وزارت خارجه پاکستان: آمریکا به وعده خود در قبال کشمیر عمل کند

به گزارش کلوب آگهی، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان اعلام نمود: اسلام آباد توقع دارد دونالد ترامپ در جریان سفرش به هند در مورد کشمیر نیز سخن بگوید.

وزارت خارجه پاکستان: آمریکا به وعده خود در قبال کشمیر عمل کند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات بهترین موسسه اعزام دانشجو به آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از داون نیوز، عایشه فاروقی سخنگوی وزارت خارجه پاکستان بیان کرد: آمریکا باید به وعده های خود در قبال کشمیر عمل کند.

وی توضیح داد: اسلام آباد توقع دارد ترامپ در جریان سفر خود به هند موضوع کشمیر را نیز پیش کشیده و از دولتمردان دهلی نو بخواهد به قوانین سازمان ملل پایبیند باشند.

فارقی گفت: ترامپ بارها مدعی شده حاضر است در مورد مساله کشمیر نقش خود را ایفا نموده و بین هند و پاکستان میانجی گری کند.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت: ما از توجه سناتورهای آمریکایی به موضوع کشمیر حمایت می کنیم زیرا آنها با ارسال نامه ای به وزارت خارجه بیان کردند: نقض حقوق بشر در کشمیر اشغالی توسط هند روز به روز در حال افزایش است.

وی اضافه نمود: تمام مردم دنیا متوجه شده اند که هند چگونه به مردم کشمیر فشار وارد می نماید و سپس با قطع سرویس اینترنت در منطقه کوشش می نماید تا بر اقدامات خود سرپوش بگذارد.

فاروقی گفت: با توجه به اعلام نتایج انتخابات در افغانستان و پیروزی مجدد اشرف غنی اسلام آباد فعلا سکوت می نماید ولی در زمان مناسبی موضع خود را اعلام خواهد نمود.

وی توضیح داد: سفر اردوغان و آنتونیو گوترش به پاکستان نشان دهنده افزایش اعتماد کشورهای دنیا به اقدامات ضد تروریستی اسلام آباد است.

لازم به ذکر است ترامپ تا به امروز 3 بار در دیدار به عمران خان وعده حل مساله کشمیر را داده ولی حتی حاضر نشده است یک بار در تبادل نظر با مقامات هند راجع به این موضوع سخن بگوید.

مردم کشمیر از 201 روز پیش در خانه خود حبس شده اند و حدود 900 هزار نظامی هندی ضمن اعمال حکومت نظامی در این منطقه ده ها جوان کشمیری را به ضرب گلوله کشته اند.

هند حدود 7 ماه قبل با زیر پا گذاشتن توافق نامه های گذشته خود مختاری کشمیر را لغو نموده و مدعی شد این منطقه بخشی از خاک هند است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 561

به "وزارت خارجه پاکستان: آمریکا به وعده خود در قبال کشمیر عمل کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت خارجه پاکستان: آمریکا به وعده خود در قبال کشمیر عمل کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید