تور بلغارستان ارزان: راهنمای سفر به بلغارستان

به گزارش کلوب آگهی، بلغارستان کشوری زیبا است که پیشینه ای تاریخی داشته و یکی از قدیمی ترین شهر های جهان در آن واقع شده است. سفر به این کشور همیشه مورد توجه گردشگران در سراسر جهان است. در کنار مکان های زیبا و دیدنی این کشور، قیمت های کم و مقرون به صرفه نیز یکی از دلایل سفر به این کشور است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشد تا با این کشور زیبا و دیدنی به خوبی آشنا شوید.

تور بلغارستان ارزان: راهنمای سفر به بلغارستان

با ما سفر کنید و با تور بلغارستان ارزان از معماری شگفت انگیز اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای صوفیه را ببینید.

بی شک بلغارستان می تواند به یکی از کشور های مورد علاقه هر جهانگرد برای سفر تبدیل گردد. پس از سفر به این کشور از تماشا قیمت های مقرون به صرفه، مردم مهربان، تاریخ باور نکردنی، منظره ها، سواحل و سرگرمیات شبانه شگفت زده خواهید شد. ابن راهنمای سفر به شما یاری می نماید تا بهتر از جا های مختلف این کشور زیبا تماشا کنید.

هزینه های معمول

هزینه هتل و هاستل

هزینه اتاق های خوابگاهی بین 12 تا 18 لوا (7 تا 10 دلار) است در حالی که هزینه اتاق های خصوصی بین 27 تا 36 لوا (15.5 تا 20.5 دلار) برای اتاق های یک تخته یا دو تخته است. هزینه هتل های مقرون به صرفه قیمت بسته به مکان و نوع اتاق مورد نظر شما فرق دارد و بین 36 تا 70 لوا (20.5 تا 40 دلار) خواهد بود. اجاره اتاق در خانه های خصوصی بسیار به صرفه تر خواهد بود و تنها 26 لوا (15 دلار) هزینه خواهد داشت.

غذا

با پرداخت 2.5 لوا (1.5 دلار) می توانید همبرگر تهیه کنید و برای انتخاب غذا از منوی مک دونالد باید 9 لوا (5 دلار) هزینه کنید. اگر می خواهید غذای محلی بخورید، با پرداخت 1.3 لوا (0.7 دلار) بانیکا (غذایی از خمیر، پنیر و کره) به همراه نان و سوسیس می توان تهیه کرد. بعلاوه غرفه های خیابانی زیادی وجود دارند که می توانید از آن ها ساندویچی ترکی به نام دونر (döner) که از مرغ، سبزیجات و سس درست شده، تهیه کنید. بعلاوه مکان های زیادی هستند که تنها با پرداخت یک دلار یا کمتر می توانید یک تکه پیتزا خریداری کنید.

حمل ونقل

سیستم حمل ونقل عمومی در بلغارستان بسیار مقرون به صرفه است. هزینه اتوبوس های محلی بین 1.3 تا 4.5 لوا (0.7 تا 2.5 دلار) است. هزینه حمل ونقل ریلی بسته به راستا فرق دارد. به عنوان مثال برای سفر از شهر بورگاس (Borgus) به صوفیه نزدیک به 12.5 لوا (7 دلار) باید پرداخت کنید. کرایه تاکسی ها از 1.25 لوا (0.8 دلار) آغاز می گردد که راهی مناسب و مقرون به صرفه برای گردش در شهر است.

فعالیت ها

بلغارستان کشوری بسیار مقرون به صرفه برای سفر است. بسیاری از مکان های تماشای و موزه ها یک روز در هفته برای بازدید رایگان هستند. اما حتی ورودی این مکان های تماشای در روز های عادی تنها بین 7 تا 18 لوا (4 تا 10 دلار) است.

نکاتی برای کاهش هزینه ها

از رفتن به ساحل آفتابی (Sunny Beach) خودداری کنید

در حالی که چندین ساحل دیگر نیز وجود دارد، همه ی جهانگردان به این ساحل می فرایند! به همین علت ساحلی بسیار شلوغ است. به جای رفتن به ساحل آفتابی به سواحل دیگر رفته و از آن ها لذت ببرید.

در هاستل ماستل اقامت کنید

ماندن در این هاستل از بسیاری از هزینه های شما می کاهد. چرا که نه تنها صبحانه را رایگان سرو می نماید، بلکه شام نیز رایگان است. با اقامت در این هاستل برای دو وعده غذا کمتر هزینه خواهید کرد. این هاستل در شهر های صوفیه، پلوودیو (Plovdiv) و ولیکوترنوو (Veliko Tarnovo) شعبه دارد.

در شیرینی پزی ها غذا بخورید

شیرینی پزی ها در بلغارستان انواع مختلفی از شیرینی ها و غذا ها را با قیمتی مناسب عرضه می نمایند که با خوردن آن ها کل صبح را سیر خواهید بود. می توان از بانیکا به عنوان برترین این غذا ها نام برد.

مکان های تماشای و فعالیت های جالب در بلغارستان

در پارک طبیعی روزنسکی لوم (Rusenski Lom) قدم بزنید

این پارک منطقه ای مخصوص پیاده روی دارد. بعلاوه صومعه ای سنگی و نقاشی های روی گچی مربوط به دوران باستان از جاذبه های این پارک به شمار می فرایند و این پارک را همچون روستایی زیبا و عجیب نموده اند که برای گردش بسیار مناسب است.

از پل های شگفت انگیز عبور کنید

این پل ها به طور طبیعی و بر اثر فرسایش در رشته کوه های هدوپ (Rhodope Mountains) به وجود آمده اند. روی این دو پل محل های امنی مخصوص پیاده روی وجود دارند و کلبه گردشگر ها در همان نزدیکی است. از راهی آسفالت به این منطقه خواهید رسید و فاصله آن تا نزدیک ترین شهر یعنی چپلاره (Chepelare) بیست مایل است.

از صومعه ملنیک (Melnik) و روژن (Rozhen) تماشا کنید

روژن صومعه ای قرون وسطایی است که در سال 1259 در بلغارستان بنا شده است. در این صومعه نقاشی های گچی زیبا و دست نخورده ای وجود دارند که می توانید از آن ها تماشا کنید. در نزدیکی این صومعه اهرامی از جنس ماسه شنی وجود دارند که در اثر فرسایش خاک به وجود آمده اند.

با رفتن به منطقه قدیمی پلوودیو (Old Plovdiv) به زمان های قدیم سفر کنید

اینجا منطقه ای کوچک است که بازدیدنمایندگان با قدم زدن در آن می توانند در زمان های مختلف تاریخ سفر نمایندو ساختمان هایی قدیمی راببینند که چگونه با زندگی مدرن ادغام شده اند. قدمت این شهر به دوره احیای بلغارستان می رسد.

در منطقه تاریخی رومی ها به استراحت بپردازید

اینجا منطقه ای باستانی است که به خوبی از آن نگهداری شده است و در شهر کنونی وارنا (Varna) واقع است. بعلاوه بزرگ ترین ساختمان اجتماعی و تاریخی کشف شده در تاریخ بلغارستان محسوب می گردد.

از موزه هنر سوسیالیست تماشا کنید

این موزه ای تازه تاسیس است که هنر سوسیالیست بین سال های 1944 تا 1989 را به نمایش گذاشته است. پارک بزرگ مجسمه ها در خارج از ساختمان موزه واقع است که مجسمه های زیادی در آن وجود دارند. بعلاوه یک گالری که در داخل ساختمان موزه واقع شده، دارای اثر هایی هنری از قرن بیستم و دوره سوسیالیست است.

در میدان اسلاویکف (Slaveikov Square) قدم بزنید

در این میدان می توانید از بازار کتاب و موزه ای مخصوص به پتکو (Petko) و پنچو اسلاویکف (Pencho Slaveikov) ،شاعر نامدار بلغار، تماشا کنید.

به کوه نوردی و گردش در کوه های بالکان بروید

رشته کوه های بالکان که به شبه جزیره بالکان نیز معروفیت دارند، در کل کشور قرار داشته و مورد توجه و علاقه دوستدارن کوه نوردی های طولانی است. یکی از طولانی ترین راه های کوه نوردی اروپا در این رشته کوه ها واقع است که از مرز غربی کشور تا ساحل ادامه دارد. بعلاوه یکی از سه پارک ملی بلغارستان یعنی پارک ملی مرکزی بالکان در اینجا واقع شده است.

در کوه ریلا (Rila Mountain) پیاده روی کنید

بلند ترین قله شبه جزیره بالکان یعنی قله مصلی (Mount Musala) در رشته کوه های ریلا واقع شده است. بعلاوه در اینجا مقاصد محبوب برای کوه نوردی در کنار طبیعت زیبا، منظره ها زیبا و تماشای هفت دریاچه، بلند ترین آبشار ریلا، صومعه ریلا و پارک ملی ریلا که بزرگ ترین پارک ملی بلغارستان است، وجود دارند.

از ولیکو ترنوو (Veliko Tarnovo) تماشا کنید

ولیکو ترنوو در قرون وسطی مرکز بلغارستان بوده است و امروز به شهری زیبا و دانشگاهی در میان کوه ها تبدیل شده است.

در شهر صوفیه گردش کنید

صوفیه مرکز زیبای بلغارستان است که ترکیبی از فرهنگ غرب و شرق در آن دیده می گردد. برای تماشا موزه های مختلف، کلیسا های شرقی زیبا و معماری بسیار تماشای به این شهر سفر کنید.

به سواحل دریای سیاه بروید

250 مایل از مساحت کشور بلغارستان کنار دریای سیاه واقع است که نزدیک به یک سوم از این مساحت را سواحل شنی و زیبا تشکیل داده اند. اینجا محلی بسیار محبوب برای سرگرمی میان جهانگردان است. به غیر از ساحل آفتابی سواحل بسیار دیگری نیز وجود دارند که می توانید از آن ها تماشا کنید.

در نسبار (Nessebar) گردش کنید

نسبار یکی از قدیمی ترین شهر های اروپا است و در سازمان جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. از کلیسا های قرون وسطایی تماشا کنید و در میان کلبه های چوبی متعلق به قرن نوزدهم و دوره احیای بلغارستان قدم بزنید.

در شهر بالچیک (Balchik) استراحت نموده و به گذراندن اوقاتی خوش بپردازید

باچیک شهری عجیب و جالب در ساحل دریای سیاه است. ساحلی عالی و فوق العاده محسوب نمی گردد اما در گذشته محل اقامت تابستانی ملکه رومانی بوده است. شما می توانید از قصر ملکه و باغ های گیاه شناسی تماشا کنید.

به اسکی بروید

اگر در زمستان به بلغارستان سفر نموده اید، از هوای سرد استفاده نموده به اسکی بروید. بنسکا (Bansko) منطقه ای تقریبا تازه مخصوص اسکی است. به بلغارستان بیایید و از امکان اسکی مقرون به صرفه نهایت استفاده را ببرید. البته اسکی در این کوه ها به خوبی کوه های آلپ نیست.

منبع: کجارو / nomadicmatt.com
انتشار: 7 دی 1400 بروزرسانی: 7 دی 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1873

به "تور بلغارستان ارزان: راهنمای سفر به بلغارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بلغارستان ارزان: راهنمای سفر به بلغارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید