مصرف زیاد این ویتامین ریزش مو را بیشتر می نماید

به گزارش کلوب آگهی، بسیاری از ما روزانه با ریزش مو روبرو می شویم، اما این ریزش برای بعضی بیش از مقدار طبیعی روی می دهد. بر اساس مطالعات علمی ریزش 80 تا 100 تار مو به صورت روزانه طبیعی است و باید دلیل را برای بیش از این اندازه جست و جو کرد.

مصرف زیاد این ویتامین ریزش مو را بیشتر می نماید

دکتر منصور رضایی متخصص تغذیه در پاسخ به این پرسش همشهری آنلاین مبنی بر اینکه مصرف خودسرانه مکمل ها و انواع ویتامین ها این روز ها بسیار رواج دارد، افراط در این موضوع آیا می تواند علت تشدید ریزش مو باشد؟ گفت: بله. افراط در مصرف بعضی ویتامین ها مانند ویتامین A سبب ریزش موی سکه ای یا آلوپسی می گردد، اگر افراد بالغ روزانه بیش از 5هزار واحد ویتامین A مصرف نمایند، این اندازه جزو دوز بالا محسوب می گردد. ما معمولا در دارو درمانی برای درمان جوش صورت این اندازه دوز بالا را استفاده می کنیم. به این صورت که برای درمان جوش صورت برای بعضی افراد قرص راکوتان تجویز می کنیم، این قرص از مشتقات ویتامین A است و برای برطرف آکنه های شدید پوستی به علت دارا بودن اندازه بالای این ویتامین یاری نماینده است.

ازطرفی کمبود بعضی ویتامین ها نیز مانند B 9 و B 12 در ریزش مو تاثیرگذارند. نرسیدن این ویتامین به اندازه کافی می تواند ریزش مو را تشدید کند. زیرا این ویتامین ها در تکثیر سلولی نقش دارند. بعلاوه بیوتین هم که از خانواده ویتامین های ب کمپلکس و ماده ای مغذی و لازم است کمبود آن می تواند سبب ریزش مو گردد. بعلاوه کمبود و فقر آهن و کمبود ید ریزش مو را تشدید می نماید.

منبع: فرارو
انتشار: 10 تیر 1402 بروزرسانی: 10 تیر 1402 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 2230

به "مصرف زیاد این ویتامین ریزش مو را بیشتر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف زیاد این ویتامین ریزش مو را بیشتر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید