داستان عجیب تولد دریاچه چورت!

به گزارش کلوب آگهی، خبرنگاران: آرامش دریاچه چورت مثال زدنی است .باید بروید و تجربه کنید تا باور کنید چه می گوییم.

داستان عجیب تولد دریاچه چورت!

داستان دریاچه چورت از سال 1318 شروع شد وقتی که پس از وقوع هولناک زلزله در خطه شمالی ایران بر اثر رانش زمین و بسته شدن مسیر آب چشمه دریاچه ای زیبا به دنیا آمد . دریاچه ای که معروف به خواهرخوانده کاسپین شد.

محلی ها شگفت زده از این ساکن تازه جنگل های مازندران ماهی هایی به داخل دریاچه ریختند. پرندگان دریایی هم راه دریاچه را بلد شدند و یکی از مهم ترین عوامل انتقال ماهی ها به این دریاچه می باشند چون تخم بیشتر ماهی ها لابلای پرهای آن ها به جای مانده و زمانی که به منطقه ها دیگر سفر می نمایند همان تخم های به جای مانده لای پر ها به مکان نو انتقال می یابد .

دریاچه چورت تقریبا 2.5 هکتار وسعت دارد در میان محلی ها دریاچه میانشه معروف است ولی به علت اینکه به روستای چورت نزدیک است به این نام خوانده می گردد.

پوشش های جنگلی بکر و درختان کهنسال دور تا دور این جنگل را فرا گرفته اند بین دریاچه با شیب زیاد در شکاف دره ای قرار گرفته است.

رستوران های روباز مشهد

رستوران نزدیک حرم مشهد

فهرست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

تفریحات دریاچه چورت

آرامش چورت مثال زدنی است .باید بروید و تجربه کنید تا باور کنید چه می گویم.از مهم ترین تفریحات این دریاچه ماهیگیری گردشگران می باشد و بعلاوه قایق سواری یکی از مهیج ترین تفریحاتی می باشد که در این دریاچه می توان از آن لذت برد تفریحات لذت بخشی که در عین حال آرامش بخش نیز می باشند. ناگفته نماند در جاده دریاچه چورت قایقی برای اجاره دادن وجود ندارد و علاقه مندان به این ورزش خودشان به همراه خود قایق های بادی را می آورند و مورد استفاده قرار می دهند.

شنا در دریاچه چورت ممنوع!

راستی هرگز در این دریاچه شنا نکنید چون به علت وجود بوته ها و گیاهان درکف این دریاچه شنا کردن در دریاچه چورت کاری نادرست است وخطرات زیادی در پی دارد پس شما به همان تماشا دریاچه و چشم انداز زیبای آن قانع باشید و فکر شنا را در این دریاچه از سر بیرون کنید.

امکانات رفاهی دریاچه چورت

برخلاف اینکه در مسیر منتهی به دریاچه امکاناتی از قبیل سرویس بهداشتی وجود دارد اما در خود دریاچه متاسفانه هیچ گونه امکانات رفاهی همانند مغازه و سرویس بهداشتی تعبیه نشده است و برای اسکان و استراحت گردشگران باید در کنار دریاچه چادر مسافرتی برپا نمایند البته این روش اسکان نیز خالی از لطف نیست چرا که شب را با صدای پرندگان و قورباغه های دریاچه به صبح می رسانند و یک شب به یاد ماندنی و دور از هیاهوی شهر در دل طبیعت به سر می برند.

زمان مناسب برای تماشا دریاچه چورت

برترین زمان برای تماشا این دریاچه شگفت انگیز فصل بهار ، تابستان و پاییز است .فصل زمستان دسترسی به این دریاچه سخت است و پیشنهاد نمی کنیم.

دسترسی به دریاچه چورت

برای دسترسی به این منطقه باید از جاده ساری- کیاسر به سمت روستای چورت راهی شوید این مسیر حدوداً از طرف تهران 350 کیلومتر فاصله دارد زمانی که وارد روستای چورت شدید بایستی تقریبا فاصله ای به میزان 10 کیلومتر مسیر خاکی را طی کنید تا به این دریاچه برسید.

مسیر دسترسی از سمنان

برای اینکه از مسیر سمنان به این دریاچه دسترسی پیدا کنید ابتدا باید با گذراندن 25 کیلومتر به طرف شمال به شهر شهمیرزاد برسید و سپس از شهمیرزاد مسیر جاده را بطرف ساری سپری کنید بده گذراندن حدود 150 کیلومتر به گذشتن است فولاد محله و کیاسر و بلافاصله پس از پلی که از روی رودخانه عبور می نماید به ورودی جاده روستای چورت می رسید بنابر این با گذراندن 15 کیلومتر به خود روستای چورت می رسید. روستای چورت با مسیری 10 کیلومتری و خاکی تا دریا چه فاصله دارد.

مسیر دسترسی ساری

برای اینکه از طرف ساری به این منطقه دسترسی پیدا کنید پس از گذراندن 23 کیلومتر وارد روستای تاکام میشوید مسیر طرف چپ که به سمت شرق میرود را به میزان 19 کیلومتر طی کنید تا پیش از پل روی رودخانه به ورودی جاده برسید بعد از گذشت 15 کیلومتر به روستای چورت می رسید.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 17 تیر 1402 بروزرسانی: 17 تیر 1402 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 2232

به "داستان عجیب تولد دریاچه چورت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان عجیب تولد دریاچه چورت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید