نماینده چین در سازمان ملل: آماده مخالفت با قلدری و یکجانبه گرایی در عرصه بین الملل هستیم

به گزارش کلوب آگهی، نماینده چین در سازمان ملل بدون آنکه نام کشوری را ببرد از تمایل کشورش برای مخالفت با قلدری در عرصه بین المللی و در مقابل حمایت از همکاری و چندجانبه گرایی اطلاع داد.

نماینده چین در سازمان ملل: آماده مخالفت با قلدری و یکجانبه گرایی در عرصه بین الملل هستیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رسانه های چین، جانگ جون نماینده دایمی چین در سازمان ملل متحد پنج شنبه 23 سپتامبر، 2 مهر ضمن شرکت در نشست وزیران گروه دوستان برای دفاع از منشور ملل متحد در نیویورک خواهان دفاع قاطع از منشور سازمان ملل و پیروی واقعی از جریان چندجانبه گرایی شد.

جانگ منشور سازمان ملل را نشانگر عزم استوار جامعه دنیای برای پرهیز از جنگ و پایه اصلی روابط بین المللی معاصر خواند و گفت: چین به اسم اولین امضا کننده این منشور طی 50 سال گذشته از احیای کرسی خود در سازمان همواره از اقدامات و اصول منشور ملل متحد با اقدامات عملی دفاع نموده و همواره سازنده صلح دنیای، مشارکت کننده در توسعه دنیای، حافظ نظم بین المللی و ارایه دهنده محصولات عمومی دنیا خواهد بود.

وی با اشاره به این که دنیا در مواجهه با تغییرات بی سابقه در صد سال گذشته با همه گیری کرونا هم رو به روست گفت، در این مقطع خاص ما باید نسبت به گذشته از منشور سازمان ملل دفاع قوی تر داشته و برای مقابله با تهدیدات و چالش های پیش روی دنیا، همبستگی و همکاری خود در چارچوب سازمان ملل را تقویت بخشیم.

وی تاکید نمود، چین مایل است تا با همکاری با طرف های مربوط دیگر، جامعه بین المللی را به اجرای تعهدات خود در منشور سازمان ملل و عملی کردن جریان چندجانبه گرایی ترویج کند و مشترکا از معادله بین المللی با موضوع سازمان ملل و نظم بین المللی بر اساس حقوق بین المللی دفاع و با قلدری و یک جانبه گرایی مخالفت خواهد نمود.

مقام چین در سازمان ملل در سرانجام تاکید نمود که کشورش از ایفای نقش سازمان ملل به اسم بستر اصلی برای همه کشورها به منظور حفاظت از امنیت، اشتراک گذاری دستاوردهای توسعه و مشخص سرنوشت مشترک دنیا حمایت خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1771

به "نماینده چین در سازمان ملل: آماده مخالفت با قلدری و یکجانبه گرایی در عرصه بین الملل هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده چین در سازمان ملل: آماده مخالفت با قلدری و یکجانبه گرایی در عرصه بین الملل هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید