذاشته و مخالفان با حضور در خیابان ها خواهان کناره گیری و بعد محاکمه رئیس جمهوری خود شده اند. هر چند طرفداران بولسونارو کنگره و دیوان عالی برزیل را در وخیم شدن اوضاع سیاسی مقصر می دانند.

وزارت بهداشت برزیل روز یکشنبه اعلام نمود 641 نفر در 24 ساعت گذشته به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند تا آمار کشته ها در این کشور به 50 هزار 617 برسد. آمار مبتلایان هم از شنبه تا یکشنبه 17 هزار مورد بود که در 24 ساعت بعد تا 50 هزار بالا رفت. فقط آمریکا با 2.2 میلیون بیمار مبتلا به کرونا و حدود 120 هزار کشته در جدول قربانیان کووید-19 از برزیل بالاتر ایستاده و رقابت این کشور دو همچنان ادامه دارد.

در استرالیا مهمانی های خانوادگی و جشن های تولد که پس از دوران قرنطینه شدت گرفته بود، تعداد مبتلایان به کرونا را افزایش داده و مقام های بهداشتی را نگران نموده است. فقط در ملبورن از بیش از یک میلیون نفر از شهفرایندان خواسته شده است از محله های خود بیرون نفرایند. هر چند محتمل است این هشدار و خواهش در آینده نزدیک به اجبار تبدیل گردد و بخشی از محدودیت های خروج از خانه و ماندن در قرنطینه دوباره به دومین شهر عظیم استرالیا بازگردد.

از دهلی نو خبر می رسد دست کم 25 هتل لوکس پایتخت هند برای پذیرایی از بیماران کووید-19 آماده می شوند. کارکنان این هتل ها از این پس باید به جای میزبانی از مهمانان پولدار خود، مراقب مبتلایان به ویروس کرونا باشند. مدیران هتل ها از مقام های بهداشتی پایتخت خواسته اند پزشکان و پرستاران را برای یاری به بیماران به هتل ها بفرستند و از نگرانی کارکنان هتل ها در رعایت کردن اصول بهداشتی و موارد ایمنی بکاهند.

میزان بازتولید ویروس کرونا در آلمان که تا همین یکی دو هفته پیش زیر یک بود، بر اساس آمار موسسه رابرت کخ برای دومین روز پیاپی فرایندی افزایشی گرفت و از 1.79 به 2.88 رسید. شاخص موسوم به R به این معنی است که اگر یک نفر آلوده به کرونا باشد، در شرایط عادی می تواند یک نفر دیگر را آلوده کند. حالا که عدد به 2.88 رسیده، یعنی 100 فرد مبتلا به کرونا می توانند 288 نفر بیمار کووید-19 تحویل بدهند.

آلمان کوشش نموده بود میزان شاخص R را زیر یک نگه دارد و یکی از دلایل کاهش شرایط قرنطینه هم همین اعلام شده بود. حالا که شاخص در آستانه رسیدن به سه است، به نظر می رسد موج دوم کرونا به شهرها و مناطق مختلف آلمان رسیده و تمام موفقیت های پیشین نظام بهداشت و درمان آن از بین رفته است. این شاخص روز آدینه کمی بالاتر از یک بود، روز شنبه به 1.79 رسید و روز یکشنبه تا 2.88 بالا رفت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 752

به "183 هزار ابتلا فقط در 24 ساعت ، حمله موج دوم کرونا به آلمان و پیشتازی برزیل در تعداد کشته ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "183 هزار ابتلا فقط در 24 ساعت ، حمله موج دوم کرونا به آلمان و پیشتازی برزیل در تعداد کشته ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید