پیش بینی برداشت 70 کیلوگرم زعفران از مزارع زیر کشت آذربایجان غربی

به گزارش کلوب آگهی، خبرنگاران/آذربایجان غربی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از پیش بینی برداشت 70 کیلوگرم زعفران از مزارع زیر کشت این محصول در استان اطلاع داد.

پیش بینی برداشت 70 کیلوگرم زعفران از مزارع زیر کشت آذربایجان غربی

رسول جلیلی افزود: در طی چند سال اخیر سطح زیر کشت این محصول در استان به حدود 45 هکتار و عملکرد آن به حدود 5 کیلوگرم در هر هکتار افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در سال گذشته حدود 42 کیلوگرم از مزارع زیر کشت این محصول ، زعفران برداشت شد که شهرستانهای ارومیه، میاندوآب ، شوط، پیرانشهر و سلماس بیشترین سطح زیر کشت این محصول در استان را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جهادکشاورزی استان، وی با بیان اینکه زعفران یکی از مهمترین محصولات صادراتی ایران است که با فراوری و صدور آن همه ساله ارز قابل توجهی وارد کشور می گردد ،گفت: با توجه به میکرو کلیمای موجود در این استان که شباهت زیادی به آب و هوای خراسان جنوبی (بیرجند و قائن) دارد و از سوی دیگر به دلیل احتیاج کم این گیاه به آب و آبیاری در طول فصل تابستان، توسعه کشت این محصول در استان آغاز شده و رو به افزایش است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: زعفران جزو گیاهان دارویی محسوب می گردد و توسعه کشت گیاهان دارویی کم آب بر نیز جزو اولویت های سازمان جهاد کشاورزی می باشد و کشت زعفران در مناطقی که از سوی محققان مرکز تحقیقات کشاورزی و منایع طبیعی استان بلامانع اعلام شده است ، ممنوعیتی ندارد.

وی توضیح داد: پیاز زعفران در موقع کشت ،همه ساله توسط شرکت های خصوصی که در این زمینه فعالیت دارند عرضه می گردد و متقاضیانی که در سطح انبوه نسبت به کشت زعفران اقدام می کنند، به استان خراسان جنوبی جهت خرید و حمل قانونی پیاز معرفی می شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 285

به "پیش بینی برداشت 70 کیلوگرم زعفران از مزارع زیر کشت آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی برداشت 70 کیلوگرم زعفران از مزارع زیر کشت آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید