استفاده از سیستم ردیابی ورزشکاران در المپیک 2020

به گزارش کلوب آگهی، کشور ژاپن برای برگزاری المپیک 2020 توکیو با کمک شرکت اینتل قصد دارد از دوربین های سه بعدی ردیابی ورزشکاران استفاده کند تا در مسابقات حساس و نزدیک نظیر دو 100 متر به کمک داوران بیایند.

استفاده از سیستم ردیابی ورزشکاران در المپیک 2020

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، اینتل قصد دارد سیستمی با عنوان ردیابی سه بعدی ورزشکار(3DAT) را به المپیک 2020 برساند.

این شرکت امروز گفت که سیستم 3DAT از 4 دوربین برای تصویربرداری از ورزشکاران در دو 100 متر و سایر مسابقات وابسته به سرعت و حساس استفاده خواهد کرد. سپس الگوریتم ها، بیومکانیک حرکات ورزشکاران را تجزیه و تحلیل کرده و آنها را در صحنه های آهسته و تکرارها پخش می کنند.

اینتل قبلا وعده های بزرگی برای المپیک 2020 توکیو داده است. پیش از این نیز اعلام کرده بود که در حال کار بر روی یک شبکه 5G برای این بازی ها است و شانس خوبی وجود دارد که در مراسم افتتاحیه شاهد نمایش نوری دیگری توسط پهپادها باشیم.

اینتل امروز همچنین گفت که با کمیته بین المللی المپیک(IOC) کار می کند تا آموزش واقعیت مجازی(VR) را به کارمندان بازی های تابستانی منتقل کند. این سیستم مدل های VR از مکان های رقابت ایجاد می کند و از تراشه های پردازنده Core i5 اینتل در سیستم تشخیص چهره موسوم به NeoFace استفاده می شود که برای شناسایی بیش از 300 هزار نفر در این بازی ها از جمله ورزشکاران، خبرنگاران و کارمندان به کار گرفته می شود.

البته اینتل از فناوری واقعیت مجازی برای بهبود تجربه مشاهده بازی های المپیک در گذشته نیز استفاده کرده است، اما خیلی خوب پیش نرفته است.

اکنون این شرکت به خوبی روی این فناوری کار کرده است، اما ما باید تا ژوئیه سال 2020 صبر کنیم تا ببینیم که آیا تلاش های اینتل در سیستم 3DAT یا فناوری واقعیت مجازی به تفاوت چشمگیری رسیده است یا خیر.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 77

به "استفاده از سیستم ردیابی ورزشکاران در المپیک 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از سیستم ردیابی ورزشکاران در المپیک 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید