مقایسه ب ام و سری 3 گرن توریسمو با خودروهای هم رده

به گزارش کلوب آگهی، خودروهای فست بک در ایران خیلی زیاد نیستند و تعدادشان به انگشتان دو دست هم نمی رسد. این یعنی مقایسه بی ام دبلیو سری 3 گرن توریسمو با خودروهای هم سطح کار سختی است و باید گشت و چیزی شبیه آن را پیدا کرد. با وجود این، در همین بازار خالی، نمونه های قدرتمندی از فست بک ها حضور دارند که از همه لحاظ قوی تر از BMW هستند. در ادامه این مطلب به مقایسه ب ام و سری 3 گرن توریسمو با مرسدس بنز CLA45 و لکسوس IS می پردازیم و نقاط قوت و ضعف هر یک را آنالیز می کنیم.

مقایسه ب ام و سری 3 گرن توریسمو با خودروهای هم رده

مقایسه ب ام و سری 3 گرن توریسمو با مرسدس بنز CLA45

مرسدس بنز نشان داده که اگر بخواهد خودرویی فراوری کند آن را برترین شکل فراوری می نماید و بنز CLA45 به خوبی این موضوع را نشان می دهد. این خودرو از یک موتور 4 سیلندر توربوشارژ با حجم 2000 سی سی بهره می برد که می تواند 375 اسب بخار قدرت فراوری کند که بیش تر از بی ام دبلیو سری 3 گرن توریسمو است.

با مقایسه ب ام و سری 3 گرن توریسمو با مرسدس بنز CLA45 باید گفت که مرسدس 1540 کیلوگرمی که تقریباً هم وزن سری 3 گرن توریسمو است، طی 4.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد که از این لحاظ هم عملکرد بهتری نسبت به GT دارد.

جعبه دنده 7 سرعته این خودرو از نوع اتوماتیک دوکلاچه است و قدرت را به چهار چرخ محرک خودرو منتقل می نماید. سیستم تعلیق جلو و عقب بنز CLA45 درست مثل ب ام و سری 3 گرن توریسمو است و ترمزها از نوع دیسکی خنک شونده سوراخ دار هستند. با وجود موتور قدرتمندتر، مصرف سوخت بنز CLA45 در حالت ترکیبی 6.9 لیتر است که تقریباً 1 لیتر کم تر از ب ام و سری 3 GT است.

هردو خودرو پنج ستاره ایمنی اروپا را دارند، اما بنز CLA45 استاندارد آلایندگی یورو 6 دارد. تعداد کیسه هوای ایمنی بنز CLA45 فقط 7 عدد است یعنی یک کیسه هوا بیشتر از بی ام دبلیو سری 3 گرن توریسمو. بااین حال، از نظر امکانات رفاهی هیچ کمبودی نسبت به رقیب هم وطنش ندارد و می توان از سواری در آن لذت کامل را برد.

سنسور فاصله سنج جلو و عقب، رادار نقطه کور و رادار جلو، بخشی از آپشن هایی است که در ب ام و سری 3 گرن توریسمو وجود ندارد. کیفیت بالا و راحتی سواری با این مدل از مرسدس بنز می تواند آن را تبدیل به یک خودروی استثنایی کند اما قیمت بالای آن هوش از سر می پراند.

در مقایسه ب ام و سری 3 گرن توریسمو با مرسدس بنز CLA45 باید این نکته را هم ذکر کرد که در بهمن ماه 97، قیمت مرسدس بنز، که مدل های 2015 تا 2017 آن در بازار حضور دارد، تقریباً دو برابر ب ام و سری 3 گرن توریسمو ثبت شده است.

مقایسه ب ام و سری 3 گرن توریسمو با لکسوس IS

برای مقایسه یک اتومبیل آلمانی اگر قرار باشد سراغ کمپانی های آسیایی برویم برترین گزینه اتومبیل سازهای ژاپنی هستند. لکسوس IS می تواند رقیب خوبی برای ب ام و سری 3 گرن توریسمو 328i به حساب بیاید.

با مقایسه ب ام و سری 3 گرن توریسمو با لکسوس IS باید گفت که از نظر فنی، اتومبیل آلمانی از یک پیشرانه 2 لیتری بهره می برد تا بتواند 245 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور فراوری کند. این در حالی است که اتومبیل ژاپنی با داشتن پیشرانه 2.5 لیتری می تواند 207 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور به وجود بیاورد.

ب ام و با اینکه حجم موتورش کمتر است، اما 2 ثانیه زودتر از لکسوس از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد و حداکثر سرعتش هم با 250 کیلومتر بر ساعت، 25 کیلومتربرساعت بیشتر از لکسوس است.

هنگام مقایسه ب ام و سری 3 گرن توریسمو با لکسوس IS در می یابیم که مصرف سوخت ترکیبی هر دو خودرو تقریبا برابر است و با این شرایط می توان گفت که خودروی برتر از نظر فنی، خودروی آلمانی است. در مقایسه ایمنی دو اتومبیل باید گفت که هر دوی آنها از 8 کیسه هوا بهره می برند.

آپشن ها و امکانات هم نباید در مقایسه دو خودرو مورد غفلت قرار بگیرد. ب ام و از آپشن هایی مثل تابلوخوان، اتوپارک، گرم کن فرمان، سیستم گردش چراغ ها در پیچ، سقف پانوراما و هدآپ (البته به شکل سفارشی) برخوردار است که لکسوس آنها را ندارد. در عوض لکسوس هم آپشن هایی مثل تنظیم ارتفاع نور اتومات و سیستم کنترل ایستایی در سربالایی دارد که این اتومبیل آلمانی از داشتن آن محروم است.

امیدواریم که این مقایسه ب ام و سری 3 گرن توریسمو با لکسوس IS توانسته باشد اطلاعات جامع و مفیدی از ارزش خرید هر سه خودرو در اختیارتان قرار دهد. در صورتی که تجربه رانندگی با هر خودرو را دارید، دیدگاه و تجربیات خودتان را با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 2070

به "مقایسه ب ام و سری 3 گرن توریسمو با خودروهای هم رده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه ب ام و سری 3 گرن توریسمو با خودروهای هم رده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید