معروف ترین شهر کتاب های دنیا ، عالمی خیال انگیز و زیبا

به گزارش کلوب آگهی، در سراسر دنیا، شهرهای کوچک، معروف ترین شهر کتاب های دنیا را به فعالیت ویژه خود تبدیل نموده اند. در مقاله برترین شهر کتاب های دنیا هر چه بیشتر شما را با برترین شهر کتاب های دنیا آشنا می سازیم. در دنیای رویایی و خیال انگیز کتاب ها غرق شوید و حس مالکیت یک دنیای تازه را با خواندن کتابی نو به خود هدیه دهید.

معروف ترین شهر کتاب های دنیا ، عالمی خیال انگیز و زیبا

شهر کتاب چگونه ساخته می گردد؟

شهر کتاب حتی نه در شهرهای بزرگ بلکه در شهرهای کوچکتر و در محیطی روستایی واقع شده است. شهر کتاب نه به تعدادی اندک بلکه باید به تعدادی که افراد کتاب دوست را ساعت ها و یا روزها درگیر کند، کتابفروشی داشته باشد. معمولا معروف ترین شهر کتاب های دنیا به عنوان دست دوم فروشی کار خود را شروع می نمایند و بعدها کتاب های تازه ارائه می دهند.

معمولا تعداد کتاب های تخفیف دار زیاد است

وجود تعداد زیادی کتابفروشی در کنار هم بهتر از یک کتابفروشی در یک شهر کوچک است. نمونه شاخص این جمله کتابفروشی Hobart در نیویورک است. از دوران 1970 شهر کتاب های زیادی در سراسر شهر به وجود آمدند به طوری که امروزه ده ها نمونه از آن ها از استرالیا و فنلاند گرفته تا هند و کره جنوبی را پر نموده اند. روزنامه نگار Alex Johnson مجموعه ای از جالب ترین مقاصد گردشگری را در بین برترین شهر کتاب های دنیا آورده است. او با Atlas Obscura درباره آرامش موجود در مکان های دور و دنج ذکر شده در کتاب، گفت و گویی کرد.

چه چیزهایی یک شهر کتاب خوب را می سازد؟

اولین مورد یکی از نکاتی است که انتخاب آن ها را نیز آسان می نماید و آن چشم انداز و نمای آن هاست. این مکان ها خارج از شهر جایی که اجاره ها پایین است، قرار دارند. به نظر من مهمترین چیزی که هر شهر کتاب احتیاج دارد تا به سطح توقع مردم برسد، حضور افرادی مصمم است که به رشد آن یاری نمایند. این محل ها معمولا در فضاهای کم جمعیت و آرام از نظر رشد مالی بنا می شوند. اولین شهر کتاب، در سال 1977 واقع در ولز است. برترین شهر کتاب های دنیا در قرن های اخیر چگونه تغییر نموده اند؟

از ماجرا شهر کتاب خوشتان آمده؟

بعد از آنکه مردم نسبت به خواندن آنلاین و کتاب های الکترونیکی علاقه نشان دادند، تمایل به سفر برای در دست گرفتن و فعالیتی کاربردی و عملی زیاد شد و مردم به اهمیت اجسام و هر چیزی که بتوان آن را حس، بو و لمس کرد، پی بردند. به همین علت من اینطور فکر می کنم که تجربه این حس در مکان هایی خوش چشم انداز خاطره ای فیزیکی و کاربردی را در برترین شهر کتاب های دنیا برای مردم می سازد.

منظره ها مجذوب کننده و شهر کتاب!

به نظر می رسد کششی بین طبیعت خوش چشم انداز و برترین شهر کتاب های دنیا وجود دارد. شهر کتاب ها باید ذهنی کاملا مالی داشته باشند و در این باره مصمم باشند در غیر این صورت به نتیجه نمی رسند. اما من به شخصه فکر نمی کنم کسی با فروش کتاب های دست دوم پولدار شده باشد پس این کار بیشتر درباره مردم و علاقه به این کار است.

برای تاسیس شهر کتابی با دوام چه چیزی احتیاج است؟

باید در رابطه با تامین تعداد کتابفروشی ها معقول بود. با یکی دو تا کتابفروشی کاری پیش نمی رود. باید کتابفروشی هایی در حوزه های متفاوت وجود داشته باشید. برخی از مکان های پیروز فقط کتابفروشی نمی کردند بلکه در کنار آن موضوعات دیگری چون وجود طراحان، هنرمندان، ناشر هم مورد توجه قرار دادند چون حتی کتابخوان ترین انسان هم در کنار کتاب خواندن کارهای دیگری را هم دوست دارد و اینجاست که ویژگی های دیگر نقش حیاتی ایفا می نمایند. وقتی در شهری، تعداد بی شماری از کتابفروشی ها در یک نقطه قرار دارند، چگونه کارهایی در حوزه های مختلف از هم تمیز داده می شوند؟ به نظر من تمام صاحبان این شهرکتاب ها و به ویژه آن هایی که به صورت دست دوم فروشی کار می نمایند، انتظارات متفاوتی دارند و در نتیجه هر کدام متخصص بخش های مختلفی می شوند چون حرفه ای شدن افراد در حوزه مورد علاقه موضوع اساسی و مهمی است. به همین علت برخی افراد در فروش کتاب، برخی در فروش دیگر وسایل و برخی در انتشار حرفه ای می شوند. برخی از این مکان ها گروه های اصلی و قوی دارند در حالیکه تعدادی هم این موضوع را جدی نمی گیرند. تقریبا تمام این گروه ها متشکل از انجمن کتابفروش ها هستند و این فضا جوی محبت آمیز دارد. این افراد اصلا به فکر زمین زدن یکدیگر نیستند بلکه بر عکس همیشه به بالا بردن دوستان خود فکر می نمایند.

معرفی شهر کتاب های معروف

در اینجا 4 یا 5 شهر کتاب را برای کسی که می خواهد بیشتر درباره انواع شهر کتاب ها بداند، معرفی می کنیم. من به شخصه به Hay می روم چون هم کتابفروشی های زیادی دارد و هم یک موزه کتاب را در اواخر این سال باز می نماید. گزینه بعدی Paju Book City در کره جنوبی را پیشنهاد می کنم. تعداد زیادی از ناشرها در این مکان وجود دارند و برخلاف محل های دیگر، مردم در اینجا زندگی نمی نمایند بلکه برای کار کردن به آنجا می آیند. در اینجا همه چیز مرتبط با کتاب هاست. در استرالیا Clunes به خوبی ارزش خود را بالا برده و هنوز هم در کوشش است. بعلاوه فیلم های زیادی هم در این محل فیلمبرداری شدند مثل Mad Max. فکر کنم Wigtown در اسکاتلند هم نمونه خوبی است که از نو رشد کرد. 20 سال قبل این مکان دوران سختی را می گذراند، تمام مغازه ها بسته و مردم مهاجرت می کردند اما الان این شرایط کاملا تغییر نموده است. فردی که بزرگترین مغازه دسته دوم فروشی آنجا را اداره می نماید، به تازگی کتابی را با نام The Diary of a Bookseller منتشر کرد. این مکان از صفر شروع کرد و الان صحنه ها و چشم انداز های زیبایی دارد و محلی برای برگزاری جشنواره های بزرگ ادبی است.

چه چیزی درباره شهر کتاب ها مردم را شگفت زده کرد؟

به نظر من مردم از تعدد این شهر کتاب ها در سراسر دنیا متعجب هستند. وقتی به مردم می گویم 30 یا 40 تا شهرکتاب در سراسر دنیا وجود دارد، تعجب می نمایند و این نکته ظریفی است که وقتی کتابی را از قفسه بر می دارید، با خود فکر کنید که این کتاب تا چه حد دنیای شده است.

به نظر می رسد دوست دارید موضوع بیشتر کتاب هایتان درباره کتاب ها باشد. چرا؟

به نظر من خیلی کارهای لذت بخش دیگری جدا از مطالعه کتاب ها وجود دارد که می توان با آن ها انجام داد. هر آنچه از آموزش ها و تاریخچه کتاب ها که مرتبط به فرهنگ و کتابخانه هاست، بخش مهمی از تمدن و انسانیت را تشکیل می دهد. علت من برای این کار ذات فیزیکی، بو و حس مالکیتی است که بعد از خواندنشان به آن ها پیدا می کنید. بعلاوه به نظر من کتاب ها بسیار آرامش بخش هستند.

منبع: همگردی
انتشار: 22 دی 1401 بروزرسانی: 22 دی 1401 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 2157

به "معروف ترین شهر کتاب های دنیا ، عالمی خیال انگیز و زیبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف ترین شهر کتاب های دنیا ، عالمی خیال انگیز و زیبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید