پذیرایی از زائران دهه آخر صفر در مهمانسرا و چایخانه حرم امام رضا (ع)

به گزارش کلوب آگهی، خبرنگاران : پذیرایی از زائران میلیونی دهه آخر صفر، یکی از خدمات آستان قدس رضوی در این ایام است که با افزایش ظرفیت مهمانسرا و چایخانه های حرم اجرایی شده است.

پذیرایی از زائران دهه آخر صفر در مهمانسرا و چایخانه حرم امام رضا (ع)

به گزارش خبرنگاران و به نقل از آستان نیوز، همزمان با دهه پایانی ماه صفر و تشرف چشمگیر زائران به حرم مطهر امام رضا(ع)، آستان قدس رضوی برای میزبانی شایسته از زائران با افزایش مقدار طبخ غذای متبرک در مهمانسراهای حضرت رضا(ع) و همانند توزیع چای و متبرکات در چیخانه ها، پذیرای ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت(ع) در مهمان سرای رضوی شده است.

طبخ و توزیع روزانه 40 هزار پرس غذای گرم

پیش بینی شده است در پنج روز پایانی ماه صفر، روزانه 40 هزار پرس غذای گرم در سه وعده صبحانه، ناهار و شام زائران توزیع گردد. بعلاوه در این ایام با 150 هزار بسته صبحانه شامل شیر، پنیر، نان و…، از زائران حاضر در صحن های حرم مطهر رضوی پذیرایی خواهد شد.

11 میلیون لیوان چای برای پذیرایی از زائران

چایخانه های حضرت نیز در ایام رحلت نبی مکرم اسلام(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام با ظرفیتی بیشتر از قبل، میزبان زائران می شوند. دو چایخانه حضرت در صحن کوثر و باغ رضوان، از یکم تا هفتم مهرماه به صورت شبانه روزی فعال خواهد بود و در این دو چایخانه با توزیع 11 میلیون لیوان چای، 300 هزار لیوان شربت و دیگر اقلام متبرک از محبان اهل بیت(ع) پذیرایی می گردد.

توزیع یک میلیون بطری آب بین زائران پیاده

بعلاوه در ایام پایانی ماه صفر، یک میلیون بطری آب که از محل نیات واقفین و ناذرین تهیه شده، به وسیله خادمان آستان قدس رضوی بین زائران پیاده در مواکب بین راهی و درون شهری توزیع خواهد شد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 5 مهر 1401 بروزرسانی: 5 مهر 1401 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 2110

به "پذیرایی از زائران دهه آخر صفر در مهمانسرا و چایخانه حرم امام رضا (ع)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پذیرایی از زائران دهه آخر صفر در مهمانسرا و چایخانه حرم امام رضا (ع)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید