وجود 287 هزار مشترک اینترنت ثابت در آذربایجان غربی

به گزارش کلوب آگهی، 287 هزار مشترک اینترنت ثابت درحال حاضر در آذربایجان غربی وجود دارند.

وجود 287 هزار مشترک اینترنت ثابت در آذربایجان غربی

قاسم جلیلی نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی با اشاره به وجود 287 هزار مشترک اینترنت ثابت در استان گفت: این رقم در کشور حدود 11 میلیون مشترک است.

قاسم جلیلی نژاد اضافه نمود: با توجه به این آمار، 2.7 درصد مشترکان اینترنت ثابت کشور مربوط به این استان است.

جلیلی نژاد، بعلاوه با اشاره به لزوم توسعه شبکه فیبرنوری با همراهی مدیریت شهری در استان گفت: ضریب نفوذ اینترنت ثابت در آذربایجان غربی 8.25 درصد است درحالیکه این ضریب نفود در آمار میانه کشوری 12.96 درصد بوده که باید کوشش کنیم به این رقم دست یابیم.

وی توضیح داد: چهار شرکت بخش خصوصی برنامه های خود را طبق شاخص های مشخص شده از طرف استانداری آذربایجان غربی در مورد توسعه فیبرنوری خانگی و اینترنت ثابت در استان اعلام نموده اند.

جلیلی نژاد اضافه نمود: نباید زمان را برای اجرای این بستر مناسب هدر داد و شهرداری ها به سرعت باید برای عقد قرارداد و تفاهم نامه وارد شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی، با اشاره به مصوبه شورای عالی فضای مجازی در مورد دسترسی 80 درصد خانوار ها و 100 درصد کسب و کار ها به پهن باند ثابت تا انتها سال 1404 گفت: هدف گذاری دولت سیزدهم دسترسی 20 میلیون خانوار تا افق 1404 به این فناوری با حمایت های تشویقی است.

خبرنگاران مهاباد مهاباد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 آبان 1401 بروزرسانی: 29 آبان 1401 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 2132

به "وجود 287 هزار مشترک اینترنت ثابت در آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود 287 هزار مشترک اینترنت ثابت در آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید