نژادپرستی دردسرساز در جام ملت های اروپا (تصاویر)

به گزارش کلوب آگهی، مهاجم تیم ملی فوتبال اتریش حرکتی را انجام داده که اکنون فاکس اسپورت خبر می دهد او به دلیل همین حرکت از ادامه جام ملت ها محروم خواهد شد.

نژادپرستی دردسرساز در جام ملت های اروپا (تصاویر)

به گزارش خبرنگاران ، تیم ملی اتریش دو شب پیش در مرحله گروهی یورو 2021 توانست با نتیجه سه بر یک مقدونیه را شکست بدهد و پیروزی مهمی به دست بیاورد.

مارکو آرناتوویچ مهاجم صربستانی الاصل تیم ملی فوتبال اتریش اما بعد از زدن گل سوم حرکتی را از خود نشان داد که شیرینی این پیروزی را برای تیم ملی اتریش کم کرد چرا که با بازتاب شدید و بسیار انتقاد آمیز از سوی مردم و رسانه های مختلف روبرو شده است.

آرناتوویچ که از دقیقه 59 وارد میدان شد و گل سوم را زد بعد از گلزنی علامتی را نشان داد که در زبان بین الملل و عام به معنای رجحان نژاد سفید است. این علامت با چسباندن انگشت شست به سبابه نشان داده می گردد. در بسیاری از فرهنگ ها این علامت که به معنای OK هم هست مفهومی نژادپرستانه دارد و بعید است که آرناتوویچ معنای آن را نداند.

البته بعد از این حرکت دیوید آلابا کاپیتان تیم ملی اتریش به طرف آرناتوویچ دوید و اجازه نداد او حرکت خود را تکرار کند.

رسانه های مقدونیه و نیز آلبانی کشوری که در منطقه بالکان مدت هاست با صربستان مسائل سیاسی دارد، حرکت آرناتوویچ را زیر سوال برده و آن را نژادپرستانه توصیف نموده اند. حالا این حرکت بازتاب سیاسی هم پیدا نموده و اتریشی ها را به زحمت انداخته است.

آرناتوویچ بعد از این حرکت بلافاصله از سوی رسانه های مختلف لقب پسر بد را گرفت. فاکس اسپورت از محرومیت احتمالی او برای ادامه رقابت های جام ملت های اروپا خبر می دهد و گاردین نیز نوشته که مقدونیه از اتحادیه فوتبال اروپا یعنی یوفا درخواست رسیدگی سریع به این موضوع را نموده است.

اسکای اسپورت هم نوشته که آرناتوویچ بابت این حرکت عذرخواهی نموده و گفته که منظوری نداشته اما به نظر می رسد او به هر حال به دردسری جدی افتاده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1642

به "نژادپرستی دردسرساز در جام ملت های اروپا (تصاویر)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نژادپرستی دردسرساز در جام ملت های اروپا (تصاویر)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید