نوشیدن آب و 5 تاثیر شگفت انگیز آن روی مغز

به گزارش کلوب آگهی، کافیست مطمئن شوید آنقدر آب نوشیده اید که بدنتان هیدراته است و کم آبی بدن به کلیه ها، کبد یا حتی قلبتان آسیب نمی زند. البته ناگفته نماند که ارتباطی قوی بین نوشیدن آب و حفظ سلامت مغز هم وجود دارد چون مغز شما بیشترین احتیاج به انرژی را دارد. برترین راه برای هیدراته ماندن، نوشیدن جرعه های کوچک آب در هر ساعت است. با این کار شما می توانید شاهد 5 اتفاق شگفت انگیز در بدن باشید:

نوشیدن آب و 5 تاثیر شگفت انگیز آن روی مغز

بهبود عملکرد مغز: توازن دقیق میان آب و عناصر دیگر بدن، برای بهبود عملکرد مغز لازم است. نکته ای که باید به آن آگاهی داشته باشید، نوشیدن آب بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب است چون در این زمان سلول های مغز احتیاج به هیدراتاسیون دارند. شما 7 تا 9 ساعت را صرف خوابیدن می کنید و حتی اگر عرق نکنید، باز هم بدن تان مقادیری آب از دست می دهد. در واقع تنفس در خواب منجر به کاهش رطوبت بدن می گردد. بعد از بیدار شدن از خواب آب و یا میوه های آبدار را برای جلوگیری از کم آبی بدن انتخاب کنید.

افزایش تمرکز: کم آبی شدید بدن خود را با سرگیجه یا خشکی شدید پوست نشان می دهد و البته یک عارضه دیگر هم دارد و آن از دست دادن چابکی حافظه است. در این زمان مغز شما به سرعت به محرک ها پاسخ نمی دهد. در این زمان نوشیدن قهوه یا چای شاید تا حدی یاری کننده باشد ولی شما نمی توانید تمام روز از این نوشیدنی ها بهره ببرید. شما احتیاج به نوشیدن جرعه های آب هر 45 دقیقه یکبار دارید تا بتوانید به افزایش تمرکزتان یاری کنید.

بهبود خلق و خوی: ممکن است برای شما عجیب باشد که نوشیدن آب کافی با بهبود سلامت روان ارتباط مستقیم دارد. همانطور که شنیدن صدای آب منجر به بهبود خلق وخوی می گردد، نوشیدن آب هم با کاهش و دفع سموم از بدن، و از بین رفتن سلول های مرده منجر به سلامت روان می گردد. توشیدن آب کافی بعلاوه باعث تعادل فرایندهای شیمیایی می گردد که دلیل راه اندازی مجدد ذهنی هستند.

بهبود کیفیت خواب: حتی اگر فقط نیم لیوان آب، قبل از رفتن به رختخواب بنوشید، به کیفیت خواب شبانه خود یاری زیادی نموده اید. آب جریان خون به مغز را افزایش می دهد و منجر به افزایش اکسیژن رسانی به مغز می گردد.

بهبود حافظه: کم آبی منجر به عدم تعادل هموستاتیک و به عبارت دیگر آغاز یک سری از اختلالات در بدن می گردد؛ از جمله کاهش حافظه. بنابراین برای فعال نگه داشتن حافظه خوداحتیاج به نوشیدن حداقل 8 لیوان آب در روز دارید. زمانی که بدنتان دچار کمبود آب می گردد، نمی توانید درست فکر کنید ضمن این که دچار سردرد هم می شوید.

منبع: steptohealth

منبع: همگردی
انتشار: 16 مهر 1400 بروزرسانی: 16 مهر 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1779

به "نوشیدن آب و 5 تاثیر شگفت انگیز آن روی مغز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوشیدن آب و 5 تاثیر شگفت انگیز آن روی مغز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید