طراحی ویلا در سطح شیبدار: آنالیز فولکس بیتل؛ قورباغهٔ آدولف هیتلر

به گزارش کلوب آگهی، همه جوان های قدیم ایرانی خاطره ای از این ماشین دوست داشتنی دارند. ماشینی که رکوردهای بسیاری را به نام خودش ثبت نموده است. ماشینی که مثل رفیق انگلیسی اش مینی ماینر فرهنگ خاص خودش را به وجود آورد و هنوز هم فراوری می گردد، اگرچه به شکلی دیگر. این ماشین فولکس بیتل است یا آن طور که همه ما به یاد داریم، فولکس قورباغه ای.

طراحی ویلا در سطح شیبدار: آنالیز فولکس بیتل؛ قورباغهٔ آدولف هیتلر

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا در سطح شیبدار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

نام واقعی این ماشین، فولکس واگن تیپ یک بود. این ماشینِ دو درِ چهار نفره با موتور عقب و فوق العاده مالی و قابل اعتماد را کمپانی آلمانی فولکس واگن از سال 1938 تا 2003 فراوری می کرد.

در ماه مه سال 1934 در جلسه ای در هتل کایزرهوف برلین، آدولف هیتلر رهبر آلمان نازی اصرار داشت ماشین ساده ای باید ساخته گردد که یک خانواده چهار یا پنج نفری را به راحتی در خود جای دهد و با حداکثر سرعت صد کیلومتر در ساعت، کمتر از هفت لیتر سوخت در هر صد کیلومتر بسوزاند.

آدولف هیتلر یک زمانی با مهندس برجسته آلمانی فردیناند پورشه قرارداد بست و به او دستور داد فورا برای طراحی و ساخت اتومبیلی تمام آلمانی دست به کار گردد. هیتلر می خواست ماشینی مقرون به صرفه قیمت، قابل اعتماد و با قابلیت فراوری انبوه ساخته گردد تا برای هر آلمانی دست یافتنی باشد. او می خواست قطعات این ماشین مقرون به صرفه باشند و به راحتی تعویض شوند.

نمای جلوی فولکس بیتل سال 1966

نمای کناری فولکس بیتل سال 1966

قبلی 1 از 2 بعدی

فردیناند پورشه و تیم متخصص او طرح خود را نهایی کردند و در نهایت، با ساخت 12 میلیون و 529 هزار و 464 دستگاه از آن نوع ماشین، رکورد بیشترین تعداد و طولانی ترین مدت فراوری در تاریخ را روی یک پلتفرم ثابت از آن خود کردند.

آدولف هیتلر شخصا کارخانه فولکس واگن را در شهر فالرزلیبن آلمان افتتاح کرد. هنوز تعداد زیادی از این اتومبیل فراوری نشده بود که به دلیل درگیری آلمان در جنگ، کارخانه آغاز به فراوری نسخه های نظامی آن کرد. از این نسخه نظامی حدود 52 هزار دستگاه و از نسخه بعدی آن که شناور بود و به راحتی در آب حرکت می کرد، حدود 14 هزار دستگاه ساخته شد.

تا اواخر سال 1941 تعداد کمی فولکس واگن بیتل ساخته شد و بیشتر آن ها بعد از سال 1945 از کارخانه فولکس واگن بیرون آمدند. جنگ جهانی دوم تقریبا فراوری را متوقف نموده بود. این ماشین با نام ماشین خانواده در تبلیغات شرکت معرفی می شد و هدف ساخت آن هم همین بود: ماشینی برای خانواده!

در طرح اولیه و اصلی، این ماشین با 25 اسب بخار قدرت برای امکان رسیدن به حداکثر سرعت صد کیلومتر در ساعت طراحی شده بود که سرعت خوبی برای اتوبان های آلمان در آن موقع بود. اتوبان دستاورد دیگری از هیتلر برای مردم آلمان بود. بعد از جنگ و با گذشت زمان و بالا رفتن حداقل و حداکثر سرعت در اتوبان ها احتیاج به تقویت موتور ماشین خانواده احساس می شد. با تقویت موتور به 36 اسب بخار و بعد به 40 اسب بخار، بیتل تا سال 1966 فراوری شد. این موتور به نام موتور کلاسیک فولکس واگن معروف است.

نمای داخلی فولکس بیتل 1966

نمای داخلی فولکس بیتل 1966

صندوق جلوی فولکس بیتل 1966

قبلی 1 از 3 بعدی

شرکت های متعدد اتومبیل سازی اروپایی مانند فیات و رنو، دنباله روی نوآوری فولکس یا به عبارتی طراح معروف آن، فردیناند پورشه، در ابداع طرح موتور و محور محرک در عقب ماشین شدند. نتیجه این موج انقلابی در طراحی و ساخت اتومبیل در اروپا این بود که سهم اروپای غربی در فراوری اتومبیل در جهان را از 2.6 درصد در سال 1946 به بیش از 26.6 درصد در سال 1956 رساند.

با همه اقبال و موفقیت، این ماشین در دهه شصت میلادی و در رقابت با شرکت های بزرگ اتومبیل سازی در بازار های بزرگ جهان سهم کمتری پیدا کرد. ژاپنی ها با تویوتا و داتسون بازار امریکا را تسخیر نموده بودند و همه خریداران هوادار ماشین های موتور جلو بودند. حتی کمپانی های امریکایی مثل فورد با مدل پینتو سعی می کردند به بازار ماشین های مالی و کم مصرف ورود نمایند. با همه این ها فراوری این ماشین ادامه یافت و تا سال 2002 حدود 21 میلیون دستگاه از تیپ یک آن فراوری شده بود.

در سال 2003 فراوری و عرضه بیتل به حدود 30 هزار دستگاه در سال تنزل پیدا کرد و بعدها تصمیم به توقف فراوری آن گرفته شد. آخرین دستگاه بیتل فراوری شده در 30 ژوئیه 2003 از خط فراوری در مکزیک بیرون آمد و مستقیما به موزه فولکس واگن در آلمان فرستاده شد. از سال 1997 تا امروز این اتومبیل با طرحی نو و در مکزیک تحت لیسانس فولکس واگن آلمان فراوری می گردد.

باید گفت که فولکس واگن یکی از پرفروشترین خودروهای تاریخ محسوب می گردد و از این نظر یکی از رکوردداران است. شما می توانید با مراجعه به سایت خبرنگاران از آخرین قیمت این خودرو آگاه شوید:

آگهی های خرید و فروش فولکس بیتل

***

شما می توانید در خبرنگاران نگاهی به آگهی های خرید و فروش انواع خودروهای کلاسیک و قدیمی بیاندازید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 2069

به "طراحی ویلا در سطح شیبدار: آنالیز فولکس بیتل؛ قورباغهٔ آدولف هیتلر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی ویلا در سطح شیبدار: آنالیز فولکس بیتل؛ قورباغهٔ آدولف هیتلر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید