لیست مواد غذایی که راحت هضم می شوند

به گزارش کلوب آگهی، مجله پزشکی دکتر سلام/دستگاه گوارش بسیار پیچیده است و برای حفظ سلامتی مطلوب به روش های مبهم و سختی کار می کند. حتی در این صورت عملکرد سیستم گوارشی از قابلیت های محدودی برخوردار است و هنگام کار با برخی از مواد غذایی در مقایسه با سایر مواد غذایی بیشتر کار می کند.

لیست مواد غذایی که راحت هضم می شوند

غذاهای حاوی فیبر و چربی کمتر هضم شان راحت تر است، بنابراین اگر بدنبال هضم سریع و آسان مواد غذایی هستید حتما از مصرف چنین غذاهایی پرهیز کنید. به گزارش تایمزسوفاندیا، در ادامه چند ماده غذایی که بسیار راحت هضم می شوند را معرفی می کنیم.

ماست

در حالی که لبنیات اغلب منجر به بروز مسائل گوارشی می شوند، اما باید ماست را از این فهرست خارج کرد. ماست حتی برای کسانی که از عدم تحمل لاکتوز رنج می برند هم گزینه سالم و آسانی برای هضم است. باکتری های سالم موجود در ماست نه تنها سلامت روده و فرایند هضم را بهبود می بخشد بلکه به تجزیه قند لاکتوز و هضم آن هم کمک می کند.

مواد غذایی تهیه شده از آرد سفید

اگرچه به طور معمول مواد غذای تهیه شده از آرد سفید مانند نان یا برنج سفید برای بیشتر مردم گزینه سالمی محسوب نمی شوند، اما هضم آنها آسان است.

محصولات تهیه شده از آرد سفید از آنجا که فرآوری و تصفیه می شوند طی این فرآیند بیشتر فیبر آن گرفته می شود و هضم آنها در مقایسه با نان گندم کامل یا برنج قهوه ای آسان تر می شود.

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین به نام منبع خوبی از فیبر محلول در مقایسه با فیبر نامحلول هضم آسان تری دارد. سیب زمینی شیرین با افزایش باکتری های خوب روده باعث سلامت کلی گوارش می شود. علاوه بر این، سیب زمینی شیرین حاوی پتاسیم، یک الکترولیت طبیعی است که به سلامت بهتر هضم کمک می کند.

سوپ

یک کاسه سوپ گرم فقط روح را تسکین نمی بخشد بلکه دستگاه گوارش را هم تسکین می دهد. سوپ روش خوبی برای مصرف مواد غذایی مانند سبزیجات یا مرغ به شکل قابل هضم است. پخت و پز مواد با هم اجزا را به خوبی تجزیه و هضم آنها را برای دستگاه گوارش آسان می کند.

گوشت بدون چربی

برای افراد غیرگیاهخوار گوشت بدون چربی منبع خوبی برای هضم آسان غذا به تعداد می آید. گوشت بدون چربی گوشتی است که در مقایسه با کربوهیدرات و پروتئین محتوای چربی کمتری دارد و شامل مرغ و ماهی است.

میوه و سبزیجات پخته شده

بیشتر میوه ها و سبزیجات سرشار از فیبر هستند که هضم آنها را در صورت مصرف کامل یا به صورت خام سخت می کند. با این حال، پخت میوه ها ضمن کاهش میزان قابل توجهی از محتوای فیبر آنها فرایند هضم را هم آسان می کند، بنابراین دفعه بعدی به جای اینکه هویج خام بخورید آن را به صورت پخته مصرف کنید.

تخم مرغ

سفید و زرده تخم مرغ هر 2 به راحتی هضم می شوند. تخم مرغ به نام یک نیروگاه تغذیه ای و وفور مواد مغذی به سالم نگه داشتن بدن از جمله سیستم هضم کمک می کند. تخم مرغ پخته شده بهترین انتخاب است.

موز

موز به نام یک منبع غنی از کربوهیدرات به راحتی قابل هضم است. هضم موز رسیده به ویژه آسان تر است زیرا در مقایسه با موز نارس مقاومت نشاسته کمتری دارد، بنابراین هرچه موز قهوه ای تر باشد هضم آن هم راحت تر است.

منبع: همگردی
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1716

به "لیست مواد غذایی که راحت هضم می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیست مواد غذایی که راحت هضم می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید