فناوری های حوزه بنادر و دریانوردی توسعه می یابد

به گزارش کلوب آگهی، با انعقاد تفاهم نامه همکاری میان ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان بنادر و دریانوردی، فناوری های حوزه بنادر و دریانوردی در کشور توسعه می یابد.

فناوری های حوزه بنادر و دریانوردی توسعه می یابد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تفاهم نامه همکاری در راستای سیاست های کلی کشور برای رونق فراوری، توسعه اقتصاد دانش بنیان و ایجاد زیست بوم کارآفرینی حوزه بنادر و کشتیرانی به امضا رسید. بر اساس این تفاهم نامه مشترک، ایجاد و ارتقاء زمینه همکاری های علمی، تحقیقاتی، پژوهشی، فنی، خدماتی، آموزشی و فراوریی کاربردی در حوزه بنادر و دریانوردی توسعه خواهد یافت.

در این تفاهم نامه تاکید شده است که دو طرف باید از توسعه کسب وکار و فعال سازی زنجیره تامین قطعات تجهیزات دریایی و بندری و مصالح نوین دارای کاربرد در سازه های دریایی توسط شرکت های دانش بنیان و بخش خصوصی در کشور حمایت نمایند.

همچنین افزایش مشارکت و همکاری در طرح اخذ گواهینامه ها و استانداردهای مرتبط دریایی برای محصولات فناورانه فراوری داخل و حمایت از استقرار شرکت های دانش بنیان بندری و دریایی در بنادر کشور برای برطرف احتیاجهای فناورانه سازمان بنادر و دریانوردی از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

در این تفاهم نامه مشترک مقرر شده است که پروژه های مشترک فناورانه و مورد احتیاج سازمان بنادر و کشتیرانی با همکاری دانشگاه های دارای ظرفیت در مورد دانش و فناوری های مرتبط بندری و دریایی و شرکت های دانش بنیان مرتبط و استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و خصوصی در توسعه دریامحور از جمله هوشمندسازی بنادر و حمل ونقل و کنترل ترافیک دریایی با استفاده از فناوری های نوین هم پیگیری گردد.

برگزاری مشترک رویدادهای کارآفرینی در حوزه بنادر و حمل ونقل دریایی مانند چالش فناوری، ایده بازار و موارد مشابه، مشارکت و حمایت از تدوین مطالعات راهبردی در حوزه بنادر و حمل ونقل دریایی نظیر نقشه راه فناوری و آمارنامه دریایی ایران و مشارکت و حمایت از فراوری و توسعه نرم افزارهای مدیریت و مهندسی سواحل (نظیر مدل سازی و تجهیزات اندازه گیری مشخصه های دریایی، نرم افزارهای مهندسی و مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کشور) به منظور توسعه دریامحور از دیگر توافقاتی است که در این تفاهم نامه آمده است.

این تفاهم نامه در روز ملی حمل ونقل با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، منوچهر منطقی دبیرستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیران کشتیرانی و بنادر و دریانوردی و فعالان بخش خصوصی منعقد شد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 386

به "فناوری های حوزه بنادر و دریانوردی توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری های حوزه بنادر و دریانوردی توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید