موتورسیکلت آینده نگر BMW

به گزارش کلوب آگهی، خودروسازی بی ام و BMW آلمان برنامه ویژه ای را برای توسعه خودرو های تمام برقی خود در پیش گرفته که یکی از دستاورد های تازه آن موتورسیکلت تمام برقی و شهری CE 04 است که علاوه بر ارائه یک عملکرد مناسب برای کاربرد های شهری، از طراحی کاملاً آینده نگرانه برخوردار است.

موتورسیکلت آینده نگر BMW

به گزارش خبرنگاران، خودروساز آلمانی لوکس BMW روز چهارشنبه 10 نوامبر (19 آبان ماه) به طور رسمی گفت که فراوری موتورسیکلت برقی نوآورانه خود CE 04 را با حداکثر سرعت 75 مایل در ساعت شروع نموده است. نکته جالب توجه اینکه وقتی مدل مفهومی این وسیله نقلیه در سال 2020 رونمایی شد، بسیاری از علاقه مندان به صنعت، از طراحی بیش از حد بلندپروازانه آن به عنوان یک طرح غیرواقعی انتقاد کردند، و تصور بر این بود که این موتورسیکلت در نهایت به عنوان یک طرح مفهومی باقی خواهد ماند، اما بی ام و ثابت کرد که طرح این شرکت قابلیت ورود به دنیای واقعی را دارند.

با این همه، بدیهی است که بی ام و برای معرفی این موتورسیکلت، بر چالش های بزرگی در راستا فراوری CE 04 غلبه نموده است و اکنون به نقطه ای رسیده که فراوری دستگاه هایی واقعی از این وسیله نقلیه را در کارخانه این شرکت در برلین آلمان شروع نموده است. به نظر می رسد CE 04 ترکیبی از یک اسکوتر پیشرفته و یک دوچرخه الکتریکی سبک با حداکثر سرعت 75 مایل در ساعت (120 کیلومتر در ساعت) باشد. یک موتور الکتریکی 42 اسب بخاری، نیروی مورد احتیاج این موتورسیکلت را تامین می نماید. این پیشرانه قادر است موتورسیکلت را در طی 3 ثانیه از حالت سکون به سرعت 31 مایل در ساعت برساند که بسیار قابل توجه است.

بر اساس گزارش های معتبر، بی ام و مدل مدل دومی را نیز برای این موتورسیکلت درنظر گرفته است که از قدرت کمتری برخوردار است و در واقع یک مدل پایین تر محسوب می گردد. باتری مدل بالاتر CE 04 دارای 8.9 کیلووات ساعت قدرت است و برد 81 مایل (130 کیلومتر) را ارائه می دهد، در حالی که مدل پایین تر دارای برد 62 مایل (100 کیلومتر) است. موتورسیکلت الکتریکی نو بعلاوه دارای بعضی سیستم های یاری های راننده پیشرفته برای ثبات و ایمنی کلی است. این سیستم ها شامل سیستم کنترل پایداری اتوماتیک (ASC)، کنترل کشش دینامیکی (DTC) و سیستم دنده عقب برای تجربه رانندگی مجذوب کننده تر هستند. دنده عقب یک افزودنی فوق العاده به CE 04 برای انعطاف پذیری بیشتر در جهت یابی محسوب می گردد. چندین گزینه شارژ نیز برای BMW CE 04 در دسترس خواهد بود، که از جمله آن می توان به امکان شارژ به وسیله سوکت برق خانگی اشاره نمود. بعلاوه شرکت بی ام و اعلام نموده قابلیت شارژ سریع را نیز برای این موتورسیکلت در نظر گرفته است.

به گفته کارشناسان، موتورسیکلت برقی CE 04 با عملکرد های خاص خود می تواند سلف بسیاری از وسایل حمل و نقل شهری باشد که در خط لوله فراوری بی ام و قرار خواهند گرفت. به گزارش خبرنگاران، نکته جالب توجه دیگر این است که بی ام و، نسخه پلیسی CE 04 را نیز فراوری نموده که مجهز به آژیر، فضای ذخیره سازی تاکتیکی و چراغ های مخصوص است. گفته می گردد اولین دستگاه های موتورسیکلت CE 04 تا سال 2022 با برچسب قیمتی در حدود 12000 دلار، وارد بازار خواهند شد.

تصاویر موتورسیکلت برقی و آینده نگر BMW CE 04

منبع: gizmochina

ترجمه: مصطفی جرفی-خبرنگاران

منبع: فرارو
انتشار: 26 آذر 1400 بروزرسانی: 26 آذر 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1859

به "موتورسیکلت آینده نگر BMW" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موتورسیکلت آینده نگر BMW"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید