پیش بینی آب و هوا درتعطیلات عید فطر

به گزارش کلوب آگهی، خبرنگاران: مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: طی امروز تا سرانجام هفته در اغلب نقاط کشور جوی آرام داریم، اما در روز آدینه به علت گذر امواج متناوب سطوح میانی و نه ورود سامانه بارشی گسترده، بارش های رگباری را در بخش هایی از چند استان خواهیم داشت.

پیش بینی آب و هوا درتعطیلات عید فطر

صادق ضیاییان امروز (سه شنبه) در گفت وگو با ایرنا درباره آخرین شرایط آب و هوای کشور شرح داد: بارش های رگباری امروز در ارتفاعات جنوبی کرمان، ارتفاعات شمالی هرمزگان، ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان انتظار می رود.

وی درباره خبر مربوط به ورود سامانه بارشی به کشور در روز آدینه نیز گفت: فعلاً در اغلب منطقه ها کشور جوی آرام داریم، سامانه بارشی که اعلام شده روز آدینه وارد کشور می گردد در شکل گذر امواج متناوب سطوح میانی است، سامانه بارشی گسترده و حجیمی نیست و فقط موجب ایجاد ناپایداری و رگبارهای بهاری در بعضی منطقه ها خواهد شد.

به گفته ضیاییان فعلاً نقشه ها از روز دوشنبه هفته آینده آغاز بارندگی گسترده را نشان می دهند .

وی گفت: احتمال تغییر نقشه ها و سامانه های جوی در بهار بسیار زیاد است، اما سامانه ای که بارش های آن چندین استان را در بر بگیرد روز دوشنبه هفته آینده وارد کشور می گردد.

رستوران های روباز مشهد

رستوران های نزدیک حرم مشهد

فهرست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

بر اساس اعلام مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، روز پنجشنبه انتظار رگبار باران را در شمال استان آذربایجان غربی، نیمه جنوبی کرمان و شرق استان فارس داریم و برای روز آدینه نیز با عبور گذر امواج متناوب در سطوح میانی جو، انتظار داریم در بخش هایی از آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، غرب کردستان، ارتفاعات شمالی در استان قزوین و البرز، ارتفاعات غربی استان مازندران و جنوب سیستان و بلوچستان بارش باران داشته باشیم.

صادق ضیاییان درباره شرایط دمای کشور گفت: روند افزایش دما در نیمه شمالی کشور از فردا آغاز می گردد؛ امروز هم افزایش دما در بخش هایی از کشور آغاز شده است.

وی گفت: تا روز پنجشنبه روند افزایش دما ادامه دارد، اما از روز آدینه مجدداً در شمال و جنوب غرب کاهش دما خواهیم داشت

مدیرکل هشدار سریع هواشناسی درباره شرایط آب و هوای مرکز نیز گفت: در تهران فعلاً نقشه ها از بارش باران چیزی نشان نمی دهند روند افزایش دما تا روز آدینه ادامه دارد، اما از روز شنبه کاهش دما نسبت به روز آدینه خواهیم داشت.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 29 فروردین 1402 بروزرسانی: 29 فروردین 1402 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 2199

به "پیش بینی آب و هوا درتعطیلات عید فطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی آب و هوا درتعطیلات عید فطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید